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List of theses with "Misul, Daniela Anna as relator"

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28 March 2018

[img] Marco Argese. Experimental and numerical analysis of ringing and detonation on a SI NG engine: cycle-to-cycle variability and knock prediction. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Giuseppe Basso. Feasibility analysis of the e-turbo application to a commercial diesel engine vehicle. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Prisco Ferrentino. The impact of vehicle auxiliary systems on battery electric vehicle design and performance. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

5 April 2018

[img] Laura Muscedra. COMBUSTION AND EXHAUST-TEMPERATURE CHARACTERIZATION IN A HD NG ENGINE BY MEANS OF A FRACTAL-BASED MODEL. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Lorenzo Testa. Combustion modelling of NG-engine using detailed chemistry in CONVERGE. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

[img] Teresa Variale. Diluted combustion characterization in a direct injection NG engine by means of CFD simulation. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Corrado Maria Milan. Evaluation of the potential of low voltage electrification technologies for CO2 reduction. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Giuseppe Giannotti. Impact of VCR con-rod switching time on fuel consumption. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

[img] Fabrizio Custorella. Impact of the combined use of the BSG and of the E-Clutch on a micro-hybrid vehicle. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Antonio Covato. New after sales processes and connected vehicle scenario. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Alessia Di Pompeo. Studio di fattibilità di una soluzione electric turbocompound in un veicolo commerciale leggero. = Feasibility study of an electric turbocompound solution in a light commercial vehicle. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Federico Dal Zilio. Sviluppo di un modello di iniezione diretta CFD per un motore a gas naturale e validazione attraverso immagini sperimentali Schlieren = Development of a CFD model of direct injection for a CNG engine and its validation through Schlieren experimental images. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Luca Cominelli. Sviluppo di un modello per la simulazione di veicoli convenzionali e ibridi: validazione ed implementazione di una strategia di controllo rule-based = Development of a kinematic model for conventional and hybrid vehicles simulation: validation and rule-based control strategy implementation. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Lorenzo Molinar Min. Sviluppo di un modello predittivo di combustione e di detonazione per un motore alimentato con una miscela di gas naturale ed etano. = Development of a predictive model of combustion and knock applied to an engine powered with a blend of methane and ethane. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

25 July 2018

[img] Pancrazio Maria Conte. Analisi Meanline e Streamline di un gruppo turbina = Meanline and streamline analysis of a turbine group. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Simone Secondino. Analisi della combustione e della detonazione in un motore alimentato a gas naturale mediante applicazione di modelli predittivi = Analysis of combustion and knock in a natural gas engine through the application of predictive models. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Moein Amirmostofian. Combustion CFD modeling in CNG/H2 fueled IC engines by means of a LFS flame surface-density model. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

Daniele Lembo. Professional Maintenance: Sviluppo e applicazione di strategie manutentive secondo il World Class Manufacturing. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

16 October 2018

[img] Stefano Niero. Development and implementation of a fleet simulation in SUMO. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Luca Barazzoni. MODELLING AND FUEL CONSUMPTION EVALUATION FOR A VARIABLE COMPRESSION RATIO SYSTEM. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Carlos Alberto Mariani. One-dimensional model of a range extender with high power density and deep Miller cycle developed with Ricardo WAVE software. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

25 October 2018

[img] Piero Genualdo. Analisi CFD del collettore di aspirazione del motore SDE 1300 per l’ottimizzazione del grado di EGR. = CFD analysis of the engine SDE 1300 intake manifold to optimize the EGR degree. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Alessandro Gagliano Candela. Analisi CFD del flusso di raffreddamento di una pala rotorica di turbina a gas con tecnologia "radial holes cooling". Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Zhengwei Wang. Analisi del processo di miscelamento in un motore a gas naturale ad iniezione diretta mediante indagini sperimentali con tecnica PLIF e successiva elaborazione dei dati = Investigation on mixing process in a direct injection NG engine by means of PLIF investigation and data post-processing optimization. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Fabio De Girolamo. Analisi ed ottimizzazione di attrezzaggio, programmazione e flusso produttivo di macchine a controllo numerico = Analysis and optimization of tooling, programming and production flow of CNC machines. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Vincenzo Bottari. Complete 3D CFD analysis of an Otto cycle spark ignition engine with small bore and high boost pressure level with particular attention to autoignition phenomena. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

