Livello precedente |
Marco Argese. Experimental and numerical analysis of ringing and detonation on a SI NG engine: cycle-to-cycle variability and knock prediction. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Giuseppe Basso. Feasibility analysis of the e-turbo application to a commercial diesel engine vehicle. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Laura Muscedra. COMBUSTION AND EXHAUST-TEMPERATURE CHARACTERIZATION IN A HD NG ENGINE BY MEANS OF A FRACTAL-BASED MODEL. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Lorenzo Testa. Combustion modelling of NG-engine using detailed chemistry in CONVERGE. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018
Teresa Variale. Diluted combustion characterization in a direct injection NG engine by means of CFD simulation. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Alessia Di Pompeo. Studio di fattibilità di una soluzione electric turbocompound in un veicolo commerciale leggero. = Feasibility study of an electric turbocompound solution in a light commercial vehicle. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Federico Dal Zilio. Sviluppo di un modello di iniezione diretta CFD per un motore a gas naturale e validazione attraverso immagini sperimentali Schlieren = Development of a CFD model of direct injection for a CNG engine and its validation through Schlieren experimental images. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Mohammad Nikouei. Cavitation in Marine Diesel Applications: Effects of Hydro-erosive Grinding on Flow and Nozzle Geometry. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Pancrazio Maria Conte. Analisi Meanline e Streamline di un gruppo turbina = Meanline and streamline analysis of a turbine group. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Simone Secondino. Analisi della combustione e della detonazione in un motore alimentato a gas naturale mediante applicazione di modelli predittivi = Analysis of combustion and knock in a natural gas engine through the application of predictive models. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Moein Amirmostofian. Combustion CFD modeling in CNG/H2 fueled IC engines by means of a LFS flame surface-density model. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018
Piero Genualdo. Analisi CFD del collettore di aspirazione del motore SDE 1300 per l’ottimizzazione del grado di EGR. = CFD analysis of the engine SDE 1300 intake manifold to optimize the EGR degree. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Alessandro Gagliano Candela. Analisi CFD del flusso di raffreddamento di una pala rotorica di turbina a gas con tecnologia "radial holes cooling". Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Zhengwei Wang. Analisi del processo di miscelamento in un motore a gas naturale ad iniezione diretta mediante indagini sperimentali con tecnica PLIF e successiva elaborazione dei dati = Investigation on mixing process in a direct injection NG engine by means of PLIF investigation and data post-processing optimization. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Vincenzo Bottari. Complete 3D CFD analysis of an Otto cycle spark ignition engine with small bore and high boost pressure level with particular attention to autoignition phenomena. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Antonio Siragusa. Cooling system model validation of a CNG engine for Off-Road applications. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018
Fabio Zardinoni. Analisi CFD dell’iniezione, del miscelamento e della combustione in un motore a gas naturale ad iniezione diretta = CFD analysis of the injection, mixing and combustion process in a DI natural gas engine. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Luca Ferretti. Development and validation of NG-H2 engine numerical model embedding detailed chemistry in Converge. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Pierluigi Capogna. Studio di fattibilità di un impianto di turbina a gas rigenerativo = Feasibility study of a regenerative gas turbine power plant. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Matteo Silvano. Thermodynamic Analysis in a Scroll Expander in an ORC system. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Salvatore Procopio. Use of Machine Learning techniques and Neural Network algorithms for the Laminar Burning Speed estimation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Francesco Cardile. CFD Analysis of the Cooling Flow in a Heavy Industrial Gas Turbine Blade. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2019
Silvestru Chiriches. LES and RANS simulations of flow and combustion in NG/HCNG engines. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Salvatore Chierchia. Range extender engine with very high power density, suitable for the use in a hybrid propulsion system: Deep Miller Cycle optimization with advanced CFD 1D-3D virtual validation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Francesco Arpaia. Laminar flame speed prediction for Natural Gas/hydrogen blends and application to the combustion modeling in IC Engines. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Andrea Occhipinti. Radial turbine geometrical parameters optimization based on CFD analysis and application to engine performance assessment. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Luigi Antinucci. Analisi in ambiente GT-Power delle prestazioni di un motore Diesel light duty equipaggiato con sistema e-boost. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Pasquale Marco Visciglio. CFD analysis of combustion in CNG/HCNG engines. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Antonio De Candia. Diluted combustion CFD analysis in a SI engine running on hydrogen-NG blends. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019
