polito.it
Politecnico di Torino (logo)

List of theses with "Carello, Massimiliana as relator"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | No Grouping
Number of items: 47.

28 March 2018

[img] Luigi Vigna. Brake Pedal Feeling: Target Setting Techniques. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Soumya Kanta Das. CFD Investigations on Cooling System Behavior of a Pagani Road-Car. Rel. Massimiliana Carello, Paolo Massai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Luca Burani. Dashboard module innovation and weight reduction. Case studies on the application of innovative technologies, materials and concepts. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Alessandro Salgarello. Development of extended testing procedure and physical lump model to describe automotive damping performance. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

6 April 2018

Corinne Maria Getti. TECNICHE DI MODELLAZIONE FEM PER CORRELAZIONE NUMERICO SPERIMENTALE DI MATERIALI COMPOSITI = FEM Modeling procedures for Experimental-Numerical correlation of Composite Materials. Rel. Massimiliana Carello, Andrea Giancarlo Airale, Alessandro Messana. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

19 July 2018

Simone Cosentino. Autonomous lane change in virtual environment. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Joao Pedro Almeida Vianna. Torque Vectoring in Electric Vehicles with In-Wheel Motors. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

18 September 2018

Giovanni Ferrari. Active Platform Control for a Hypercar application - System Definition and Conceptual Study. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

16 October 2018

Jiagen Wu. VEHICLE DYNAMIC STUDY OF A MACPHERSON SUSPENSION SYSTEM. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

25 October 2018

Giuseppe Bruno. Progettazione e analisi FEM del case di un pacco batterie in materiale composito per un quadriciclo pesante = Design and FEM analysis of a battery pack case made of composite material for a heavy quadricycle. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Messana. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

5 December 2018

Vincenzo Anzivino. Model based design for electric vehicles thermal management. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Aerospaziale, 2018

Jacopo Favarotto. Thermal analysis and fluidodynamic optimization of a battery cold plate for electric vehicle applications. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Aerospaziale, 2018

14 December 2018

Gabriele Chiriatti. IoT based data collection for a Battery Managment System. Rel. Guido Albertengo, Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Elettronica (Electronic Engineering), 2018

18 December 2018

Enrico Martelli. Autonomous driving :The influence of steer by torque on vehicle dynamics. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Enrico Maria Talarico. Development of four-wheel steering rear suspension for handling improvement. Rel. Massimiliana Carello, Paolo Massai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

29 March 2019

[img] Ippazio Antonazzo. Polimerizzazione frontale di compositi a base epossidica rinforzati con tessuto in fibra di carbonio = Frontal polymerization of epoxy based composites reinforced with carbon woven fabric. Rel. Marco Sangermano, Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Dei Materiali, 2019

4 April 2019

Edoardo Galanzino. All-wheel drive electric vehicle performance optimization: from modelling to subjective evaluation on a static simulator. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Zesong Cheng. Cylindrical Cell Thermal Modeling for an Automotive Battery Pack. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Raquel Barbosa Cordeiro. Optimization of braking distances by means of interventions on the tire and on the ABS control. Rel. Massimiliana Carello, Paolo Massai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Gianpiero Carauddo. Safety harness for Formula 1. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Stefano Cina'. Study of a seat in composite material: Fem modelling and solver influence. Rel. Massimiliana Carello, Andrea Giancarlo Airale. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

16 July 2019

Christian De Pascalis. Studio sperimentale del degrado di materiali compositi a matrice termoindurente e termoplastica per applicazioni automotive = Experimental study of the degradation of composite materials with thermosetting and thermoplastic matrix for automotive applications. Rel. Massimiliana Carello, Marco Sangermano, Andrea Giancarlo Airale. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Dei Materiali, 2019

17 July 2019

Simone Reitano. Piezoelectric transducers for actuation control and composite structural health monitoring. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Messana, Lorenzo Sisca. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Aerospaziale, 2019

