![]() | Livello precedente |
Ahmad Abou Akl.
Numerical Analysis of Hydrogen combustion in Direct Injection Spark Ignition engine for Off-Road Applications.
Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Mattia Acampora.
An Economic Model Predicive Control Approach for Adaptive Cruise Control Design in Full Electric Vehicles.
Rel. Angelo Bonfitto, Michele Pagone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Mohammad Javad Ahmadi.
Combining Scenario Elements for Scenario-based Testing.
Rel. Francesco Paolo Deflorio, Christoph Glasmacher. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Roberto Alpa.
Design and Validation of the Brake Disc Assembly of a Formula Student Prototype.
Rel. Andrea Tonoli, Stefano Favelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Sai Nagarjun Bandaru.
MIND LAB DIGITAL TWIN COMMUNICATION ARCHITECTURE USING NODERED AND MQTT.
Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Manuel Alberto Barale.
Mechanical characterisation for the development of advanced tyres in the motorcycle sector.
Rel. Gianfranco Genta, Giacomo Maculotti, Roberto Cagliero. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Michele Barale.
Predictive control strategies for electric vehicles thermal management system.
Rel. Daniela Anna Misul, Federico Miretti, Matteo Acquarone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Davlatjon Batirov.
Development of coatings on titanium alloys for protection against high-temperature oxidation in the automotive industry.
Rel. Stefano Paolo Pastorelli, Dilshat Tulyaganov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Davide Bertola.
Characterisation of wire rope isolators under dynamic conditions: experimental-numerical analysis.
Rel. Alessandro Vigliani, Luca Dimauro, Simone Venturini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Andrea Bertone.
Deployment of Cloud-Based Simulation Environment for Thermal Modelling of a High Performance Sportscar.
Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Martina Bonetti.
DESIGN FOR A TREAD WEAR DETECTION SYSTEM FOR AUTOMATIC TIRE CHANGING MACHINES.
Rel. Guido Albertengo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Federico Borsello.
Roll angle estimation in racing motorcycles data analysis.
Rel. Lorenzo Peroni. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Leonardo Boscarolo.
Analysis and Reproduction of the Injector of Bordino’s Steam Carriage Through Additive Manufacturing Technologies.
Rel. Eleonora Atzeni, Alessandro Salmi, Chiara Armigliato, Davide Lorenzone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Riccardo Bressani.
Development, Implementation and Testing of an innovative slip control system for low friction applications.
Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella, Luca Massano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Bruno Brivio.
Hardware and software design and integration of an electromechanical brake actuator for an autonomous vehicle.
Rel. Massimo Violante, Davide Aldo Colombo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Marco Francesco Cacciatore.
Application of Sliding Mode Control to ABS for an Innovative Braking System.
Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Leonardo Calabrese.
Controllore Non-Linear Model Predictive per un veicolo prototipale = Nonlinear Model Predictive Controller for a multi actuated vehicle prototype.
Rel. Aldo Sorniotti, Davide Lazzarini, Antonio Tota. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Lorenzo Campanella.
Deformation modeling of cylindrical cells and wireless management system for direct cooled battery packs.
Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Giovanni Ceschin.
Development and Testing of a Smart Optimization System for EVs Charging in Residential Parking Areas.
Rel. Enrico Pons, Ettore Francesco Bompard, Paolo Tosco, Giorgio Benedetto, Marco Zampolli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Elisa Maria Chiado' Caponet.
Predictive Control Algorithm for Energy-Efficient Electric Vehicles Thermal Management System.
Rel. Federico Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Matteo Comollo.
Optimization of 1D Simulation Processes with GT-Automation.
Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Carlo Alberto Costantini.
A novel test method for evaluating ammonia distribution in Selective Reduction Catalyst.
Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Lorenzo Maria Cravero.
Design and Validation of a Full Vehicle Model for a Formula SAE Race Car.
Rel. Andrea Tonoli, Stefano Favelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Eugenio De Simone.
