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List of theses with "Misul, Daniela Anna as relator"

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Number of items: 60.

28 March 2018

Marco Argese

Experimental and numerical analysis of ringing and detonation on a SI NG engine: cycle-to-cycle variability and knock prediction.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Giuseppe Basso

Feasibility analysis of the e-turbo application to a commercial diesel engine vehicle.

Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Prisco Ferrentino

The impact of vehicle auxiliary systems on battery electric vehicle design and performance.

Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

5 April 2018

Laura Muscedra

COMBUSTION AND EXHAUST-TEMPERATURE CHARACTERIZATION IN A HD NG ENGINE BY MEANS OF A FRACTAL-BASED MODEL.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Lorenzo Testa

Combustion modelling of NG-engine using detailed chemistry in CONVERGE.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

Teresa Variale

Diluted combustion characterization in a direct injection NG engine by means of CFD simulation.

Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Corrado Maria Milan

Evaluation of the potential of low voltage electrification technologies for CO2 reduction.

Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Giuseppe Giannotti

Impact of VCR con-rod switching time on fuel consumption.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

Fabrizio Custorella

Impact of the combined use of the BSG and of the E-Clutch on a micro-hybrid vehicle.

Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Antonio Covato

New after sales processes and connected vehicle scenario.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

25 July 2018

Pancrazio Maria Conte

Analisi Meanline e Streamline di un gruppo turbina = Meanline and streamline analysis of a turbine group.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Moein Amirmostofian

Combustion CFD modeling in CNG/H2 fueled IC engines by means of a LFS flame surface-density model.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

Daniele Lembo

Professional Maintenance: Sviluppo e applicazione di strategie manutentive secondo il World Class Manufacturing.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

16 October 2018

Stefano Niero

Development and implementation of a fleet simulation in SUMO.

Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Luca Barazzoni

MODELLING AND FUEL CONSUMPTION EVALUATION FOR A VARIABLE COMPRESSION RATIO SYSTEM.

Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Carlos Alberto Mariani

One-dimensional model of a range extender with high power density and deep Miller cycle developed with Ricardo WAVE software.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

25 October 2018

Alessandro Gagliano Candela

Analisi CFD del flusso di raffreddamento di una pala rotorica di turbina a gas con tecnologia "radial holes cooling".

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

11 December 2018

Gianmarco Viarengo

Gear Shifting Optimization Strategy for CO2 Reduction in 48 V Hybrid P0 Architecture.

Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

12 December 2018

Luca Ferretti

Development and validation of NG-H2 engine numerical model embedding detailed chemistry in Converge.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Gianluca Mosiello

Development of Intentional Mistuning Technologies to be applied to Aircraft Engines Low-Pressure Turbine Rotors, aiming at reducing Aeromechanical Instability.

Rel. Christian Maria Firrone, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

Pierluigi Capogna

Studio di fattibilità di un impianto di turbina a gas rigenerativo = Feasibility study of a regenerative gas turbine power plant.

Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Matteo Silvano

Thermodynamic Analysis in a Scroll Expander in an ORC system.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Gianmarco Passiatore

Zero Emission Vehicles - An optimal control for hybrid vehicles.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

18 December 2018

Salvatore Procopio

Use of Machine Learning techniques and Neural Network algorithms for the Laminar Burning Speed estimation.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

26 March 2019

Francesco Cardile

CFD Analysis of the Cooling Flow in a Heavy Industrial Gas Turbine Blade.

Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2019

4 April 2019

Andrea Rossini

Development and calibration of a predictive 1D SI CNG heavy-duty engine model.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

10 April 2019

Mattia Perrone

A Deterministic Dynamic Programming Algorithm for Series Hybrid Architecture Layout Optimization.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Alessia Musa

Development of an adaptive real-time control strategy for plug-in hybrid electric vehicles.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Silvestru Chiriches

LES and RANS simulations of flow and combustion in NG/HCNG engines.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Piergiuseppe Zolfo

Modello fisico-matematico per l'autocalibrazione di una piattaforma robotica.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

11 April 2019

Francesco Arpaia

Laminar flame speed prediction for Natural Gas/hydrogen blends and application to the combustion modeling in IC Engines.

Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

25 July 2019

Luigi Antinucci

Analisi in ambiente GT-Power delle prestazioni di un motore Diesel light duty equipaggiato con sistema e-boost.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Pasquale Marco Visciglio

CFD analysis of combustion in CNG/HCNG engines.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Antonio De Candia

Diluted combustion CFD analysis in a SI engine running on hydrogen-NG blends.

Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Alessio Ferraro

Evoluzione tecnologica dei motori a combustione interna e analisi della penetrazione dei powertrain ibridi.

Rel. Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Stephen Mwangi Gitau

Experimental Investigation of Hydrodynamic Cavitation in Microchannels Using High-Speed Visualization.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Carlo Gammieri

Model-based design of a diesel hybrid power pack for off-highway applications.

Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Salvatore Contrafatto

Studio dei gas di scarico in sistema di post trattamento di motore diesel tramite analisi CFD.

Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

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