Marzia Trane. Range extender engine with very high power density, suitable for the use in a hybrid propulsion system: Virtual combustion optimization with advanced CFD 1D-3D virtual validation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Gvidas Samelis. Development of a 3D-CFD Model for the Analysis of Combustion and Emissions in a Light-Duty Diesel Engine. Rel. Ezio Spessa, Mirko Baratta, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Nicola Rosafio. Analysis of cooling solutions in a gas turbine blade by means of CHT CFD. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019
Daniele Delia. CFD SIMULATION OF A HEAVY DUTY GAS TURBINE COMBUSTOR. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019
Simone D'Imperio. Steady-state turbogas plant performance optimisation through mean-line and stream-line analyses of turbine and compressor. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019
Riccardo Cirulli. Sviluppo di un metodo numerico per la determinazione della velocità laminare di combustione per miscele di metano/aria = Development of a numerical method for the evaluation of the LFS in natural gas-air mixtures. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Antonella Accardo. Sviluppo ed applicazione di codice industriale per il calcolo delle prestazioni di impianti turbogas = Development and application of industrial code for the calculation of turbogas plants performance. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Antonino Riggio. Thermo-structural FEM analyses of upgraded components in an industrial gas turbine. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019
Salvo Micciche'. Comparing Optimization Methods for Prechamber Spark Plug Operations in Natural Gas Engines using CFD-Simulation. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019
Andrea Neirotti. Development of a model for the dynamic performance characterization of a scroll expander. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2020
Felice Di Palma. Analisi FEM 3D e Verifica Statica e a Fatica del Rotore Di Una Turbina A Gas per Applicazioni Industriali. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020
Pierfrancesco Angelini. Analisi dei flussi secondari e analisi FEM 2D del rotore di una turbina a gas = Secondary flow analysis and 2D FEM analysis of the gas turbine rotor. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020
Francesco Sorgi. Meanline, Streamline and FEM Analyses for an industrial Gas Turbine unit. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020
Stefano Lanfaloni. Surrogate Fuel Definition And Spray Calibration For Diesel Engines. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020
Antonio Silvio De Letteriis. Mesh optimization for CFD analysis of a spark-ignition engine featuring a deep Miller cycle and high power density. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020
Antonio Bruno. Analisi Numerica in Condizioni di Strato Limite Transizionale di un Sistema di Refrigerazione per Palettatura Transonica di Turbina a Gas. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020
Luca Velardi. Development of a crevice model in CONVERGE CFD and analysis of its effects on combustion and HC emissions. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020
Miraidin Safavi. Numerical simulation of turbulent non-premixed flames. Rel. Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020
Annapaola Zingarelli. Regeneration of a turbogas plant: compact heat exchanger’s design. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020
Marco Ravetto. Validation of a CFD Model for the Simulation of Combustion in a Bluff Body Test Case. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020
Stefano Martone. Analysis of diesel spray and combustion in a CI engine by means of CFD modeling. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Ezio Spessa, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Carlo Lo Faro. CFD analysis on NOx emission reduction of a diffusive flame gas turbine combustor through water injection. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Felice Perrupato. CFD simulation of combustion and water injection in a gas turbine burner. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Michelangelo D'Arco. MODELLAZIONE E CALIBRAZIONE DI UN SISTEMA ORC PER IL RECUPERO DEL CALORE DEI GAS DI SCARICO DI UN MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA = MODELING AND CALIBRATION OF AN ORC SYSTEM FOR THE RECOVERY OF THE EXHAUST GAS HEAT OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Riccardo Mancini. Numerical simulation of the flow-induced noise inside a hydraulic centrifugal pump. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Davide Fittipaldi. Prediction of the laminar combustion velocity in methane-air mixtures by means of deep learning algorithms. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Alberto Cervellin. Simulazione della combustione in motori ad accensione comandata mediante modello frattale e valutazione della variabilità da cilindro a cilindro = Simulation of combustion in spark-ignition engines using a fractal model and assessment of cylinder-to-cylinder variability. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Alessandro Curreri. Studio della combustione e modellazione di un motore a gas naturale per applicazioni heavy duty con precamera = Study of combustion and modeling of a natural gas engine for heavy duty applications with prechamber. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Giovanni Capozzi. Validazione di un modello di combustione predittivo per motori ad accensione comandata e sua applicazione allo studio della variabilità tra i cilindri. = Validation of a predictive combustion model for spark ignition engines and its application to the study of the variability between cylinders. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Francesco Civerra. Optimization of a Transonic High-Pressure Stage aimed at Coupling with Pressure Gain Combustors. Rel. Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Aerospaziale, 2021
Giuseppe Galati. CFD-based Assessment of the Risk of Deposit Formation in Selective Catalytic Reduction systems. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Daniele Ettorre. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021
Stefania Siragusa. CFD MODELLING FOR THE CHARACTERIZATION OF FAST-PYROLYSIS BIO-OIL (FPBO) ATOMIZATION. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2021
Elisabetta Casto. CFD SIMULATION OF COMBUSTION IN A HYDROGEN ENRICHED GAS TURBINE BURNER. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Paola Vitali. Caratterizzazione CFD della combustione diffusiva stazionaria in presenza di swirl = CFD characterization of stationary diffusive combustion in the presence of swirl. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Lorenzo Laveneziana. Numerical Redesign of the Internal Cooling Geometry of a High-Pressure Turbine Blade. Rel. Simone Salvadori, Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Andrea Guarnieri. Thermo-structural analysis and life-time evaluation of an heavy duty gas turbine rotor. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Samuele Renda. Numerical investigation of the aero-thermal performance of a film cooling hole under several modelling assumptions. Rel. Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Mirko Baratta, Nicola Rosafio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Rosario Nastasi. Optimization of turbulated channels for turbine blades cooling by means of numerical simulation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Filippo Cesareo. Analisi dei flussi secondari statorici e rotorici di una turbina a gas Heavy Duty. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Mirko Di Battista. CNG-H2 Engine model in CONVERGE. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Alessandro Salvemini. Development and validation of physical based model of heat exchangers for an ORC power plant. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Simone Santoro. Generazione semi automatica di una mesh full cycle per un motore diesel monocilindrico ad accesso ottico in OpenFOAM = Semi-automatic generation of a full cycle mesh for an optical single cylinder diesel engine in OpenFOAM. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Tommaso Lucchini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Claudia Florentina Balan. CFD validation of a new gas turbine stage design with experimental data. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2022
Salvatore Carusotto. CFD simulation of a non-premixed gas turbine combustor fed with natural gas/hydrogen blends. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2022
Alessandro Chiuso. Electrification of an Automatic Nautical Gangway for Boarding Operations. Rel. Mirko Baratta, Andrea Cavagnino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Federico Ferraro. Performance optimization of a lean-burn DI hydrogen engine via numerical simulation. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Cosimo Pulieri. Numerical Simulation of the Main Flow/Coolant Interaction in a Transonic High-Pressure Turbine Vane. Rel. Simone Salvadori, Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Aerospaziale, 2022
Gianmarco Monti. Aspetti modellistici e topologici nella simulazione del ciclo indicato di un motore alternativo con Openfoam = Modeling and topological aspects in the indicated cycle simulation of a reciprocating engine with Openfoam. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Tommaso Lucchini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Teodosio Nacci. CFD Analysis of NG/H2 Combustion in a Diffusive Gas Turbine Burner. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Marco Toppino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Amgad Abdelnaser Abderahman Khamis. HD GAS TURBINE 0D/1D MODELING AND OPTIMIZATION. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2022