Thermal Management Strategy for a Formula Student Vehicle: Modelling and Control of the Cooling Loop.
Rel. Stefano D'Ambrosio, Ryan Walker. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Francesco Defronzo.
Investigation of Auxetic Structures Geometries via Model Order Reduction (MOR) to Optimize Geometrical Parameters and Increase their Crashworthiness.
Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Aleksandar Dejanovic.
Modification of Enhanced Battery Equivalent Circuit Model.
Rel. Angelo Bonfitto, Alfredo Primon, Yasaman Masoudi, Ofelia A. Jianu. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Gaia Del Corso.
Determination of the Resistance Load Curve of a Hydrogen Support Vessel for Propulsion System Dimensioning.
Rel. Gianmario Pellegrino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Matteo Di Pede.
CFD Analysis of Automotive Air Vents and Exploration of a Coandă-Based Conceptual Design.
Rel. Giorgio De Pasquale. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Alfonso Maria Dipalo.
Development of a NMPC System for Autonomous Vehicles: Integration into the CARLA Simulation Environment and Validation in Complex Scenarios.
Rel. Carlo Novara, Mattia Boggio, Fabio Tango. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Mirzaakhmad Erkinov.
Modello di contatto non lineare tra flangia ruota e fianco del pneumatico = Nonlinear contact model between wheel flange and tire sidewall.
Rel. Simone Venturini, Carlo Rosso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Andrea Fachino.
Design and development of a non-return valve for cooling systems of automotive applications.
Rel. Massimo Rundo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Yuan Fang.
Experimental and Numerical Analysis of Light-Emitting Diode (LED) Headlamp.
Rel. Anna Pellegrino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Davide Fiammengo.
Tire-ground interaction analysis A comparative study of DEM and SCM approaches within ProjectChrono environment.
Rel. Alessandro Vigliani, Luca Zerbato, Enrico Galvagno, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Victor Fiorin De Carvalho.
Integration of VRUs in Cooperative Perception: Extending CARLA and VaN3Twin.
Rel. Claudio Ettore Casetti, Carlos Mateo Risma Carletti, Francesco Raviglione, Diego Gasco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Lorenzo Forni.
Business Case Systematic Development Process: The Automobili Lamborghini S.p.A functional testing facilities upgrade case.
Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Bruno Gente Magnani.
Development of simplified vehicle models for impact barrier.
Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Emanuele Greco.
Optimization of Lateral Force Variation through product geometric leverages.
Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Francesco Guidotti.
Assessment of a 3.0L diesel engine model developed in GT-SUITE environment.
Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Giovanni Gulisano.
Analysis and Optimization of the Vibrational Response of an Automotive Seat: Design Solutions for Improving Comfort and Performance in collaboration with Sabelt S.P.A.
Rel. Alessandro Paolo Daga, Dario Anastasio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Ahmad Atef Abdullatef Hamed.
Investigating the Effects of the Post-Impregnation Temperature on the Properties of Carbon Fiber Towpreg for the Production of High-Performance Components in the Automotive Industry.
Rel. Monica Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Liwei He.
Comparison of Cooling Circuit in Electric motors for Automobiles.
Rel. Andrea Tonoli, Chengyang Ye. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Luca Iannantuoni.
CO2 emission compliance for Light Commercial Vehicles Analysis of the factors that influence CO2 emissions and target in years 2025-29 and simulations of different possible scenarios.
Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Salvatore Ingraffia.
Imitation learning for path tracking control in a multi-actuated vehicle.
Rel. Aldo Sorniotti, Cecilia Formento, Antonio Tota. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Sravan Kumar Janagam.
Real-Time Latency Mitigation for SAE Level 4 Remote Driving Using Predictive Image Transformation and Vehicle State Estimation.
Rel. Angelo Bonfitto, Shailesh Sudhakara Hegde. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Matteo La Pietra.
Integrated control of the longitudinal acceleration oscillations and longitudinal tyre slip through the correction of the powertrain torque.