11 December 2018

[img] Simone Mangone. Analyze the LCV electrification market through in-depth segmentation, consumer needs change insight, technology and regulatory drivers, country indexes, mega trends of future mobility concepts: the role of stakeholders. Benchmark competitors business model to enhance the concept of LCV mobility solution: TCO vs specific use application and business opportunity. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

Gianmarco Viarengo. Gear Shifting Optimization Strategy for CO2 Reduction in 48 V Hybrid P0 Architecture. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

12 December 2018

[img] Fabio Zardinoni. Analisi CFD dell’iniezione, del miscelamento e della combustione in un motore a gas naturale ad iniezione diretta = CFD analysis of the injection, mixing and combustion process in a DI natural gas engine. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Luca Ferretti. Development and validation of NG-H2 engine numerical model embedding detailed chemistry in Converge. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Gianluca Mosiello. Development of Intentional Mistuning Technologies to be applied to Aircraft Engines Low-Pressure Turbine Rotors, aiming at reducing Aeromechanical Instability. Rel. Christian Maria Firrone, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

[img] Pierluigi Capogna. Studio di fattibilità di un impianto di turbina a gas rigenerativo = Feasibility study of a regenerative gas turbine power plant. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Giuseppe Foti Cuzzola. Studio di un sistema di shifting meccatronico per trasmissioni innovative accoppiate a motopropulsori elettrici = Study of a mechatronic shifting system for innovative transmissions coupled with electric powertrains. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Matteo Silvano. Thermodynamic Analysis in a Scroll Expander in an ORC system. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Gianmarco Passiatore. Zero Emission Vehicles - An optimal control for hybrid vehicles. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

18 December 2018

[img] Salvatore Procopio. Use of Machine Learning techniques and Neural Network algorithms for the Laminar Burning Speed estimation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

26 March 2019

[img] Francesco Cardile. CFD Analysis of the Cooling Flow in a Heavy Industrial Gas Turbine Blade. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2019

4 April 2019

[img] Andrea Rossini. Development and calibration of a predictive 1D SI CNG heavy-duty engine model. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

10 April 2019

[img] Rossella Clarissa Scala. Applicazione della tecnica di Design of Experiment per l'ottimizzazione di design di veicoli ibridi = Application of Design of Experiment technique for optimising the design of hybrid vehicles. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Alessandro Falai. Applicazione e validazione di un modello Random Forest per la stima della massa di particolato in motori diesel = Application and validation of a Random Forest model for the estimation of the particulate mass in diesel engines. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Mattia Perrone. A Deterministic Dynamic Programming Algorithm for Series Hybrid Architecture Layout Optimization. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Edoardo Petrozzino. Development of a communication interface between a real time engine model and a SiL infrastructure based on National Instruments software LabVIEW and its application as a virtual engine test bench. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Alessia Musa. Development of an adaptive real-time control strategy for plug-in hybrid electric vehicles. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

[img] Silvestru Chiriches. LES and RANS simulations of flow and combustion in NG/HCNG engines. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Piergiuseppe Zolfo. Modello fisico-matematico per l'autocalibrazione di una piattaforma robotica. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Salvatore Chierchia. Range extender engine with very high power density, suitable for the use in a hybrid propulsion system: Deep Miller Cycle optimization with advanced CFD 1D-3D virtual validation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Matteo Nania. Sviluppo di un modello di ripartizione di frenata per il design di veicoli ibridi = Development of a braking distribution model for the design of hybrid vehicles. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Giulio Gennaro. Sviluppo di un modello per la simulazione di un vaporetto ACTV in architettura ibrida: implementazione di una strategia di controllo rule-based = Development of a model for the simulation of an ACTV vaporetto in hybrid architecture: implementation of a rule-based control strategy. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Francesco Alfio Di Pietro. Termoregolazione di un impianto turbogas stazionario ed analisi economica di una soluzione con chiller elettrico = Thermoregulation of a stationary turbogas plant and economic analysis of a solution with an electric chiller. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