25 July 2019

[img] Bruno Scaglione. SVILUPPO E VALIDAZIONE DI MODELLI FEM DI GIUNZIONI MECCANICHE PER APPLICAZIONI AUTOMOTIVE TRAMITE CODICE ABAQUS = DEVELOPMENT AND VALIDATION OF FEM MODELS OF MECHANICAL JOINTS FOR AUTOMOTIVE APPLICATIONS THROUGH ABAQUS CODE. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

26 July 2019

[img] Chensi Wang. Energy balance of electric city car. Rel. Andrea Tonoli, Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2019

8 October 2019

Davide De Cupis. Active Aerodynamics Design and Perfomance Optimization for High End Vehicle. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Andrea Bertini. Design and multibody analysis of the suspensions for an electric sport car prototype. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Alessandro Squillantini. Front MacPherson suspension as vertical load transfer path: design of experiments and results comparison with virtual bench. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Massimiliano Mangia. Re-design and structural optimization of a Carbon Fiber Retractable Hard Top cover frame for a spider sport car. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Stefano Orlando. Seat modelling and parameters identification to evaluate and predict Ride Comfort of Passenger Cars. Rel. Massimiliana Carello, Paolo Massai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Yong Xue. Sistema di gestione termica del pacco batterie per veicoli elettrici. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Yupeng Guo. Thermal management system of battery pack for electric vehicle. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

16 October 2019

Patrizio Tiziano Locatelli Quacchia. Correlazione numerico-sperimentale nella termoformatura di materiali compositi termoplastici. Rel. Massimiliana Carello, Lorenzo Sisca. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Dei Materiali, 2019

17 October 2019

Fabio Calvo. PROGETTAZIONE DI UN SISTEMA SOSPENSIONE IN MATERIALE COMPOSITO PER CITY CAR = SUSPENSION SYSTEM DESIGN IN COMPOSITE MATERIAL FOR CITY CAR. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Messana. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

3 December 2019

Emanuele Bianco. ADAS function development using professional driving simulators. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Francesco Russo. Advanced vehicle dynamics control systems through active aerodynamics. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Pasquale Zingariello. Analog protections for Electric Vehicle Batteries. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Elettrica, 2019

Diego Cruz Stanke. Perceived Comfort Analysis on Highway Overtake Manoeuvres Through Data Fusion. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Sergio Gabriele Di Dato. Study and reproduction of ADAS related maneuvers on a static simulator using advanced vehicle dynamics model. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Stefano Ramat. Vehicle Dynamics: Passenger Comfort Evaluation. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

13 December 2019

Alessandro Rizzello. Caratterizzazione sperimentale e modellazione elettrica-termica di una batteria agli ioni di litio = Experimental characterization and electrical-thermal modeling of a Li-ion battery. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2019

17 December 2019

Davide Giancotti. Industrializzazione pacco batteria per veicolo BEV = BEV Battery Pack industrialization. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Saverio Carillo. PERFORMANCE ANALYSIS FOR FORMULA VEHICLES. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea specialistica in Ingegneria Meccanica, 2019

23 March 2020

Vicente Alfredo Pena Reyes. Design of a precision current measurement system for a Battery Management System integration. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Elettrica, 2020

2 April 2020

[img] Tiziano Milli. Analisi numerico-sperimentale per incremento efficienza motore ad accensione comandata per veicolo Juno (Shell Eco Marathon) = Numerical and experimental analysis for the increase of the efficiency of a S.I. engine for Juno vehicle (Shell Eco Marathon). Rel. Federico Millo, Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

8 April 2020

Alberto Bertipaglia. Accelerated Test for Suspension Components Durability based on Vehicle Dynamics. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

Alessandro Di Meo. Passenger vibrational comfort: analysis and validation of a human-seat interface multibody model. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

This list was generated on Tue Jul 7 23:05:58 2020 CEST.