Rel. Aldo Sorniotti, Davide Lazzarini, Antonio Tota, Luca Dimauro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Elisa Lanotte.
From concept to CAD: a multifunction automotive unit.
Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Vincenzo Lanzilotta.
Multi-body human-seat interface modeling for front and rear passenger comfort.
Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Wei Li.
A Real-Time Driver Behavior Monitoring and Feedback Framework to deliver safe, comfortable, and energy-efficient driving.
Rel. Angelo Bonfitto, Shailesh Sudhakara Hegde. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Guoqiang Liu.
AirCARE - Modelling of automotive cooling system and radiator for air treatment analysis.
Rel. Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Ethan Ray Lukan.
Electrochemical, Aging, and Thermal Investigation of Lithium-ion Cells, Modules, and Packs.
Rel. Claudio Gerbaldi, Giuseppe Antonio Elia. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Jacopo Magnolo.
Hydrogen Heavy Duty ICE: analysis and comparison of different turbocharging systems.
Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Alberto Maistrello.
Development of a Software-in-the-Loop Simulation Environment for Electric Kart Dynamics using Simulink and GT-Power.
Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Andrea Masoero.
Model-based vehicle dynamics control system and states estimation for 4WD Formula SAE electric vehicle track performance assessment.
Rel. Andrea Tonoli, Raffaele Manca. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Gianluca Materazzo.
Meshing improvements, convergence criterion and quality parameter definition in the Aerocloud software.
Rel. Alessandro Ferrari. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Niccolo' Mazzer.
Analysis and optimization of combustion in a dedicated engine for hybrid powertrains.
Rel. Ezio Spessa, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Fabio Merlina.
Thresholds conditioning scalability of electric vehicles: queuing phenomena at public charging stations.
Rel. Bruno Dalla Chiara, Simona Gurri', Flavio Cappelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Stefano Michela.
Equivalent consumption minimization strategy for a fuel cell catamaran.
Rel. Federico Miretti, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Mario Milite.
Experimental and Numerical Analyses Supporting the Development of a High-Efficiency Internal Combustion Engine: The PHOENICE Project.
Rel. Federico Millo, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Francesco Monte.
Upright's design using additive manufacturing for a Formula Student car.
Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Alberto Montolli.
Electric Drive Unit CAE Modeling for NVH Vibroacoustic Performance Prediction.
Rel. Enrico Galvagno, Silvio Vaschetto, Paolo Corrado. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Lorenzo Nastro.
DEVELOPMENT OF A MULTIZONE DIAGNOSTIC COMBUSTION MODEL FOR A DIESEL/HYDROGEN DUAL-FUEL ENGINE.
Rel. Mirko Baratta, Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Alberto Vassallo, Davide Gessaroli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Andrea Maria Nerici.
Valutazione delle tecnologie additive per il settore automotive.
Rel. Eleonora Atzeni, Alessandro Salmi, Erik Piatti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Muhammad Reza Oliaee.
Simulation-Based Optimisation of Additive Manufacturing Process Parameters for Accurate Polymer Gear Production.
Rel. Carlo Rosso, Cristiana Delprete, Daniele Catelani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Francesco Onori.
Design of a digital twin of an electrical drive using Machine Learning.
Rel. Eros Gian Alessandro Pasero, Vincenzo Randazzo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Erasmo Pantano.
Hydrogen Conversion of an FPT F1C Engine: Design and Development within Project B4IA.
Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Michele Francesco Pantusa.
Urban vehicle design system.
Rel. Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Ettore Pelissetti.
Head Neck Injury in Autonomous Driving, Experiments and Simulations to see the Influence of Rotated Head Positions.
Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Emma Pellattiero.
Prediction of Remaining Useful Life of Second-Life Lithium-ion Batteries Considering Cell-to-Cell Variation.
Rel. Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Laura Pellegrino.
Supports distribution optimization for Printed Circuit Boards subject to vibration in motorsport applications.
Rel. Luigi Garibaldi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Simone Perrini.
