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List of theses with "Baratta, Mirko as relator"

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Number of items: 31.

28 March 2018

[img] Marco Argese. Experimental and numerical analysis of ringing and detonation on a SI NG engine: cycle-to-cycle variability and knock prediction. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Giuseppe Basso. Feasibility analysis of the e-turbo application to a commercial diesel engine vehicle. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

5 April 2018

[img] Laura Muscedra. COMBUSTION AND EXHAUST-TEMPERATURE CHARACTERIZATION IN A HD NG ENGINE BY MEANS OF A FRACTAL-BASED MODEL. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Lorenzo Testa. Combustion modelling of NG-engine using detailed chemistry in CONVERGE. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

[img] Teresa Variale. Diluted combustion characterization in a direct injection NG engine by means of CFD simulation. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Alessia Di Pompeo. Studio di fattibilità di una soluzione electric turbocompound in un veicolo commerciale leggero. = Feasibility study of an electric turbocompound solution in a light commercial vehicle. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Federico Dal Zilio. Sviluppo di un modello di iniezione diretta CFD per un motore a gas naturale e validazione attraverso immagini sperimentali Schlieren = Development of a CFD model of direct injection for a CNG engine and its validation through Schlieren experimental images. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

19 July 2018

[img] Mohammad Nikouei. Cavitation in Marine Diesel Applications: Effects of Hydro-erosive Grinding on Flow and Nozzle Geometry. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

25 July 2018

[img] Pancrazio Maria Conte. Analisi Meanline e Streamline di un gruppo turbina = Meanline and streamline analysis of a turbine group. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Simone Secondino. Analisi della combustione e della detonazione in un motore alimentato a gas naturale mediante applicazione di modelli predittivi = Analysis of combustion and knock in a natural gas engine through the application of predictive models. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Moein Amirmostofian. Combustion CFD modeling in CNG/H2 fueled IC engines by means of a LFS flame surface-density model. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

25 October 2018

[img] Piero Genualdo. Analisi CFD del collettore di aspirazione del motore SDE 1300 per l’ottimizzazione del grado di EGR. = CFD analysis of the engine SDE 1300 intake manifold to optimize the EGR degree. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Alessandro Gagliano Candela. Analisi CFD del flusso di raffreddamento di una pala rotorica di turbina a gas con tecnologia "radial holes cooling". Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Zhengwei Wang. Analisi del processo di miscelamento in un motore a gas naturale ad iniezione diretta mediante indagini sperimentali con tecnica PLIF e successiva elaborazione dei dati = Investigation on mixing process in a direct injection NG engine by means of PLIF investigation and data post-processing optimization. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Vincenzo Bottari. Complete 3D CFD analysis of an Otto cycle spark ignition engine with small bore and high boost pressure level with particular attention to autoignition phenomena. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Antonio Siragusa. Cooling system model validation of a CNG engine for Off-Road applications. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

12 December 2018

[img] Fabio Zardinoni. Analisi CFD dell’iniezione, del miscelamento e della combustione in un motore a gas naturale ad iniezione diretta = CFD analysis of the injection, mixing and combustion process in a DI natural gas engine. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Luca Ferretti. Development and validation of NG-H2 engine numerical model embedding detailed chemistry in Converge. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Pierluigi Capogna. Studio di fattibilità di un impianto di turbina a gas rigenerativo = Feasibility study of a regenerative gas turbine power plant. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Matteo Silvano. Thermodynamic Analysis in a Scroll Expander in an ORC system. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

18 December 2018

[img] Salvatore Procopio. Use of Machine Learning techniques and Neural Network algorithms for the Laminar Burning Speed estimation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

26 March 2019

[img] Francesco Cardile. CFD Analysis of the Cooling Flow in a Heavy Industrial Gas Turbine Blade. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2019

10 April 2019

[img] Silvestru Chiriches. LES and RANS simulations of flow and combustion in NG/HCNG engines. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Salvatore Chierchia. Range extender engine with very high power density, suitable for the use in a hybrid propulsion system: Deep Miller Cycle optimization with advanced CFD 1D-3D virtual validation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

11 April 2019

[img] Francesco Arpaia. Laminar flame speed prediction for Natural Gas/hydrogen blends and application to the combustion modeling in IC Engines. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Andrea Occhipinti. Radial turbine geometrical parameters optimization based on CFD analysis and application to engine performance assessment. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

25 July 2019

[img] Luigi Antinucci. Analisi in ambiente GT-Power delle prestazioni di un motore Diesel light duty equipaggiato con sistema e-boost. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Pasquale Marco Visciglio. CFD analysis of combustion in CNG/HCNG engines. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Antonio De Candia. Diluted combustion CFD analysis in a SI engine running on hydrogen-NG blends. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Marzia Trane. Range extender engine with very high power density, suitable for the use in a hybrid propulsion system: Virtual combustion optimization with advanced CFD 1D-3D virtual validation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

8 October 2019

[img] Gvidas Samelis. Development of a 3D-CFD Model for the Analysis of Combustion and Emissions in a Light-Duty Diesel Engine. Rel. Ezio Spessa, Mirko Baratta, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

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