polito.it
Politecnico di Torino (logo)

Elenco delle tesi del corso di laurea "Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo)" nell'anno "2021"

Livello precedente
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Raggruppa per: Autori | Tipologia del documento | Nessun raggruppamento
Salta a: Tesi
Numero di pubblicazioni : 148.

Tesi

[img] Zaheer Ahmed. Planning and Management of Connected and Autonomous Vehicles (CAVs) Implementation for Dense Event. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Antonio Alfieri. EFFICIENCY AND PRODUCTION CAPACITY IMPROVEMENT OF A MACHINING AREA THROUGH WCM METHODOLOGY. Rel. Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Romano Alovisetti. PIERCING PHASE SIMULATION OF FLOW DRILL SCREWDRIVING® (FDS®) FOR SHEET METAL JOINING. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Khaled Ameur. Processes of customer management and quality control of production in an automotive company. Rel. Gianfranco Genta, Tiziano Binatti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Sendura Vel Anandavel. Analysis of manufacturing processes according to FMEA techniques and Implementation of IoT systems to prevent process failures. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Nicolas Federico Anselmo. Simulation Environments for Real World testing. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Paolo Ascia. Passive Safety in Autonomous Vehicles: Machine Learning and Artificial Intelligence Applied to Human Body Model Positioning. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Pietro Assandri. Human Body Model and Passive Safety in Autonomous vehicles: Far Side Impact. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Marco Bonci. Fuel Cell Vehicle simulation: an approach based on Toyota Mirai. Rel. Andrea Tonoli, Sara Luciani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Antonio Bozic. Remote diagnostics on a connected vehicle: present and future applications. Rel. Guido Albertengo, Elisabetta Raguseo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Chiara Bronzato. Analysis and optimization of the ECU sample process: the case of Robert Bosch GmbH. Rel. Anna Corinna Cagliano, Daniele Suman, Alessandro Tricarico. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Matteo Bucchieri. APPLICATION OF WORLD CLASS MANUFACTURING METHODOLOGY AT FPT INDUSTRIAL SPA. Rel. Anna Corinna Cagliano, Vincenzo Caputi, Alessandro Bellone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Francesco Carluccio. Development of a market strategy penetration for the Asian Region with application of the simulation software for flexible components IPS Cable Simulation by fleXstructures. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Stefano Caserini. Cooperative Traffic Control Solution for Vehicle Transition from Autonomous to Manual Mode exploiting Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) Technology. Rel. Carla Fabiana Chiasserini, Claudio Ettore Casetti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Giuseppe Castellano. Calibration of an Automotive Three-Way Catalyst Model Based on Synthetic Gas Bench Experiments. Rel. Federico Millo, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Matteo Cavallo. Study of passive safety in agricultural tractors: FE simulation of rollover. Rel. Alessandro Scattina, Marco Barbi, Giuseppe Cordua. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Yihong Chen. Modelling and Control of Non-glare Zone Width of Adaptive Driving Beam (ADB) in Different Driving Scenarios. Rel. Guido Albertengo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Naveen Aditya Chennu. investigate the scientific and commercial literature about the use of fuel cells in hybrid or electric vehicles. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Pawel Chwalewski. Artificial Intelligence for Smart Manufacturing. Rel. Manuela De Maddis, Giulia Bruno. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Andrea Conti. Investigation of integrated e-Axle solutions for automotive propulsion electrified applications. Rel. Vittorio Ravello, Gianmario Pellegrino, Gaetano Dilevrano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Silvio Da Col. Mixed Reality Application for Inspection and Validation in Industrial Environments: Human Performance and Brain-Computer Interface Advantages over Gestures. Rel. Andrea Sanna. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alberto Dagna. A method for crankshaft balancing: theory development and numerical implementation. Rel. Cristiana Delprete, Chiara Gastaldi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Alessandro De Masi. Numerical design and experimental validation of a crash box with internal lattice structures. Rel. Andrea Tridello, Davide Salvatore Paolino, Carlo Boursier Niutta, Raffaele Ciardiello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Riccardo Deamici. Study for a development of an electromechanical Automatic Mode Engagement for Automatic Gearboxes. Rel. Andrea Tonoli, Mario Silvagni. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Fabio Dessolis. Application of World Class Manufacturing for the design of a Cold Test in FPT Industrial. Rel. Luca Mastrogiacomo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Gianluca Di Blasi. Human Body Model and Passive Safety of Vehicles: study of injuries on abdominal organs using the Peak Virtual Power method (PVP). Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