11 April 2019

[img] Francesco Arpaia. Laminar flame speed prediction for Natural Gas/hydrogen blends and application to the combustion modeling in IC Engines. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

25 July 2019

[img] Luigi Antinucci. Analisi in ambiente GT-Power delle prestazioni di un motore Diesel light duty equipaggiato con sistema e-boost. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Pasquale Marco Visciglio. CFD analysis of combustion in CNG/HCNG engines. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Antonio De Candia. Diluted combustion CFD analysis in a SI engine running on hydrogen-NG blends. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

[img] Alessio Ferraro. Evoluzione tecnologica dei motori a combustione interna e analisi della penetrazione dei powertrain ibridi. Rel. Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Stephen Mwangi Gitau. Experimental Investigation of Hydrodynamic Cavitation in Microchannels Using High-Speed Visualization. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Carlo Gammieri. Model-based design of a diesel hybrid power pack for off-highway applications. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Marzia Trane. Range extender engine with very high power density, suitable for the use in a hybrid propulsion system: Virtual combustion optimization with advanced CFD 1D-3D virtual validation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Marco Luigi Musa. Soluzioni di ibridizzazione del trasporto pubblico urbano per l'abbattimento delle emissioni inquinanti: utilizzo di batterie e supercondensatori = Hybridization solutions of urban public transport for the reduction of polluting emissions: use of batteries and supercapacitors. Rel. Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Salvatore Contrafatto. Studio dei gas di scarico in sistema di post trattamento di motore diesel tramite analisi CFD. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Matteo De Marco. Virtualizzazione della sonda NOx, con tecniche di machine learning = NOx sensor virtualization, with machine learning techniques. Rel. Giovanni Belingardi, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

17 October 2019

[img] Nicola Rosafio. Analysis of cooling solutions in a gas turbine blade by means of CHT CFD. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Giuseppe Giacalone. Application of Sliding Window Approach for driving pattern recognition in HEV real-time control. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Tiziano Alberto Giuliacci. Applicazione Deep Learning per la progettazione ottimizzata di HEV = Deep Learning Application for Optimal HEV Design. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Daniele Delia. CFD SIMULATION OF A HEAVY DUTY GAS TURBINE COMBUSTOR. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Herman Joel Ngougni Ngahou. Modélisation thermique d'un frein multidisque à bain d'huile. = Thermal modeling of wet multidisc brake. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Matteo Spano. Optimizing Engine Downsizing and Driving Behavior in Conventional and Hybrid Powertrains for Autonomous Driving Applications. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Antonio Castagnozzi. Posizionamento competitivo e strategie dei costruttori automobilistici per il rispetto della Normativa Europea sulle emissioni di CO2 = Competitive positioning and strategies of automotive manufacturers for compliance with European Regulation on CO2 emission. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Simone D'Imperio. Steady-state turbogas plant performance optimisation through mean-line and stream-line analyses of turbine and compressor. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

[img] Matteo Davide Villani. Study of the Modelling of Two Phase Flows for Diesel Engine Combustion. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

[img] Riccardo Cirulli. Sviluppo di un metodo numerico per la determinazione della velocità laminare di combustione per miscele di metano/aria = Development of a numerical method for the evaluation of the LFS in natural gas-air mixtures. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Antonella Accardo. Sviluppo ed applicazione di codice industriale per il calcolo delle prestazioni di impianti turbogas = Development and application of industrial code for the calculation of turbogas plants performance. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Antonino Riggio. Thermo-structural FEM analyses of upgraded components in an industrial gas turbine. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

3 December 2019

[img] Matteo Leschiera. Is the Mobility as a Service business model a possible replacement to the private car ownership? A detailed analysis and cost model comparison. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

