Livello precedente |
Prisco Ferrentino. The impact of vehicle auxiliary systems on battery electric vehicle design and performance. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Alberto Di Tizio. Plant Process Readiness: diagnosis and testing methodologies for Battery Electric Vehicles. Rel. Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Michele Settembrino. Analysis of Fuel Cell System for Automotive and Modelling of a Range Extender FCV based on PEMFC. Rel. Federico Millo, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021
Andrea Piacenza. Genetic Algorithm optimization of Fuel Cell/Battery propulsion system components. Rel. Federico Millo, Vittorio Ravello, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021
Andrea Conti. Investigation of integrated e-Axle solutions for automotive propulsion electrified applications. Rel. Vittorio Ravello, Gianmario Pellegrino, Gaetano Dilevrano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021
Federico Di Lorenzo. Optimal thermal management for electrified vehicles in cold weather: an investigation of battery pre-conditioning strategies before fast charging using V2X connectivity information. Rel. Federico Millo, Vittorio Ravello, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Andrea Di Rini. Comparative analysis between alternative and existing charging solutions for battery electric vehicles. Rel. Ezio Spessa, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Akash Jaisawal. Modello Numerico di un impianto di Climatizzazione-Pompa di Calore con CO2 (R744) per applicazione BEV. = Numerical Model of an Air Conditioning-Heat Pump system with CO2 (R744) for BEV application. Rel. Luciano Rolando, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Marco Oddera. Supplier Quality management and IATF 16949 milestones application in an electric charging system company. Rel. Gianfranco Genta, Vittorio Ravello, Daniele Festini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Vittorio Giuseppe Di Maria. Future development in automotive industry: short-term and long-term solutions for electrification. Rel. Virgilio Cerutti, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Carlo Fiorillo. Energy optimization based on ADAS sensors and Connectivity in electric vehicles. Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Mattia Mauro. Optimal cabin thermal management strategy for battery life extension in electric vehicles. Rel. Ezio Spessa, Vittorio Ravello, Federico Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2023
Matteo Zonca. Development of methodology for measuring efficiency in an electric vehicle propulsion unit. Rel. Carlo Rosso, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Paolo Sandrone. EDM Topology Optimization Virtual Methodology Development. Rel. Carlo Rosso, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Giada Menegon. Methodology of chain simulation for high power applications. Rel. Carlo Rosso, Vittorio Ravello, Raffaele BonavolontÃ. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Angelo Zaccagnino. Modeling of a direct liquid thermal management system for electric vehicle batteries. Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Orazio Foti. Modelling and control design of hybrid energy storage systems for electric vehicles based on Na-ion and Li-ion cells. Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello, Saulius Pakstys. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Mohamad Rami Aljaroudi. Thermal and Electrochemical Modelling of Lithium-Ion Batteries Applied in Immersed Battery Management Systems. Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Fabio Boscarino. Development and validation of a thermal management system for a twin battery through Hardware-in-the-Loop simulation. Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Ignazio Casale. "Energy Optimization in Electric Vehicles: Model-Based approach for Lithium-Ion and Sodium-Ion Hybrid Energy Storage System ". Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024