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Mariateresa Ursi. Digital Twin and Resistive Control Strategy for the FloatEVO Upper Limb Rehabilitative Exoskeleton. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Giulia Bodo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2024
Mattia Modenese. A Rapid Control Prototyping Approach for the Design of a Trunk SEA-Actuated Rehabilitative Exoskeleton. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Giulia Bodo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2024
Gabriele Rosmarino. NVH analysis for Rotary Regenerative Shock Absorber. Rel. Nicola Amati, Giorgio Bisciaio, Gennaro Sorrentino. Politecnico di Torino, NON SPECIFICATO, 2024
Alessandra Di Gennaro. Design and implementation of a torque vectoring control for Formula Student Driverless application = NON APPLICABILE. Rel. Nicola Amati, Raffaele Manca. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2024
Giacomo Cortese. Simulation and optimisation of off-road vehicle performances based on user expectations. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Keyvan Delfarah. Model Predictive Control for Active Suspension of Electrodynamic Levitation System with Augmented Kalman Filter. Rel. Nicola Amati, Marius Pakstys, Eugenio Tramacere, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2024
Brian Washington Musungwa. Rotary Electromagnetic Shock Absorber: Acoustic Characterization. Rel. Nicola Amati, Gennaro Sorrentino, Manfredi Tornabene. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2024
Ibrahim El Borsh. AEB Enhancement by Integrating Radar and V2V Sensors: System Simulation and Control in Critical Scenarios for Road Safety. Rel. Francesco Paolo Deflorio, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Luca Chiarello. Design of a rule-based controller for improved electrodynamic levitation system performance. Rel. Nicola Amati, Eugenio Tramacere, Marius Pakstys. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2023
Andrea Floris. Numerical modelling of a 6-high mill rolling stand and development of a closed-loop control system to attenuate chatter vibrations. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2023
Alessandro Di Rosio. Design, Simulation and Testing of a linear MPC for lateral dynamic control of a Formula Student Driverless prototype. Rel. Nicola Amati, Massimo Canale, Luis Miguel Castellanos Molina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Peng Cao. Scenario Generation and Simulation for Autonomous Software Validation. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto, Eugenio Tramacere, Stefano Favelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Informatica (Computer Engineering), 2023
Davide Leonetti. State Estimation for Formula Student Driverless Application. Rel. Nicola Amati, Stefano Favelli, Raffaele Manca, Eugenio Tramacere. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Giorgio Bisciaio. Cycloidal drive design for Rotary Regenerative Shock Absorber. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Gennaro Sorrentino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Marco Maritano. Design of electro-mechanical height adjustment system for multi-link suspension. Rel. Nicola Amati, Raffaele Manca. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Matteo Dalla Stella. Integrated design of Autonomous System Brake and Emergency Brake System for a Formula Student prototype. Rel. Nicola Amati, Gennaro Sorrentino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Luca Gonella. Development of a Methodology for Virtual Efficiency Evaluation of Electric Drive Modules. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Alessio Timi. Design of a permanent-magnet, synchronous and limited-angle torque motor for a rotary spool valve. Rel. Nicola Amati, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Meng Xie. Road Elements Identification and LiDAR Integration for Advanced Driver Assistance Systems. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto, Eugenio Tramacere, Stefano Favelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ict For Smart Societies (Ict Per La Società Del Futuro), 2023
Giulia Cilio. Optimization of the control logic of a hybrid electric vehicle exploiting ADAS information. Rel. Angelo Bonfitto, Andrea Tonoli, Nicola Amati, Stefano Favelli, Eugenio Tramacere. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2023
Luca Nicosia. Design and validation of a numerical vehicle model for hybrid architectures. Rel. Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto, Nicola Amati, Eugenio Tramacere, Stefano Favelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Elie Daaboul. Development of a simulation model for energy balance in Heavy-duty truck driving missions. Rel. Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Manuela Maria Aleci. Enabler methodology to use dynamic simulator to develop global vehicles. Rel. Maria Pia Cavatorta, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Giuseppe Di Mauro. ADAS control algorithm analysis and design for drivability enhancement of UGVs. Rel. Nicola Amati, Andrea Delmastro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Massimiliano Miscia. Analysis on the installation of long-range radar sensors in modern vehicles. Rel. Nicola Amati, Francesco Paolo Deflorio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Michele Paravano. Analysis, modelling, and design of a multi-joint under-actuated leg prosthesis based on EHA. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Federico Tessari, Marco Puliti, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Fabio Billero. Vehicle System Integration of an Adaptive Cruise Control for an Assisted Driving Prototype Vehicle. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Eugenio Tramacere, Stefano Favelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Monica Santapaola. Efficiency estimation of one- and two-speed gear transmissions for the electric powertrain. Rel. Nicola Amati, Sanjarbek Ruzimov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2022
Lorenzo Bosica. Modeling and identification of an experimental test bench for the study of electrodynamic levitation phenomena. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Eugenio Tramacere. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Samuel Ciocca. Design and implementation of autonomous braking system for Formula Student Driverless application. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Andrea Bordonaro. Conversion of a standard vehicle into a Unmanned Ground Vehicle. Focus on Sensor fusion and Extended Kalman filter. Rel. Nicola Amati, Andrea Delmastro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Luca Soma'. Sensor Fusion: Computation of a Transformation Matrix between a LiDAR and a Camera. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Saulius Pakstys. Modelling, Control and Testing Methodology of Hybrid Powertrains with Recycled Permanent Magnet-based Electric Machines. Rel. Angelo Bonfitto, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2022
