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Raffaele Di Palo. Gearshift Strategies for a Through The Road Parallel Hybrid Electric Vehicle. Rel. Alessandro Vigliani, Aldo Sorniotti, Enrico Galvagno, Fabio Vacca. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Marco Ricco. FRONT-TO-TOTAL ANTI-ROLL MOMENT DISTRIBUTION CONTROL TO ENHANCE VEHICLE CORNERING RESPONSE. Rel. Mauro Velardocchia, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Francesco Soldano. Simulation and control of a through-the-road-parallel hybrid electric vehicle. Rel. Alessandro Vigliani, Enrico Galvagno, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Alessandro Percolla. Frequency domain models for active suspension controller design. Rel. Alessandro Vigliani, Aldo Sorniotti, Enrico Galvagno. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Gaetano Tavolo. On the effect of prediction model complexity on the performance of a nonlinear model predictive controller for the energy management of a parallel hybrid electric vehicle. Rel. Mauro Velardocchia, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020
Simone Martini. Application of Enhanced Model Reference Adaptive Control (EMRAC) algorithms to the tracking problem of Space Robotic Manipulators. Rel. Massimo Violante, Umberto Montanaro, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2020
Pietro Stano. On the effect of prediction model complexity on the performance of a non linear model predictive controller for the energy management of a parallel hybrid electric vehicle. Rel. Mauro Velardocchia, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020
Chen Chen. Novel Model Reference Adaptive Control Strategies for Direct Yaw Moment Control Applications. Rel. Alessandro Rizzo, Umberto Montanaro, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Mattia Miscali. Modelling and trajectory tracking of a quadrotor using MATLAB Simulink, Simscape and ROS-Gazebo. Rel. Alessandro Rizzo, Umberto Montanaro, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Silvio Santoro. On-board electric powertrain control for the compensation of the longitudinal acceleration oscillations caused by road irregularities. Rel. Alessandro Vigliani, Antonio Tota, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Giacinto Frate. An integrated control strategy of active suspension and in-wheel motor control for ride comfort optimization. Rel. Alessandro Vigliani, Antonio Tota, Aldo Sorniotti, Umberto Montanaro, Pietro Stano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Paolo Russo. Racing line optimization algorithms for high performance and/or automated vehicles. Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Giulio Scattolini. Positioning and Path Tracking control strategies experimentally validated through fully autonomous scaled vehicles. Rel. Alessandro Rizzo, Umberto Montanaro, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Paolo Timis. Path tracking control solutions via Enhanced Model Reference Adaptive Control algorithms augmented with Neural Networks and their experimental validation in scaled fully autonomous vehicles. Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella, Aldo Sorniotti, Umberto Montanaro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Alessandro Ortuso. Modellazione dinamica di una trasmissione a due rapporti per veicoli elettrici = Dynamic modeling of a two-speed transmission for electric vehicles. Rel. Enrico Galvagno, Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2024
Stefano Lovigu. Power loss analysis of a two-speed transmission for next-generation electric vehicles. Rel. Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Tiziano Rubinetto. Active suspension kinematics and their advanced model-based control. Rel. Aldo Sorniotti, Mauro Velardocchia. Politecnico di Torino, NON SPECIFICATO, 2024
Matteo Depalo. On the benefit of road preview on integrated chassis control. Rel. Aldo Sorniotti, Mauro Velardocchia. Politecnico di Torino, NON SPECIFICATO, 2024
Daniele Mancinelli. Experimental investigations on induction hardened, 3D printed gears. Rel. Aldo Sorniotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024