polito.it
Politecnico di Torino (logo)

List of theses with "Millo, Federico as relator"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | No Grouping
Number of items: 43.

28 March 2018

[img] Alberto Paolo Policarpo. Design and validation of a model of acceleration and regenerative braking in co-simulation environment. Rel. Federico Millo, Elvio Bonisoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Fabio Siccardi. Engine Calibration in a Virtual Environment. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Lorenzo Giorgi. The Idle coasting opportunity as Eco-innovation and its benefit in real world. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Davide Villa. Investigation of hybrid powertrain architectures with focus on customer relevant conditions. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Filippo Aglietti. Investigation of pneumatic boost systems and their ability to reduce turbo-lag. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

5 April 2018

Michele Vitiello. Identificazione di soluzioni calibrative e concepts per l'ottimizzazione delle emissioni engine out in transitorio nelle applicazioni "commercial light duty" sui nuovi cicli omologativi. = Identification of concepts and software strategies for out engine emissions optimization in transient load on light duty commercial vehicles. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Piero Puliti. Impact of WLTP homologation cycle on passenger cars cost and CO2 compliance. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

25 July 2018

Filippo Baricordi. 1-D model for drivetrain losses evaluation in a BEV vehicle. Rel. Federico Millo, Elvio Bonisoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Guido Giardino. Analisi numerica di un sistema di sovralimentazione assistito elettricamente per motori automobilistici di piccola cilindrata. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Davide Piccarisi. "RDE TEST ANALYSIS: Regulation, Matlab tool to post process test data and NOx emission analysis". Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Giuseppe Rea. Three Pressure Analysis automatic calibration methodology. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

18 September 2018

Francesco Natali. Development of a virtual methodology for Real-driving Emissions assessment. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

20 September 2018

Egidio Canzoniere. Assessment through numerical simulation of the impact of an advanced valvetrain technology on a gasoline passenger car over different driving cycles. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

16 October 2018

[img] Marco Guarnieri. Calibration and assessment of the capability of the predictive combustion model SI-Turb. Rel. Federico Millo, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

25 October 2018

[img] Francesco Sorrentino. ANALISI DELLE CAPACITA’ PREDITTIVE DI UN MODELLO DI COMBUSTIONE PER MOTORI BENZINA CON INIEZIONE DI ACQUA = ANALYSIS OF THE PREDICTIVE CAPABILITIES OF A COMBUSTION MODEL FOR SI ENGINES WITH WATER INJECTION. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Riccardo Zizzi. Analisi di diverse strategie per la diagnosi misfire: metodo basato sul sensore induttivo di ruota fonica e metodo basato sull’analisi della corrente di ionizzazione. = Analysis of different strategies for misfire detection: method based on inductive sensor impulse wheel and method based on analysis of ionization current. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Francesco Accurso. Development through numerical simulation of an innovative energy management strategy for a 48V Mild-Hybrid vehicle. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

11 December 2018

Alberto Vallebona. Analisi della disattivazione cilindri su motori diesel per autovetture. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Luca Mannu. Analisi di dispositivi PEMS e misurazioni delle emissioni inquinanti da motori diesel per applicazioni non stradali = Analysis of PEMS devices and measurements of pollutant emissions from non-road diesel engines. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Guglielmo Luca Bambino. Analisi numerica dell’impatto di differenti contenuti motore sui consumi di una vettura ad alte prestazioni = Numerical analysis of the effects of different engine solutions on high performance vehicle fuel economy. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Piero Mastrangelo. Modellazione di un motore diesel off-road per simulazioni in real time su banco prova virtuale. = Modeling of an off-road diesel engine for real-time simulations on a virtual test bench. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

18 December 2018

Simone Biagiola. Analysis of parameters influencing acoustics and performance in a high specific power engine. Rel. Federico Millo, Emanuele Servetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Federico Gioachini. Fast Running Model Building and Application for Fuel Consumption Analysis on Driving Cycles. Rel. Federico Millo, Emanuele Servetto, Marco Arnoletti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

4 April 2019

[img] Biagio Gianuario. Validation analysis of an SCR for an heavy duty application. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

10 April 2019

[img] Francesco Zaffino. Calibrazione e validazione di un modello di combustione predittivo per un'applicazione "Heavy-Duty". = Calibration and Validation of a Predictive Combustion Model for a Heavy-Duty Diesel Engines. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Mario Picerno. Co-Simulation of Multi-Domain Engine and Integrated Control Model for Transient Predictive Driving Cycle Simulation. Rel. Federico Millo, Mauro Scassa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Fabrizio Gullino. Development of a concept to achieve Euro6d standards for a high performance SI engine. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Luca Pulvirenti. Development of an Equivalent Consumption Minimization Strategy (ECMS) for a High-Performance Hybrid Electric Vehicle. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Francesco Villa. Modello di iniettore GDI per la valutazione della massa di combustibile erogata = GDI injector model for the fuel injected mass evaluation. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Giovanna Margarita. SVILUPPO DI UN MODELLO DI SIMULAZIONE DI CATALIZZATORI “SCR ON FILTER” PER MOTORI DIESEL AUTOMOBILISTICI = DEVELOPMENT OF A SIMULATION MODEL FOR "SCR ON FILTER" CATALYSTS FOR AUTOMOTIVE DIESEL ENGINES. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

18 July 2019

Marco Criscione. Development of a Predictive Zero-Dimensional Combustion Model for Diesel Premixed Combustion. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Edoardo Rossi. Improvements of 3D-CFD simulation of high-performance multi-hole injectors. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Rami Abboud. Modeling and Simulation of the Transient Warm-up Phase of the Engine and Three Way Catalyst on the WLTC with 0D/1D CFD Approaches. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Cosimo Bertolini. STUDY OF WATER INJECTION STRATEGIES TO ENHANCE EVAPORATION IN SI-ENGINES THROUGH 3D-CFD SIMULATIONS. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

25 July 2019

Salvatore Roggio. 3D-CFD Analysis of innovative diesel combustion systems. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Pierluigi Vigorito. Analisi dell’evoluzione di flotta per la conformità delle emissioni di CO2 = Analysis of the evolution of the fleet for CO2 emission compliance. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Lucia Colucci. Investigation through numerical simulation of innovative gasoline powertrains for a 48V Mild-Hybrid vehicle. Rel. Federico Millo, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Emanuele Magliano. Optimization of the gas exchange of a naturally aspirated engine for EU7 emission regulations. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

8 October 2019

Alfredo Tellez Echavarria. Investigation of sub 23 Nanometer Particles to Overall Count in Gasoline Engines. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

17 October 2019

Stefano Nigra. Development of a software to detect misfire through the analysis of the crankshaft rotational speed. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Alberto Corino. Experimental tests for the after treatment system validation of an offroad diesel engine. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Simone Rocchi. Modellazione e ottimizzazione di un veicolo ibrido ad alta potenza specifica e sensibilità ai principali parametri veicolistici su WLTC = Modeling and optimization of a high specific power hybrid vehicle and sensitivity to the main vehicle parameters on WLTC. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Salvatore Letizia. Riduzione delle emissioni di CO2 Scenari di sostenibilità tecnico – economica per i veicoli commerciali leggeri nel periodo 2020 – 2030 in Europa = Reduction of CO2 emissions Technical-economic sustainability scenarios for light commercial vehicles in the period 2020–2030 in Europe. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

This list was generated on Thu Dec 5 22:54:26 2019 CET.