Development and assessment of a GT-SUITE model of an SI engine running with methanol, ethanol and syngas fuels.
Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso, Omar Marello, Alessandro Mancarella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Philippe Pession.
Improving Models and Simulations for Automotive Drag Predictions.
Rel. Maria Pia Cavatorta, Luca Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Pierpaolo Placida.
Development, Implementation and Testing of a Yaw Control system for low friction applications.
Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella, Luca Massano, Luca Biondo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Edoardo Poli.
Innovative Digital Solutions for the Implementation of World Class Manufacturing Methodology and Tools.
Rel. Marco Gobetto, Daniele Bassan. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Aswin Prasannakumar.
A Novel YOLOP-Based Framework for Panoptic Driving Perception in ADAS Applications.
Rel. Nicola Amati, Shailesh Sudhakara Hegde. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Marco Quaranta.
Performance analysis and Make-or-Buy evaluation of a hybrid drivetrain for a tracked vehicle.
Rel. Virgilio Cerutti, Emanuela Manfrino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Andrea Ravotti.
Numerical Analysis and Experimental Testing correlation applied to Braking Systems.
Rel. Luigi Garibaldi, Luca Lanzillo, Gabriele Guida. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Marco Recchia.
Maintenance strategy enhancement through FMEA and FTA: Ahlstrom case study.
Rel. Anna Corinna Cagliano, Andrea Damiani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Francesco Riccardo.
Hydrogen use in Internal Combustion Engine: Analysis and comparison of turbulent combustion models.
Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Alessandro Rizzo.
Modelling and simulation of immersion cooling battery.
Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Giuseppe Romano.
Development and calibration of a stand-alone Selective Catalytic Reduction model in the GT-SUITE environment.
Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Dimitri Rottigni.
Analysis of the Kinematic and Compliance Behaviour.
Rel. Mauro Velardocchia, Federico Ravera. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Antonio Saporita.
Ride Comfort Optimisation via Nonlinear Model Predictive Control: Active Suspension and In-Wheel Motor Integration.
Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella, Umberto Montanaro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Jabroot Sarkhel.
Analysis on the effect of different charging standards on the charging process.
Rel. Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Simona Sbezzi.
Innovative Flush Handle: Next-Generation Design for the new Jaguar Land Rover Models.
Rel. Massimiliana Carello, Alessio Gajoni. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Mattia Scalisi.
Real-Time Implementation of an Electric Vehicle Thermal Management System.
Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Federico Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Andrea Lorenzo Scardino.
Probabilistic Simulator for Race Event Forecasting and Based on Telemetry and Historical Data.
Rel. Massimiliana Carello, Elia Grano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Kevin Scarmato.
Thermal System modeling and design for electrified Light Commercial Vehicles.
Rel. Ezio Spessa, Federico Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Alessandro Scurti.
Estimation of the tire modelling parameters with normalised maneuvers.
Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Fedele Semerano.
EXPERIMENTAL AND NUMERICAL ANALYSIS OF THE MODAL BEHAVIOUR OF A KART VEHICLE.
Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Alessandro Serafini.
Data-driven modeling of Dual-Dilution Combustion in Advanced Spark Ignition engines using Machine Learning.
Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Riccardo Signorino.
Modelling of an Anti-Intrusion Plate in CFRP for a Formula Student Vehicle.
Rel. Davide Salvatore Paolino, Andrea Tonoli, Raffaele Ciardiello, Alberto Ciampaglia. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Rocco Benedetto Soave.
OFF-ROAD VIRTUAL ASSESSMENT IN A MULTIBODY SIMULATION ENVIRONMENT.
Rel. Enrico Galvagno. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Andrea Soffietto.
0D/1D simulation of a heavy-duty engine fuelled with methane-hydrogen mixtures.
Rel. Daniela Anna Misul, Dario Di Maio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Giulio Spuri.
Path tracking for electric vehicles with multiple chassis actuators based on classical control techniques.