17 December 2019

Francesco Curci. Algoritmi di machine learning applicati alla stima delle emissioni di NOx in motori a combustione interna = Use of Machine Learning Algorithms for NOx emissions prediction of in IC engines. Rel. Daniela Anna Misul, Claudio Maino, Alessandro Falai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Marco Andrea Bognolo. Individuazione del layout ottimale di un veicolo ibrido mediante analisi statistica di risultati prodotti da modelli basati sulla programmazione dinamica = Identification of optimal hybrid electric vehicle's layout through statistical analysis from results produced by model based on dynamic programming. Rel. Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Francesco D'Amico. Turbulent round jet CFD analysis with SU2 open source code: from validation to aircraft's exhaust. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

[img] Elisabetta Fogliasso. Valutazione dello step energetico di discretizzazione di batteria per l'ottimizzazione della traiettoria di controllo di un veicolo ibrido. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

24 March 2020

Gabriele Valvo. Sviluppo di un sensore virtuale per la stima della concentrazione di soot allo scarico di motori diesel in ottica OBD. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2020

2 April 2020

Emiliano Domenico Sermon. Analisi dell’effetto delle strategie di controllo del sistema di post-trattamento dei gas di scarico sulle prestazioni di powertrain ibridi = Effects of the ATS control strategies on hybrid powertrains performance. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

Laura Travaini. Multiple output NN for the prediction of NOx and soot in a diesel engine. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

Edoardo Vaccaro. Optimization of the C901 centrifugal compressor of the Sonatrach refinery in Augusta. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

8 April 2020

[img] Luigi Algenii. Application of ECMS for hybrid powertrain control. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Francesco Giontella. Development and assessment of a kinematic model for an L7 electric vehicle. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

17 July 2020

[img] Andrea Neirotti. Development of a model for the dynamic performance characterization of a scroll expander. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2020

21 July 2020

Carlo Zaccarini. Modeling of a dual clutch transmission for an electric vehicle. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

30 July 2020

[img] Felice Di Palma. Analisi FEM 3D e Verifica Statica e a Fatica del Rotore Di Una Turbina A Gas per Applicazioni Industriali. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Pierfrancesco Angelini. Analisi dei flussi secondari e analisi FEM 2D del rotore di una turbina a gas = Secondary flow analysis and 2D FEM analysis of the gas turbine rotor. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Matteo Cubadda. Analisi dei punti di iniezione d’olio lubrificante in camera mediante la costruzione di un modello CFD 2D di un motore Wankel = Analysis of the lubricating oil injection points in the chamber through the construction of a 2D CFD model of a Wankel engine. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Marco Manzoni. Impatto ambientale di un veicolo commerciale BEV con metodologia LCA = Environmental impact of a Battery Electric commercial vehicle with LCA methodology. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Antonella Accardo, Marco Luigi Musa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Francesco Sorgi. Meanline, Streamline and FEM Analyses for an industrial Gas Turbine unit. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

Nicolo' Gambardella. Regressione multivariata per la stima della CO2 tank-to-wheel in un veicolo ibrido. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Stefano Lanfaloni. Surrogate Fuel Definition And Spray Calibration For Diesel Engines. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

Francesco Tegon. Sviluppo di un modello di veicolo elettrico per la stima dei consumi e dell’autonomia elettrica. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

Luca Stoppa. Valutazione dell’impatto dell’elettrificazione dei veicoli sul mercato automobilistico dovuto al rispetto della normativa europea sulle emissioni di CO2 = Assessment of vehicle electrification impact on automotive market due to respect CO2 emissions European regulation. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

15 October 2020

[img] Alessandro Di Mauro. Design optimization of Hybrid Electric Vehicles based on Deep Learning algorithms. Rel. Daniela Anna Misul, Claudio Maino, Alessandro Falai, Alessia Musa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