Marius Pakstys. A Study and Implementation of Stability in Electrodynamic Levitation Systems. Rel. Nicola Amati, Renato Galluzzi, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2022
Alberto Ponso. Decision Making and Path Planning algorithms for an Autonomous overtaking Vehicle on public road scenario. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Eugenio Tramacere. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Arianna Conchin Gubernati. Experimental test bench for electrodynamic levitation system characterization. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto, Renato Galluzzi, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Donato Ciurlia. Lane detection to estimate road curvature and vehicle position for an assisted driving vehicle. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Andrea Bo. MODELING, CONTROL AND CHARACTERIZATION OF AN ELECTRODYNAMIC LEVITATION TEST BENCH. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto, Renato Galluzzi, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022
Christian Cancedda. DA-PanopticFPN: a panoptic segmentation model to bridge the gap between simulated and real autonomous driving perception data =. Rel. Nicola Amati, Massimiliano Gobbi, Carla Fabiana Chiasserini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Data Science And Engineering, 2022
Keyu Wang. A deep reinforcement learning approach to cooperative cruise control for connected cars. Rel. Carla Fabiana Chiasserini, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ict For Smart Societies (Ict Per La Società Del Futuro), 2022
Edoardo Fioriti. Analysis of 3D perception based on depth sensors in order to perform 3D scene understanding. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Stefano Feraco, Massimiliano Curti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Giuseppe Ferraro. Controller design for active magnetic bearing system supporting a gyroscope for wave energy conversion. Rel. Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Giuseppe Mandraffino. Design and evaluation of a Fuzzy comfort-oriented speed profile generator for autonomous passenger cars. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Stefano Feraco, Sara Luciani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Ahmed Abd Elsalam. Comparison of P2 off axis and P2.5 HEV modules in terms of impact of e-machine in the hybrid dual clutch transmission architecture. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Sanjarbek Ruzimov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Andrea Terracciano. Dynamic analysis of a wave energy storage gyroscope on active magnetic bearings. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Edirimuni Yeshitha Charith Amarasekara. Rear Regenerative Shock Absorber for Motorcycle Applications. Rel. Nicola Amati, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Simone Masi. Thermodynamic modelling of clutch system for Mild Hybrid, Full Hybrid and Plug-in Hybrid on-axis module. Rel. Nicola Amati, Federico Licata. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Francesca Pantano. Analisi della normativa in tema di omologazione per veicoli commerciali leggeri e sviluppo di una procedura di simulazione per la stima dei consumi = Homologation legislation analysis for light commercial vehicles and development of a simulation procedure for consumption analysis. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Energetica E Nucleare, 2021
Delia Girardi. Design and control of an autonomous vehicle from a radio controlled 1/10'' car =. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Alessia D'Oronzo. Design of a test rig for a linear electrodynamic levitation system. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Andrea Berettoni. Environment perception for an autonomous radio-controlled vehicle with artificial intelligence algorithm. Rel. Nicola Amati, Stefano Feraco, Sara Luciani, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Bruno Lave'. Field-oriented current control for a permanent-magnet brushless motor used in regenerative shock absorbers. Rel. Nicola Amati, Renato Galluzzi, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Emanuele Bertrand. Global Mapping Algorithm for a Driverless Race Car. Rel. Nicola Amati, Stefano Feraco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Luigi Fronte. Integrated design of a power module for hybrid powertrain. Rel. Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Federica Guala. Study for the development of an electromechanical shifting system in a model-based approach. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Mario Silvagni. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Zachary Richard Sinasac. Subjective Evaluation of Vehicle Semi-Active Suspension for Improved Ride and Handling. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021
Federica Fanigliulo. Design and control of an experimental test system for a linear electrodynamic levitation device. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Feliciano Frea. Simulazione di traffico con veicoli a guida assistita = Traffic simulation with Advanced driver-assistance systems. Rel. Francesco Paolo Deflorio, Nicola Amati, Carla Fabiana Chiasserini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Manfredi Tornabene. Rotary Regenerative Shock Absorber for Automotive Applications: Control Strategies and Hardware-In-the-Loop Implementation. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021
Nicolo' Fiume. Design, Validation and Implementation of an Adaptive Model Predictive Control for an Autonomous Racing Vehicle. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Stefano Feraco, Sara Luciani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Matteo Savio. Hysteresis Motor: Transient-Time Model and Observer. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Giovanni Santacroce. Obstacles Detection and Global Mapping Algorithm for an Autonomous Racecar. Rel. Nicola Amati, Stefano Feraco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Stefano Favelli. Robust Localization for an Autonomous Racing Vehicle. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Stefano Feraco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021
Eugenio Tramacere. Path planning for an autonomous racecar with Rapidly-exploring Random Tree. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021