Rel. Aldo Sorniotti, Alessandro Vigliani, Davide Lazzarini, Luca Dimauro, Cecilia Formento. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Akshay Suresh.
Automated Engine Component Design: A Parametric and Computational Framework for the Crankshaft.
Rel. Carlo Rosso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Pradnyesh Mahesh Suryawanshi.
Simulation of the flow forming screw process for joining of aluminium sheet metal parts.
Rel. Paolo Minetola. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Mohsen Talebi.
Developing a parameter adaptive non-linear model predictive control for motion control of semi-trailer trucks.
Rel. Daniela Anna Misul, Baha Zarrouki. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Enrico Tammaro.
THE INTERMODAL TRANSPORT OF DANGEROUS GOODS.
Rel. Claudia Caballini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Matteo Tarantino.
Studio statico e dinamico della stabilità di un carrello appendice per trattore.
Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Samuele Tavella.
Optimization of the End-of-Line Bench Detection System for Gear Teeth Surface Imperfections Identification.
Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Alessandro Tessore.
Strategic Warehouse Redesign and Internal Logistic Flow Optimization: The Tenneco, Inc. Case Study.
Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Stefano Tomassi.
Numerical methodologies for injury criteria evaluation in micromobility safety scenarios.
Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Diana Laura Torres Xolalpa.
Analysis of wear in extruder machines screws and cylinders.
Rel. Sara Vinco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Mara Tortone.
A COMPREHENSIVE DIGITAL TWIN FOR BEV MANUFACTURING: TIME ANALYSIS AND ERGONOMICAL ASSESSMENT.
Rel. Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Giuseppe Tumino.
Simulation of Hydraulic Motor Performance in Hydrostatic Transmission Under Various Operational Scenarios.
Rel. Massimo Rundo, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Simone Vargiu.
Design, implementation and testing on scaled robotic vehicles platforms of novel vehicle platooning strategies.
Rel. Alessandro Vigliani, Umberto Montanaro, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Riccardo Venturelli.
HIGH FIDELITY SIMULATION OF A PROTOTYPE HYDROGEN BURNER CONCEPT.
Rel. Stefano D'Ambrosio, Alexander Lautenschläger. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Qi Chao Wang.
Research on Chinese consumer car choice preferences based on product quality perspective.
Rel. Virgilio Cerutti, Emanuela Manfrino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Xinyu Wang.
Ottimizzazione della geometria e analisi della fluidodinamica computazionale (CFD) della progettazione del sistema di batterie per veicoli elettrici (EV) = Geometry optimization and Computational Fluid Dynamics (CFD) analysis of battery system design for electric vehicles (EVs).
Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Yiheng Wang.
Lightweight Optimization of EV Battery Housing Using Scandium-Aluminum Alloys.
Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Chen Yang.
Adaptive integrate control in traction control.
Rel. Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Miao Yu.
Longitudinal and Vertical Dynamics Control in In-Wheel Motor Electric Vehicles.
Rel. Andrea Tonoli, Raffaele Manca, Gennaro Sorrentino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Giovanni Zavattero.
Warranty costs in the automotive industry: case study and analysis of the influencing factors.
Rel. Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Enrico Zebito.
Improving automated driving performance through in-depth vehicle dynamics stability analysis.
Rel. Enrico Galvagno, Luca Zerbato. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Bo Zhang, Jiahui Zhou.
Market Research and Energy Efficiency Optimization Analysis for Small EVs.
Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Hengyu Zhang.
ABS Control System Design for Electric Bikes Based on Wheel Acceleration: A Conjugate Boundary and Genetic Algorithm Approach.
Rel. Andrea Tonoli, Luis Miguel Castellanos Molina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Dante Zollo.
Automated Calibration Algorithm Applied To Electric Vehicle Heat Generation Logic Control Using Brent's Minimization Method.
Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
Luo Zuo.
Modeling and Analysis of tire-terrain Interaction using discrete element methods.
Rel. Alessandro Vigliani, Enrico Galvagno, Angelo Domenico Vella, Luca Zerbato. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025