Filippo Morelli. Simulazione CFD della combustione in un motore Diesel per veicoli commerciali leggeri = CFD simulation of combustion in a diesel engine for light commercial vehicles. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Prashant Goel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Angelo Corbisiero. Modello 0D di un motore a combustione interna con rigenerazione = 0D model of a regenerative internal combustion engine. Rel. Ezio Spessa, Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Gianluca Pariti. Studio di fattibilità di un impianto pilota Power-to-H2-to-Power per la produzione di green hydrogen per l'utilizzo in turbina a gas = Feasibility study of a Power-to-H2-to-Power pilot plant for the production of green hydrogen for use in gas turbines. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Giovanni Labrini. Numerical simulation of the combustion process of blends of hydrogen and natural gas for power generation. Rel. Simone Salvadori, Ezio Spessa, Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Davide Colantonio. Modellazione della formazione di NOx in combustori di turbine a gas alimentati con miscele metano-idrogeno = Modeling of NOx formation in gas turbine combustors fed with methane-hydrogen mixtures. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Alberto Cavalli. Simulazione CFD della combustione diffusiva in una turbina Heavy Duty alimentata con miscele metano-idrogeno = CFD simulation of a diffusive Heavy Duty Gas Turbine Combustor fed with Natural gas and Hydrogen blends. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Teresa Tufano. Simulazione CFD di un motore lean-burn DI alimentato con gas naturale arricchito di idrogeno = CFD simulation of a lean-burn DI engine fueled by hydrogen enriched natural gas. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Matteo Sopranzi. Sviluppo di un modello Gasdyn fuel-flexible di un motore alimentato con metano/idrogeno = Fuel-flexible Gasdyn model of a methane/hydrogen-fuelled engine. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Angelo Onorati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Gabriele Gortan. Flow-based Topology Optimization of Ventilation System for a Heavy Truck. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Maria Alessia Sgambato. Sviluppo di un modello Digital Twin di una turbina a gas di tipo Light Industrial = Development of a Digital Twin model of a Light Industrial gas turbine. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Rosaldo Bellavita. Analisi CFD di un iniettore di idrogeno per applicazioni turbogas Light-Duty = CFD analysis of a hydrogen injector for Light-Duty turbogas applications. Rel. Daniela Anna Misul, Simone Salvadori, Mirko Baratta, Salvatore Carusotto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Alessandro Nicastro. Modellazione preliminare ed analisi CFD di un motore due tempi a pistoni liberi con 'loop scavenging'. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Carlo Beatrice, Dario Di Maio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Tomas Jano Rodriguez Lopez. Preliminary Design and CFD Analysis of a Free-piston Engine with Uniflow Scavenging. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Dario Di Maio, Carlo Beatrice, Patricio Hernán Pedreira. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2023
Giuseppe Mottola. Development of an Indicating Analysis and comparison with Multizone combustion diagnostics in a H2 DI ICE. Rel. Ezio Spessa, Mirko Baratta, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Karthik Sakthivel. NATURAL GAS CIRCUIT DESIGN. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Roberto Corvino. A new atmospheric particulate removal strategy involving inertial separators. Rel. Mirko Baratta, Bruno Dalla Chiara. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Diego Alejandro Lasso Delgado. Analisi del processo di combusƟone in un motore heavy-duty a gas naturale mediante ion sensing e modelli di rilascio termico mulƟzona = Ion sensing and mulƟzone heat-release analysis of the combusƟon process in a HD natural-gas engine. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Gianmarco Amedeo. Numerical simulation of a premixed combustion in a Jet-Stirred Reactor. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta, Simone Salvadori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2023
Fabrizio Santonocito. CFD Analysis of the pre-mixed combustion of a Hydrogen and Methane mixture in a Rapid Compression Expansion Machine. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2024
Valerio Di Mascio. Modellizzazione predittiva del turbomatching e della combustione in un motore alimentato a metano/idrogeno con codice Gasdyn = Predictive turbomatching and combustion modeling in a NG/H2 spark-ignition engine by means of the Gasdyn code. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Angelo Onorati, Tarcisio Cerri. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2024
Paolo Cipriani. Simulated design of the piston geometry of a hydrogen engine. Rel. Ezio Spessa, Manuel Bucherer, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2024
Antonio Magnatta. Simulazione monodimensionale di un motore 2T a pistoni liberi e ottimizzazione preliminare dei parametri di progetto = One-dimensional simulation of a 2-stroke free piston engine and preliminary optimization of the project parameters. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Angelo Onorati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2024