polito.it
Politecnico di Torino (logo)

List of theses with "Millo, Federico as relator"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | No Grouping
Number of items: 38.

28 March 2018

Alberto Paolo Policarpo

Design and validation of a model of acceleration and regenerative braking in co-simulation environment.

Rel. Federico Millo, Elvio Bonisoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Fabio Siccardi

Engine Calibration in a Virtual Environment.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Lorenzo Giorgi

The Idle coasting opportunity as Eco-innovation and its benefit in real world.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Davide Villa

Investigation of hybrid powertrain architectures with focus on customer relevant conditions.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Filippo Aglietti

Investigation of pneumatic boost systems and their ability to reduce turbo-lag.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

5 April 2018

Piero Puliti

Impact of WLTP homologation cycle on passenger cars cost and CO2 compliance.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

25 July 2018

Filippo Baricordi

1-D model for drivetrain losses evaluation in a BEV vehicle.

Rel. Federico Millo, Elvio Bonisoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Guido Giardino

Analisi numerica di un sistema di sovralimentazione assistito elettricamente per motori automobilistici di piccola cilindrata.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Davide Piccarisi

"RDE TEST ANALYSIS: Regulation, Matlab tool to post process test data and NOx emission analysis".

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Giuseppe Rea

Three Pressure Analysis automatic calibration methodology.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

18 September 2018

Francesco Natali

Development of a virtual methodology for Real-driving Emissions assessment.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

20 September 2018

16 October 2018

Marco Guarnieri

Calibration and assessment of the capability of the predictive combustion model SI-Turb.

Rel. Federico Millo, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

25 October 2018

Francesco Accurso

Development through numerical simulation of an innovative energy management strategy for a 48V Mild-Hybrid vehicle.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

11 December 2018

Alberto Vallebona

Analisi della disattivazione cilindri su motori diesel per autovetture.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

18 December 2018

Simone Biagiola

Analysis of parameters influencing acoustics and performance in a high specific power engine.

Rel. Federico Millo, Emanuele Servetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Federico Gioachini

Fast Running Model Building and Application for Fuel Consumption Analysis on Driving Cycles.

Rel. Federico Millo, Emanuele Servetto, Marco Arnoletti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

4 April 2019

Biagio Gianuario

Validation analysis of an SCR for an heavy duty application.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

10 April 2019

Mario Picerno

Co-Simulation of Multi-Domain Engine and Integrated Control Model for Transient Predictive Driving Cycle Simulation.

Rel. Federico Millo, Mauro Scassa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Fabrizio Gullino

Development of a concept to achieve Euro6d standards for a high performance SI engine.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Luca Pulvirenti

Development of an Equivalent Consumption Minimization Strategy (ECMS) for a High-Performance Hybrid Electric Vehicle.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Francesco Villa

Modello di iniettore GDI per la valutazione della massa di combustibile erogata = GDI injector model for the fuel injected mass evaluation.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

18 July 2019

Marco Criscione

Development of a Predictive Zero-Dimensional Combustion Model for Diesel Premixed Combustion.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Edoardo Rossi

Improvements of 3D-CFD simulation of high-performance multi-hole injectors.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Rami Abboud

Modeling and Simulation of the Transient Warm-up Phase of the Engine and Three Way Catalyst on the WLTC with 0D/1D CFD Approaches.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Cosimo Bertolini

STUDY OF WATER INJECTION STRATEGIES TO ENHANCE EVAPORATION IN SI-ENGINES THROUGH 3D-CFD SIMULATIONS.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

25 July 2019

Salvatore Roggio

3D-CFD Analysis of innovative diesel combustion systems.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Pierluigi Vigorito

Analisi dell’evoluzione di flotta per la conformità delle emissioni di CO2 = Analysis of the evolution of the fleet for CO2 emission compliance.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Lucia Colucci

Investigation through numerical simulation of innovative gasoline powertrains for a 48V Mild-Hybrid vehicle.

Rel. Federico Millo, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Emanuele Magliano

Optimization of the gas exchange of a naturally aspirated engine for EU7 emission regulations.

Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

This list was generated on Sat Aug 17 22:27:27 2019 CEST.