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Talal Almutaz Almansi Abdalla. Modelling and Identification of a Dual Clutch Actuator. Rel. Diego Regruto Tomalino, Vito Cerone, Massimo Canale. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2018
Ahmed Hassan Abdelaziz Elhaddad. Modelling,Identification and Control of a Dual Clutch Actuator. Rel. Vito Cerone, Massimo Canale, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2018
Jules Matz. Parametric model order reduction: a projection and interpolation approach. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2018
Eugenio Annese. Control design of an Uni-Drive module for elbow exosuit. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2018
Stefano Coretti. Actuator Position Control of Dual Clutch Transmission systems using Model Predictive Control techniques. Rel. Vito Cerone, Massimo Canale, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2018
Eva Beccani. Virtual sensor based feedback control of a clutch actuator. Rel. Vito Cerone, Massimo Canale, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2018
Yuri Evangelista. Model Predictive Control for an Inertial Sea Wave Energy Converter. Rel. Massimo Canale, Vito Cerone, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2019
Silvia Zedda. Short term sea wave force prediction for feedback control of a wave energy converter. Rel. Diego Regruto Tomalino, Vito Cerone, Massimo Canale. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2019
Giuseppe Petralia. SITO Control Approach to Autonomous Parking. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2019
Pasquale Tedesco. Model Predictive Control approach to optimal on board energy management in electrified powertrains. Rel. Diego Regruto Tomalino, Vito Cerone, Massimo Canale. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2020
Stefano Binati. Model Predictive Control approach to optimal on board energy management in electrified powertrains. Rel. Massimo Canale, Vito Cerone, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2020
Giuseppe Casulli. Robust identification and control for sea wave energy conversion. Rel. Vito Cerone, Diego Regruto Tomalino, Massimo Canale. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2020
Mattia Dambrosio. Coaxial quadcopter trajectory optimization and control. Rel. Giorgio Guglieri, Diego Regruto Tomalino, Luigi Mascolo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2020
Gulorom Inoyatova. Attacks detection in direct data-driven control. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2020
Cosimo Schifone. A robust control approach to the problem of the sea wave energy conversion. Rel. Diego Regruto Tomalino, Massimo Canale, Vito Cerone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2020
Irene Pardini. Energy management in hybrid vehicles through joint optimization of torque split and gear shift. Rel. Massimo Canale, Vito Cerone, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Edoardo Argano. Kalman filter based real-time road slope estimation for automotive application, based on longitudinal and lateral dynamic models. Rel. Vito Cerone, Massimo Canale, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Marco Benintende. Micro-slip control of automated manual transmission systems through Hybrid Model Predictive Control methodologies. Rel. Massimo Canale, Vito Cerone, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Cristina Magnetti Gisolo. Nonlinear analysis of stability and safety of Optimal Velocity Model vehicle groups on ring roads. Rel. Diego Regruto Tomalino, Francesco Paolo Deflorio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Andrea Saltarelli. Optimal energy management in hybrid vehicles based on mission information. Rel. Diego Regruto Tomalino, Massimo Canale, Vito Cerone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Simone Pirrera. A polynomial optimization approach to gray-box system identification. Rel. Diego Regruto Tomalino, Vito Cerone, Sophie Fosson. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Francesco Menon. Ego-based Automated Valet Parking Control: a Model Predictive Control approach. Rel. Massimo Canale, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Informatica (Computer Engineering), 2022
Angela Lattarulo. Ego-based Automated Valet Parking Control: a Model Predictive Control approach. Rel. Massimo Canale, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Giorgia Taiano. Optimal Thermal Management for Electrified Vehicles: a model predictive control approach based on route information. Rel. Diego Regruto Tomalino, Massimo Canale, Vito Cerone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Sebastiano Coppola. Optimal Thermal Management for Electrified Vehicles: a model predictive control approach based on route information. Rel. Diego Regruto Tomalino, Massimo Canale, Vito Cerone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Giuseppe Morello, Emanuele Piantelli. Automated Valet Parking in eco-system contexts: an ego-based approach via Model Predictive Control. Rel. Massimo Canale, Diego Regruto Tomalino, Pandeli Borodani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Francesco Ripa. Output feedback control of bilinear systems with integral action: stability analysis and application to heat exchanger control. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Giovanni Catalano, Corrado Raiola. Implementation of a novel control-based training algorithm for recurrent neural networks. Rel. Sophie Fosson, Vito Cerone, Simone Pirrera, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Gregory Sacco. Improving human-robot interaction in wearable robotics through comprehensive user interface design. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Claudia Cafasso, Edoardo Imperatrice. A neural network approach to direct data-driven control design. Rel. Diego Regruto Tomalino, Vito Cerone, Sophie Fosson, Simone Pirrera. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Roberto Bramucci. Distributed dynamic estimation for cyber-physical systems. Rel. Sophie Fosson, Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Informatica (Computer Engineering), 2024
Giuseppe Carrubba. e-Axle testing: design and development of a CAN and CANFD compatible communication system. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2024
Alice Giordano. Data-driven nonlinear control of glucose-insulin dynamics in patients affected by Type I Diabetes. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2024
Camilla Zulli. A DNN-based algorithm for multi-constraint intelligent reentry guidance techology for hypersonic gliding vehicle. Rel. Diego Regruto Tomalino, Sophie Fosson, Lin Cheng. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Informatica (Computer Engineering), 2024
Marwan Ahmed Sakr Abdelazim Soliman. Data Driven Control For Power Converters. Rel. Diego Regruto Tomalino, Pauline Kergus. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2024
Letizia Licitra. Design of an advanced control algorithm for Urbanloop capsules. Rel. Diego Regruto Tomalino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Informatica (Computer Engineering), 2024
Alessandro Midili. Efficient implementation of feedback control-based optimization algorithms. Rel. Diego Regruto Tomalino, Simone Pirrera, Sophie Fosson. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2024
Lorenzo Aloe. Synchronization in Multi-Agent Systems with Dynamic Interconnections: An Observer Based Approach. Rel. Diego Regruto Tomalino, Daniele Astolfi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2024
Sofia Longo. Thermal Management Optimization in Battery Electric Vehicles Using Hierarchical Nonlinear MPC and Machine Learning Techniques. Rel. Diego Regruto Tomalino, Francesco Ripa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Informatica (Computer Engineering), 2024