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List of theses with "Spessa, Ezio as relator"

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28 March 2018

[img] Giuseppe Basso. Feasibility analysis of the e-turbo application to a commercial diesel engine vehicle. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Adriano Titta. Inglese. Rel. Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Prisco Ferrentino. The impact of vehicle auxiliary systems on battery electric vehicle design and performance. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

5 April 2018

[img] Alessandro Mancini. Development of a model-based controller of BMEP and NOx emissions in a 3.0 L diesel engine and assessment by means of the HiL methodology. Rel. Ezio Spessa, Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Teresa Variale. Diluted combustion characterization in a direct injection NG engine by means of CFD simulation. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Corrado Maria Milan. Evaluation of the potential of low voltage electrification technologies for CO2 reduction. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Fabrizio Custorella. Impact of the combined use of the BSG and of the E-Clutch on a micro-hybrid vehicle. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Paolo Salvatore. Sensitivity Analysis of Numerical Thermal Predictions for Turbine Stator Vanes. Rel. Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Tommaso Barbasio. Sviluppo di un modello monodimensionale di tipo "mean value" di un motore diesel 11.0L heavy-duty mediante GT-Power = Development of a mean-value GT-Power model of a heavy-duty 11.0L diesel engine. Rel. Ezio Spessa, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

18 September 2018

[img] Davide Simeone. Effect of hot Exhaust Gas Recirculation "EGR" on low load performances on PCCI diesel engine. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

20 September 2018

[img] Massimiliano Sini. Confronto delle emissioni inquinanti tra un propulsore diesel prototipale ottimizzato per la combustione PCCI e il corrispettivo Euro VI = Comparison of pollutants between a prototypal diesel engine optimized for PCCI combustion and the Euro VI one. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Lorenzo Bacchi. Validazione di un modello di un motore diesel 11.0L heavy-duty mediante GT-Power = Validation of a 11.0L heavy-duty diesel engine model with GT-Power. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

25 October 2018

[img] Antonio Totaro. 3-D CFD simulations of a dual fuel two-stroke marine engine. Rel. Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

11 December 2018

[img] Simone Mangone. Analyze the LCV electrification market through in-depth segmentation, consumer needs change insight, technology and regulatory drivers, country indexes, mega trends of future mobility concepts: the role of stakeholders. Benchmark competitors business model to enhance the concept of LCV mobility solution: TCO vs specific use application and business opportunity. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

Gianmarco Viarengo. Gear Shifting Optimization Strategy for CO2 Reduction in 48 V Hybrid P0 Architecture. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

25 July 2019

[img] Alessio Ferraro. Evoluzione tecnologica dei motori a combustione interna e analisi della penetrazione dei powertrain ibridi. Rel. Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Carlo Gammieri. Model-based design of a diesel hybrid power pack for off-highway applications. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Marco Luigi Musa. Soluzioni di ibridizzazione del trasporto pubblico urbano per l'abbattimento delle emissioni inquinanti: utilizzo di batterie e supercondensatori = Hybridization solutions of urban public transport for the reduction of polluting emissions: use of batteries and supercapacitors. Rel. Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

8 October 2019

[img] Gvidas Samelis. Development of a 3D-CFD Model for the Analysis of Combustion and Emissions in a Light-Duty Diesel Engine. Rel. Ezio Spessa, Mirko Baratta, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

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