[img] Simone Ferriero. Determination the main parameters of plug-in hybrid powertrain components for a passenger car. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Umberto Coda. Intelligenza Artificiale per la Classificazione del Motore Automobilistico in un Contesto di Diagnostica Vibro-Acustica = Artificial Intelligence for Vehicle Engine Classification and Vibroacoustic Diagnostics. Rel. Giovanni Belingardi, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Antonio Silvio De Letteriis. Mesh optimization for CFD analysis of a spark-ignition engine featuring a deep Miller cycle and high power density. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Luigi Siodambro. One-dimensional CFD analysis of a spark-ignition engine featuring a deep Miller Cycle and high power density. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

Fabio Ventre. Progetto e controllo di soluzioni ibride per i vaporetti ACTV in dotazione alla città di Venezia = Design and control of hybrid solutions for the ACTV vaporetti boats of the city of Venice. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Domenico Mastrangelo. Valutazione della variabilità del comando a cinghia degli organi accessori al motore in base ai componenti e alla variazione dell'interfaccia per valutare l'angolo di ingresso della cinghia mediante simulazione di Montecarlo = Evaluation of the FEAD drive variability according to the components and layout to evaluate belt entry angle using a Montecarlo simulation. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

23 October 2020

Daniele Gianfagna. Modeling of Hybrid Electric Vehicle's Driveline and its components: current techniques and practical F1 example. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2020

18 December 2020

[img] Antonio Bruno. Analisi Numerica in Condizioni di Strato Limite Transizionale di un Sistema di Refrigerazione per Palettatura Transonica di Turbina a Gas. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

Luca Velardi. Development of a crevice model in CONVERGE CFD and analysis of its effects on combustion and HC emissions. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

[img] Miraidin Safavi. Numerical simulation of turbulent non-premixed flames. Rel. Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

[img] Giacomo Sergi. Progettazione di un robot per la rimozione automatizzata delle fecce del vino dai serbatoi enologici = Design of a robot for the automated wine lees removal from wine tanks. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

[img] Annapaola Zingarelli. Regeneration of a turbogas plant: compact heat exchanger’s design. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

Marco Ravetto. Validation of a CFD Model for the Simulation of Combustion in a Bluff Body Test Case. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

31 March 2021

[img] Simone Quaranta. Deep learning solution for the performance analysis of hybrid powertrains. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Guglielmo Perlingieri. Development and validation of an ICE + ATS co-simulation model for a CNG heavy duty SI engine. Rel. Daniela Anna Misul, Carlo Beatrice, Dario Di Maio, Valentina, Fraioli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Matteo Zambianchi. Progetto e verifica prestazionale del cassoncino di aspirazione di un motore da competizione mediante analisi CFD = Design and CFD analysis performance evaluations of an intake manifold for motorsport application. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

15 April 2021

[img] Stefano Martone. Analysis of diesel spray and combustion in a CI engine by means of CFD modeling. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Ezio Spessa, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Federico Cardile. Application of the Equivalent Consumption Minimization Strategy to the energy management of a heavy-duty Hybrid Electric Vehicle. Rel. Daniela Anna Misul, Claudio Maino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Francesco Capone. Assessment of the potentials of the Adaptive Equivalent Consumption Minimization Strategy application to the energy management of a Heavy-Duty Hybrid Electric Vehicle. Rel. Daniela Anna Misul, Claudio Maino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Carlo Lo Faro. CFD analysis on NOx emission reduction of a diffusive flame gas turbine combustor through water injection. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Felice Perrupato. CFD simulation of combustion and water injection in a gas turbine burner. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Armand Joel Dzomene Feupi. Design of a linear actuated Electrohydraulic servo valve for tree shaker applications with the hydraulic test bench. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Giuseppe Di Talia. Development of a control strategy accounting for the battery ageing and state of health for hybrid electric vehicles. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Michelangelo D'Arco. MODELLAZIONE E CALIBRAZIONE DI UN SISTEMA ORC PER IL RECUPERO DEL CALORE DEI GAS DI SCARICO DI UN MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA = MODELING AND CALIBRATION OF AN ORC SYSTEM FOR THE RECOVERY OF THE EXHAUST GAS HEAT OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

