polito.it
Politecnico di Torino (logo)

Elenco delle tesi del corso di laurea "Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo)" nell'anno "2025"

Livello precedente
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Raggruppa per: Autori | Tipologia del documento | Nessun raggruppamento
Numero di pubblicazioni : 71.

Ahmad Abou Akl. Numerical Analysis of Hydrogen combustion in Direct Injection Spark Ignition engine for Off-Road Applications. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Mattia Acampora. An Economic Model Predicive Control Approach for Adaptive Cruise Control Design in Full Electric Vehicles. Rel. Angelo Bonfitto, Michele Pagone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Mohammad Javad Ahmadi. Combining Scenario Elements for Scenario-based Testing. Rel. Francesco Paolo Deflorio, Christoph Glasmacher. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Roberto Alpa. Design and Validation of the Brake Disc Assembly of a Formula Student Prototype. Rel. Andrea Tonoli, Stefano Favelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Sai Nagarjun Bandaru. MIND LAB DIGITAL TWIN COMMUNICATION ARCHITECTURE USING NODERED AND MQTT. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Michele Barale. Predictive control strategies for electric vehicles thermal management system. Rel. Daniela Anna Misul, Federico Miretti, Matteo Acquarone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Davide Bertola. Characterisation of wire rope isolators under dynamic conditions: experimental-numerical analysis. Rel. Alessandro Vigliani, Luca Dimauro, Simone Venturini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Andrea Bertone. Deployment of Cloud-Based Simulation Environment for Thermal Modelling of a High Performance Sportscar. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Martina Bonetti. DESIGN FOR A TREAD WEAR DETECTION SYSTEM FOR AUTOMATIC TIRE CHANGING MACHINES. Rel. Guido Albertengo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Federico Borsello. Roll angle estimation in racing motorcycles data analysis. Rel. Lorenzo Peroni. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Leonardo Boscarolo. Analysis and Reproduction of the Injector of Bordino’s Steam Carriage Through Additive Manufacturing Technologies. Rel. Eleonora Atzeni, Alessandro Salmi, Chiara Armigliato, Davide Lorenzone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Marco Francesco Cacciatore. Application of Sliding Mode Control to ABS for an Innovative Braking System. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Lorenzo Campanella. Deformation modeling of cylindrical cells and wireless management system for direct cooled battery packs. Rel. Angelo Bonfitto, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Giovanni Ceschin. Development and Testing of a Smart Optimization System for EVs Charging in Residential Parking Areas. Rel. Enrico Pons, Ettore Francesco Bompard, Paolo Tosco, Giorgio Benedetto, Marco Zampolli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Lorenzo Maria Cravero. Design and Validation of a Full Vehicle Model for a Formula SAE Race Car. Rel. Andrea Tonoli, Stefano Favelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Eugenio De Simone. Thermal Management Strategy for a Formula Student Vehicle: Modelling and Control of the Cooling Loop. Rel. Stefano D'Ambrosio, Ryan Walker. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Francesco Defronzo. Investigation of Auxetic Structures Geometries via Model Order Reduction (MOR) to Optimize Geometrical Parameters and Increase their Crashworthiness. Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Gaia Del Corso. Determination of the Resistance Load Curve of a Hydrogen Support Vessel for Propulsion System Dimensioning. Rel. Gianmario Pellegrino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Alfonso Maria Dipalo. Development of a NMPC System for Autonomous Vehicles: Integration into the CARLA Simulation Environment and Validation in Complex Scenarios. Rel. Carlo Novara, Mattia Boggio, Fabio Tango. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Mirzaakhmad Erkinov. Modello di contatto non lineare tra flangia ruota e fianco del pneumatico = Nonlinear contact model between wheel flange and tire sidewall. Rel. Simone Venturini, Carlo Rosso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Andrea Fachino. Design and development of a non-return valve for cooling systems of automotive applications. Rel. Massimo Rundo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Yuan Fang. Experimental and Numerical Analysis of Light-Emitting Diode (LED) Headlamp. Rel. Anna Pellegrino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Davide Fiammengo. Tire-ground interaction analysis A comparative study of DEM and SCM approaches within ProjectChrono environment. Rel. Alessandro Vigliani, Luca Zerbato, Enrico Galvagno, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Lorenzo Forni. Business Case Systematic Development Process: The Automobili Lamborghini S.p.A functional testing facilities upgrade case. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Bruno Gente Magnani. Development of simplified vehicle models for impact barrier. Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Emanuele Greco. Optimization of Lateral Force Variation through product geometric leverages. Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Francesco Guidotti. Assessment of a 3.0L diesel engine model developed in GT-SUITE environment. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Giovanni Gulisano. Analysis and Optimization of the Vibrational Response of an Automotive Seat: Design Solutions for Improving Comfort and Performance in collaboration with Sabelt S.P.A. Rel. Alessandro Paolo Daga, Dario Anastasio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Ahmad Atef Abdullatef Hamed. Investigating the Effects of the Post-Impregnation Temperature on the Properties of Carbon Fiber Towpreg for the Production of High-Performance Components in the Automotive Industry. Rel. Monica Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Luca Iannantuoni. CO2 emission compliance for Light Commercial Vehicles Analysis of the factors that influence CO2 emissions and target in years 2025-29 and simulations of different possible scenarios. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Sravan Kumar Janagam. Real-Time Latency Mitigation for SAE Level 4 Remote Driving Using Predictive Image Transformation and Vehicle State Estimation. Rel. Angelo Bonfitto, Shailesh Sudhakara Hegde. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Matteo La Pietra. Integrated control of the longitudinal acceleration oscillations and longitudinal tyre slip through the correction of the powertrain torque. Rel. Aldo Sorniotti, Davide Lazzarini, Antonio Tota, Luca Dimauro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Elisa Lanotte. From concept to CAD: a multifunction automotive unit. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Vincenzo Lanzilotta. Multi-body human-seat interface modeling for front and rear passenger comfort. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Wei Li. A Real-Time Driver Behavior Monitoring and Feedback Framework to deliver safe, comfortable, and energy-efficient driving. Rel. Angelo Bonfitto, Shailesh Sudhakara Hegde. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Jacopo Magnolo. Hydrogen Heavy Duty ICE: analysis and comparison of different turbocharging systems. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Alberto Maistrello. Development of a Software-in-the-Loop Simulation Environment for Electric Kart Dynamics using Simulink and GT-Power. Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Andrea Masoero. Model-based vehicle dynamics control system and states estimation for 4WD Formula SAE electric vehicle track performance assessment. Rel. Andrea Tonoli, Raffaele Manca. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Gianluca Materazzo. Meshing improvements, convergence criterion and quality parameter definition in the Aerocloud software. Rel. Alessandro Ferrari. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Fabio Merlina. Thresholds conditioning scalability of electric vehicles: queuing phenomena at public charging stations. Rel. Bruno Dalla Chiara, Simona Gurri', Flavio Cappelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Stefano Michela. Equivalent consumption minimization strategy for a fuel cell catamaran. Rel. Federico Miretti, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Mario Milite. Experimental and Numerical Analyses Supporting the Development of a High-Efficiency Internal Combustion Engine: The PHOENICE Project. Rel. Federico Millo, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Francesco Monte. Upright's design using additive manufacturing for a Formula Student car. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Lorenzo Nastro. DEVELOPMENT OF A MULTIZONE DIAGNOSTIC COMBUSTION MODEL FOR A DIESEL/HYDROGEN DUAL-FUEL ENGINE. Rel. Mirko Baratta, Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Alberto Vassallo, Davide Gessaroli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Andrea Maria Nerici. Valutazione delle tecnologie additive per il settore automotive. Rel. Eleonora Atzeni, Alessandro Salmi, Erik Piatti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Francesco Onori. Design of a digital twin of an electrical drive using Machine Learning. Rel. Eros Gian Alessandro Pasero, Vincenzo Randazzo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Erasmo Pantano. Hydrogen Conversion of an FPT F1C Engine: Design and Development within Project B4IA. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Michele Francesco Pantusa. Urban vehicle design system. Rel. Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Ettore Pelissetti. Head Neck Injury in Autonomous Driving, Experiments and Simulations to see the Influence of Rotated Head Positions. Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Simone Perrini. Development and assessment of a GT-SUITE model of an SI engine running with methanol, ethanol and syngas fuels. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso, Omar Marello, Alessandro Mancarella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Edoardo Poli. Innovative Digital Solutions for the Implementation of World Class Manufacturing Methodology and Tools. Rel. Marco Gobetto, Daniele Bassan. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Aswin Prasannakumar. A Novel YOLOP-Based Framework for Panoptic Driving Perception in ADAS Applications. Rel. Nicola Amati, Shailesh Sudhakara Hegde. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Alessandro Rizzo. Modelling and simulation of immersion cooling battery. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Jabroot Sarkhel. Analysis on the effect of different charging standards on the charging process. Rel. Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Mattia Scalisi. Real-Time Implementation of an Electric Vehicle Thermal Management System. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Federico Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Andrea Lorenzo Scardino. Probabilistic Simulator for Race Event Forecasting and Based on Telemetry and Historical Data. Rel. Massimiliana Carello, Elia Grano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Kevin Scarmato. Thermal System modeling and design for electrified Light Commercial Vehicles. Rel. Ezio Spessa, Federico Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Alessandro Scurti. Estimation of the tire modelling parameters with normalised maneuvers. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Fedele Semerano. EXPERIMENTAL AND NUMERICAL ANALYSIS OF THE MODAL BEHAVIOUR OF A KART VEHICLE. Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Mohsen Talebi. Developing a parameter adaptive non-linear model predictive control for motion control of semi-trailer trucks. Rel. Daniela Anna Misul, Baha Zarrouki. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Matteo Tarantino. Studio statico e dinamico della stabilità di un carrello appendice per trattore. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Samuele Tavella. Optimization of the End-of-Line Bench Detection System for Gear Teeth Surface Imperfections Identification. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Alessandro Tessore. Strategic Warehouse Redesign and Internal Logistic Flow Optimization: The Tenneco, Inc. Case Study. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Diana Laura Torres Xolalpa. Analysis of wear in extruder machines screws and cylinders. Rel. Sara Vinco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Giuseppe Tumino. Simulation of Hydraulic Motor Performance in Hydrostatic Transmission Under Various Operational Scenarios. Rel. Massimo Rundo, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Simone Vargiu. Design, implementation and testing on scaled robotic vehicles platforms of novel vehicle platooning strategies. Rel. Alessandro Vigliani, Umberto Montanaro, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Riccardo Venturelli. HIGH FIDELITY SIMULATION OF A PROTOTYPE HYDROGEN BURNER CONCEPT. Rel. Stefano D'Ambrosio, Alexander Lautenschläger. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Qi Chao Wang. Research on Chinese consumer car choice preferences based on product quality perspective. Rel. Virgilio Cerutti, Emanuela Manfrino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Chen Yang. Adaptive integrate control in traction control. Rel. Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Miao Yu. Longitudinal and Vertical Dynamics Control in In-Wheel Motor Electric Vehicles. Rel. Andrea Tonoli, Raffaele Manca, Gennaro Sorrentino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

[img] Enrico Zebito. Improving automated driving performance through in-depth vehicle dynamics stability analysis. Rel. Enrico Galvagno, Luca Zerbato. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025

Questa lista è stata generata il Mon Aug 25 20:47:57 2025 CEST.