Raffaele Manca. Design and implementation of an Electric Power Steering system for a Formula Student Driverless vehicle. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Salvatore Circosta, Irfan Khan. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Luca Danese. Design and implementation of an Emergency Brake System (EBS) for a Driverless Vehicle. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Stefano Feraco, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Gennaro Sorrentino. Design of autonomous control systems for a Driverless race car: Remote Emergency System and Autonomous State Machine. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto, Stefano Feraco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Karthikeyan Manohar. Path planning with Rapid Exploring Random Tree for autonomous race vehicle. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Tholgappian Murugesan. Experiment setup design for non-dimensional vehicle dynamics studie. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Dinesh Cyril Selvaraj. Development of a framework for sensor- and communication-assisted Vehicle Dynamic. Rel. Carla Fabiana Chiasserini, Nicola Amati, Francesco Paolo Deflorio, Claudio Ettore Casetti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ict For Smart Societies (Ict Per La Società Del Futuro), 2020
Lorenzo Fullone. Environment perception and road boundary detection from LiDAR data. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2019
Davide Scipioni. Dynamic design of electric turbo-compound. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Salvatore Circosta, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019
Giuseppe Brancaccio. TRAFFIC MICRO-SIMULATION IN REALISTIC ROAD SCENARIOS OF COOPERATIVE ADAPTIVE CRUISE CONTROL. Rel. Francesco Paolo Deflorio, Carla Fabiana Chiasserini, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Civile, 2019
Mohammed Zubair Ahmed. Design of Emergency brake system for Formula Student Driverless car. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Sarath Babu Nagarajan. Design of autonomous steering actuator for Formula Student Driverless car. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Sara Luciani. Control design for comfort optimization in assisted and autonomous driving. Rel. Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2019
Hadi Rahmeh. Modelling and Design of systems and components for Hybrid Powertrains. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Laura Klahr. Development approach for AM of transmission components. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Erika Santuccio. Development of a New Methodology for Objective Assessment of Advanced Driver Assistance System. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Alessandro Nole'. Investigation and proposal of novel friction modeling techniques on the contact between brake pads and disc. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Kiran Kone. Lateral and longitudinal control of an autonomous racing vehicle. Rel. Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Kyle Evan Hugo. Virtual Model of Vehicle Adaptive Damper System. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Hanzhang Li. Development of height adjustment system for vehicle slow attitude control. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Manrico Baccaro. Valutazione delle efficienze in powertrain equipaggiate con turbocompressori elettrici = Evaluation of powertrain efficiencies equipped with electric turbochargers. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019
Irfan Khan. Combined lateral and longitudinal control for autonomous driving based on Model Predictive Control. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019
Carlo Di Pasquale. Analysis of the effect of tire inflation pressure on vehicle dynamics and control strategies. Rel. Stefano D'Ambrosio, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Severino Corsini. Design of an electromechanical rotative damper prototype for automotive applications. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Sanjarbek Ruzimov, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Alessandro Allisiardi. Longitudinal speed estimation in vehicles and road condition identification using Artificial Neural Networks. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Antonio Mancuso. Study and Implementation of Lane Detection and Lane Keeping for Autonomous Driving Vehicles. Rel. Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2018
Jiahao Wang. Autonomous driving car model and its control. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Simona Catanese. Development of control strategies for regenerative automotive suspensions. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Salvatore Marco Cubisino. Evaluation of alternative approach for suspension corner damping by the use of hydraulic top mounts. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Antonio Quagliariello. Progetto di veicolo elettrico per record di velocità a zero emissione = Design of electric vehicle for zero emission speed record. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Sanjarbek Ruzimov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Rossana Donato. Dimensionamento e verifica di un ammortizzatore rotativo per l'applicazione su un veicolo compatto = Sizing and verification of a rotary shock absorber for application on a compact vehicle. Rel. Giovanni Belingardi, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Emiliano Bertoldo. Automatic design tool for timing belt tensioners. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Salim Kanso. Semi-active shock absorber based on a rotary spool valve. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2018
Giovanni Cattabriga. Design of a speed multiplier for regenerative shock absorber. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Sanjarbek Ruzimov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018
Alberto Quadarella. Design and Numerical Validation of Active Roll Control Systems for Motor Vehicles. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Sanjarbek Ruzimov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Luca Bistolfi. Numerical-experimental analysis of the handling-comfort behaviour of a pneumatic rear suspension for commercial vehicle. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Alessandro Gianfrate. Sideslip Angle Estimation and Road Condition Identification by Artificial Neural Networks = Sideslip Angle Estimation and Road Condition Identification by Artificial Neural Networks. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
Michele Palmisano. A numerical study on fuel consumption reduction for a SI engine passenger car equipped with an electrically-assisted turbocharger. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018