Riccardo Mancini. Numerical simulation of the flow-induced noise inside a hydraulic centrifugal pump. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Davide Fittipaldi. Prediction of the laminar combustion velocity in methane-air mixtures by means of deep learning algorithms. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Alberto Cervellin. Simulazione della combustione in motori ad accensione comandata mediante modello frattale e valutazione della variabilità da cilindro a cilindro = Simulation of combustion in spark-ignition engines using a fractal model and assessment of cylinder-to-cylinder variability. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

Filippo Mulas. Simulazione delle prestazioni di un motore a combustione interna al variare della geometria del sistema di scarico = Simulation of internal combustion engine performances by varying the exhaust system geometry. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Alessandro Curreri. Studio della combustione e modellazione di un motore a gas naturale per applicazioni heavy duty con precamera = Study of combustion and modeling of a natural gas engine for heavy duty applications with prechamber. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Giuseppe Nobile. Sviluppo di un codice Machine Learning per la stima di ossidi di azoto e particolato in motori Diesel = Development of a Machine Learning code for the estimation of nitrogen oxides and particulate matter in Diesel engines. Rel. Daniela Anna Misul, Alessandro Falai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Giovanni Capozzi. Validazione di un modello di combustione predittivo per motori ad accensione comandata e sua applicazione allo studio della variabilità tra i cilindri. = Validation of a predictive combustion model for spark ignition engines and its application to the study of the variability between cylinders. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

14 July 2021

Francesco Civerra. Optimization of a Transonic High-Pressure Stage aimed at Coupling with Pressure Gain Combustors. Rel. Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Aerospaziale, 2021

15 July 2021

Giuseppe Galati. CFD-based Assessment of the Risk of Deposit Formation in Selective Catalytic Reduction systems. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Daniele Ettorre. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Simone Todaro. Drowsiness detection levels Design and analysis of drowsy driver model. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

16 July 2021

[img] Stefania Siragusa. CFD MODELLING FOR THE CHARACTERIZATION OF FAST-PYROLYSIS BIO-OIL (FPBO) ATOMIZATION. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2021

26 July 2021

[img] Stefano Marchetta. AI Solutions for Soot Prediction in CI Engines. Rel. Daniela Anna Misul, Alessandro Falai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Marco Castaldi. Aerodynamic Forcing Investigations of a Transonic Compressor. Rel. Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Paolo Emilio Lino Maria Pennacchi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

Elisabetta Casto. CFD SIMULATION OF COMBUSTION IN A HYDROGEN ENRICHED GAS TURBINE BURNER. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Paola Vitali. Caratterizzazione CFD della combustione diffusiva stazionaria in presenza di swirl = CFD characterization of stationary diffusive combustion in the presence of swirl. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Antonio Capuano. Development of an Adaptive Model Predictive Control for platooning safety in Battery Electric Vehicles. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

Luigi Gervasio. Implementation of ECMS for a hybrid taxi boat. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Giorgio Mollo. Numerical Analysis of Internal Cooling Configurations for High-Pressure turbine Blades. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

Lorenzo Laveneziana. Numerical Redesign of the Internal Cooling Geometry of a High-Pressure Turbine Blade. Rel. Simone Salvadori, Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Matteo Acquarone. Ottimizzazione di un agente di Q-learning per il controllo di veicoli ibridi elettrici = Optimization of a Q-learning control agent for hybrid electric vehicles. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Angelo Borneo. Sviluppo di un algoritmo di Unsupervised Learning per l'ottimizzazione del design di veicoli ibridi elettrici = Development of an unsupervised learning algorithm for the design optimization of hybrid electric vehicles. Rel. Daniela Anna Misul, Claudio Maino, Alessandro Di Mauro, Alessandro Falai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Andrea Guarnieri. Thermo-structural analysis and life-time evaluation of an heavy duty gas turbine rotor. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Nicolo' Simonini. Validation of a coupled Lane Keeping and Adaptive Cruise Control inside a high fidelity driving simulator scenario. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

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