William Di Venti. Logistic Cost Deployment analysis and project application in CNH plant through World Class Manufacturing principles. Rel. Anna Corinna Cagliano, Maurizio Schenone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Giovanni Diana. Motion Capture Toolkit Development for Postural Assessment. Integration of Virtual Simulation tools for the Ergonomic Evaluation of Work tasks. Rel. Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Ahmed Sameh Abdelrahim Hassane Elsayed. Steels for car-body applications: state of the art and future trends. Rel. Paolo Matteis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Francesco Esposito. SCR modelling for road transport applications: realization, validation and implementation on light-duty vehicle. Rel. Ezio Spessa, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Sebastiano Esposito. Modelling of an Off-Road Hybrid P2 Power Unit with Engine and Electric Motor connected by means of a One-Way Clutch. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Claudio Fasanaro. Approccio metodologico per il design di una sospensione per veicolo motorsport = Methodological approach for motorsport car suspension design. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Messana, Niki Fiore. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Bachar Fatfat. Niobium-Alloyed Stainless Steel for Automotive Exhaust Systems. Rel. Paolo Matteis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Fausto Fois. Smart Ball Joint: from mechanical design to semi-active suspension control. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Cosimo Forleo. Experimental Investigation of the Drag Losses in the Shifting Elements of Automatic Transmissions. Rel. Carlo Rosso, Lukas Pointner-Gabriel. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alessandro Franchino. Development of a collaborative robot use case for automotive assembly. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Alessandro Fruni. Development of a lightweight passenger cell for a highly efficient competition prototype vehicle. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Lorenzo Furbatto. Tire design and objective tire characterization vs manufacturing design and process. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Saarang Gaggar. Study of Fluid Flow in Automotive HVAC Ducts and Vents. Rel. Andrea Tonoli, Massimiliano Gobbi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Giuseppe Galati. CFD-based Assessment of the Risk of Deposit Formation in Selective Catalytic Reduction systems. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Daniele Ettorre. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Arun Prasath Ganesa Moorthy Ilangovan. VEHICLE CONTROL AND TRAJECTORY PREDICTION USING SUPERVISED NEURAL NETWORK. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Fabio Garattoni. Manufacturing and cost analysis of cylinder head, turbocharger, basement and crankshaft for a high-power density internal combustion engine used as range extender. Rel. Cristiana Delprete, Pietro Bianchi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Norberto Gay. DENSO industrialization process: development of a new production line in accordance with safety, quality and costs targets. Rel. Luca Mastrogiacomo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Saeid Ghaffari. Caratterizzazione dei materiali per la simulazione di stampaggio di componenti di carrozzeria automobilistica: uno studio fondamentale sull'identificazione post-necking = Material characterisation for stamping simulation of automotive body components: A fundamental study on post-necking identification. Rel. Graziano Ubertalli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Simone Giachero. Lean Production application to luxury seats production. Rel. Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Giacomo Giavarina. Analysis of a hybrid project management approach between Waterfall and Agile. Case study in the European automotive sector. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Michele Giulio. HEV modelling in Matlab-Simulink environment and control strategy design using Dynamic Programming and ECMS. Rel. Ezio Spessa, Roberto Finesso, Alessia Musa, Federico Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Sara Golisciani. Collaborative Positioning in low latency vehicular networks: Cooperative Integrity Monitoring. Rel. Carla Fabiana Chiasserini, Fabio Dovis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Gianluca Goso. Monitoring and assessment of the supply chain of a manufacturer of automotive components. Rel. Massimo Simone, Alessandro Francesco Leverano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Filippo Maria Greco. Test bench set up for the evaluation of the Static Transmission Error in gearbox. Rel. Carlo Rosso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Andrea Guabello. Application of a P2 mild hybrid functional model with dual clutch transmission on a complete vehicle model. Rel. Enrico Galvagno, Alessandro Vigliani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Byulent Gyuldzhan. Alloys for magnetic and electrical components of automotive electric machines. Rel. Paolo Matteis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Wael Hamze. Development of an integrated PLM-MES system through the open source Odoo platform =. Rel. Giulia Bruno. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Jingchang Hu. The Simulation of Different Types of Failure. Rel. Luca Goglio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Ragheed Huneineh. GLOBAL ENGINE DURABILITY ON CYLINDER HEAD AND BLOCK RELATED TO THE VARIABLE PHYSICAL TEST DURATION. Rel. Cristiana Delprete. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Giovanni Imberti. Regenerative Braking Effects on Pollutant Release and Zero-Emissions Brakes Technologies. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Filippo Jones. Finite Element Analysis of Surface Hardening Treatments of Steels for Automotive Powertrain Applications. Rel. Daniele Botto, Roberto Doglione. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Won Jo Jung. Development of an Electronic Stability Control for Improved Vehicle Handling using Co-Simulation. Rel. Mauro Velardocchia. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Guru Subramanyam Kanakadandi. WIRELESS SENSOR TECHNOLOGY FOR DIESEL ENGINES. Rel. Stefano D'Ambrosio, Sundaram Kannan. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Utkucan Karaduman. Design and simulation of a Battery Swapping System for public transport. Rel. Giulia Bruno, Franco Lombardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Ahmad Karnib. The CO2 Challenge Beyond 2020: Legislation Framework for PHEV in EU and in Japan. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Muhammad Sami Ullah Khan. Deployment of Connected Autonomous Vehicles (CAVs) for Mass Transit using Car Sharing Services. Rel. Carla Fabiana Chiasserini, Fabio Dovis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Bharat Kungwani. Human Body Model and Passive Safety of Vehicles: Study of Injuries on Thoracoabdominal Organs. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Gianluca Lanzara. Electric motor test bench for efficiency maps generation. Rel. Silvio Vaschetto, Miguel Delgado Prieto, Carles Colls Castro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Gianluigi Lanzoni. Simulation and validation of high-pressure die casting of an electric motor housing for automotive application. Rel. Paolo Minetola. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Mattia Larini. Lumped parameter models and Computational Fluid Dynamics simulations for the design and optimization of cooling systems for high-performance electric vehicle battery packs. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Saverio Lecce. Numerical investigation of a quarter scale DrivAer model based on Detached-Eddy Simulation. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Jacopo Leopardi. Preventive and Proactive Quality Management in production - Occurrence and Release analysis of high performances electric powertrains production lines. Rel. Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Kenan Li. Multibody dynamic simulation with Simscape: methods and examples. Rel. Andrea Trivella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Meiwen Liao. The simulation of dynamic behavior for gear shaft bearing system. Rel. Carlo Rosso, Christian Maria Firrone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Jianyang Lin. Fuel cell vehicle simulation and optimization based on ADVISOR. Rel. Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Chang Liu. The Applications of RFID on Material Management in Industry 4.0 ─ Examples from TFT/LCD Industry. Rel. Micaela Demichela. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Simone Lombardo. Calibration and optimization of the electronic control of a SCR after-treatment system for a Common Rail Off-Road Diesel engine. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Giuseppe Longo. Model-based calibration for diesel engines: comparison between different methods and application to experimental data. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Danilo Lunetta. Robotic platform for testing the Infotainment system of various vehicles. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Pierpio Lupo. Data Analysis and Digitalization for the Industry 4.0. Rel. Giulia Bruno, Emiliano Traini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Fanshu Ma. Digital Twin at Urban Scale for a Master Plan in the Area of the CEBU Airport (Philippine). Rel. Anna Osello, Francesca Maria Ugliotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Giuseppe Maldera. Pollutant Emissions Comparison in a Cursor9 Heavy Duty Vehicle Engine Fuelled with Different Energy Sources. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Dan Constantin Melian. The Use of Immersive Virtual Reality for Proactive Ergonomics. A Case Study of Postural Assessments in the Automotive Industry and Problem Solving. Rel. Maria Pia Cavatorta, Giovanni Caiazzo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Andres Antonio Jose Merchan Camirra. Development of a Production Tool for the GE Aviation Propeller Systems Company. Rel. Anna Corinna Cagliano, Bradley Hannaby. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Dou Mi. The management of equipment ageing in the manufactoring industry. Rel. Micaela Demichela. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Mario Migliorucci. Studies on brake blending and developing of braking control strategies to maximize performances and energy efficiency for a Formula SAE electric vehicle. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Mushtaq Mohammed. “Application and evaluation of multi-sensor fusion technology in diesel engine oil analysis” – A review. Rel. Stefano D'Ambrosio, Sundaram Kannan. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Francesco Mura. Battery Swap Station dimensioning: Model development for different business models. Rel. Franco Lombardi, Alberto Faveto, Giulia Bruno. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Daniel Nappi. EFFECT OF KEY DESIGN VARIABLES ON ADHESIVELY BONDED JOINTS WITH ADDITIVE MANUFACTURING SUBSTRATES. Rel. Luca Goglio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Min Ni. Research on China's Base Station Antenna Industry. Rel. Ladislau Matekovits. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Andrea Ottino. Simulation of the Flow Drilling Screw process for joining of Automotive components. Rel. Paolo Minetola. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Michele Palmisano. Industrialization of a new battery pack for LCVs: preventive PFMEA of the pack assembly line. Rel. Andrea Tonoli, Massimiliano Rotolo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alessandro Parasacco. Optimization of Structural Aluminum Components for Frontal Impact Safety Performance. Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Simone Parentela. Energy management of mild hybrid vehicles exploiting ADAS sensor information. Rel. Andrea Tonoli, Sanjarbek Ruzimov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Akshay Arun Patilkulkarni. Niobium-alloyed steels for automotive transmission and powertrain applications. Rel. Paolo Matteis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Elias Paul. Electric Urban Mobility Solution (EUMS) for Indian Market - Personal Mobility - Market Analysis, Vehicle Architecture & Cost Estimation. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Pietro Penna. Project Portfolio Management: A Case Study in Punch Torino. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Guglielmo Perlingieri. Development and validation of an ICE + ATS co-simulation model for a CNG heavy duty SI engine. Rel. Daniela Anna Misul, Carlo Beatrice, Dario Di Maio, Valentina, Fraioli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Andrea Piacenza. Genetic Algorithm optimization of Fuel Cell/Battery propulsion system components. Rel. Federico Millo, Vittorio Ravello, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Marco Pirellas. Application of World Class Manufacturing for the assembly process improvement in FPT Industrial. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Kevin Pistono. High-level controller design applied to vehicle active systems: from system modelling to validation on a static simulator. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alberto Pittavino. Toyota perspective on the ADAS market towards automated driving. Rel. Andrea Tonoli, Paolo Federico Ferrero. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Filippo Pizzo. Refinement of a Matlab tool for combustion analysis applied to CI engines running with conventional diesel fuel and HVO. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Federico Platano. Finished Vehicle Logistic and Transportation: Market Analysis and Application of Optimization Processes. Rel. Elisabetta Raguseo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alessandro Platoni. Component Lifing and Maintenance Program of an endurance race race. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alessandro Pochini. Design and virtual validation of a turbocharger for an internal combustion engine in a range extender application. Rel. Cristiana Delprete. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Mohil Kanti Prajapati. Gestione del know-how produttivo attraverso l'integrazione tra il Manufacturing Execution System e il sistema PLM. = MANAGEMENT OF PRODUCTION KNOW HOW THROUGH THE INTEGRATION BETWEEN MANUFACTURING EXECUTION SYSTEM AND PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT SYSTEM. Rel. Franco Lombardi, Giulia Bruno, Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Simone Quaranta. Deep learning solution for the performance analysis of hybrid powertrains. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Vasanthsankar Rajendran. Virtualization of Process Engineering and Planning Support. Rel. Franco Lombardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Tong Ran. Design and Simulation of the Regenerative Braking Torque Distribution Strategy on Uncouple Electric Vehicles. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Alberto Reinero. Lap time simulator for a single-seater electric car. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Gabriele Rosso. Efficient and Integrated Desing of Underbody and Battery Pack for Battery Electric Vehicles. Rel. Alessandro Scattina, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Nicola Rosso. Multibody modelling and experimental validation of an innovative light-weight rear suspension architecture. Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Manuele Ruaro. Virtual Engine Development: A Simulation Environment for Skip-Firing Strategy Optimization on IC Engines. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Riccardo Russo. HEV modelling in GT-Suite environment and control strategy design using Dynamic Programming and ECMS. Rel. Ezio Spessa, Roberto Finesso, Alessia Musa, Federico Miretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Alessio Santini. Design and standardization methodology for automotive manufacturing application to the filed of heavy duty vehicles. Rel. Carlo Rosso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Matteo Savi. Advanced cells FEM modelling for a vehicle battery pack. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Messana. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Efekan Saygili. CO2 Emission Reduction Challenge for Light Commercial Vehicles (LCVs) Beyond 2020: The European LCV market assessment through CO2 regulations with technical, economic and social analysis. Rel. Marco Cantamessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Mattia Scanferla. Structural FEM analysis of a Battery Electric Vehicle. Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Kania Aurelia Sekar Putri. IMPROVE QUALITY, REDUCE COSTS, AND INCREASE EFFICIENCY WITH MODEL-BASED DEFINITION. Rel. Stefano Tornincasa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Michele Settembrino. Analysis of Fuel Cell System for Automotive and Modelling of a Range Extender FCV based on PEMFC. Rel. Federico Millo, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Bing Shao. Book annotation with videos using cross-media retrieval. Rel. Laura Farinetti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Gianluca Signorello. Development of a data analysis software for racing motorcycle optimal set up definition and tires performance characterization. Rel. Lorenzo Peroni. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Zachary Richard Sinasac. Subjective Evaluation of Vehicle Semi-Active Suspension for Improved Ride and Handling. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Giorgio Sportelli. Regenerative Internal Combustion Engine for Hybrid Vehicle application. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio, Umberto Lucia. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alessandra Squame. Development of a Numerical Investigation for the Assessment of the NOx and CO2 Emissions on a diesel F1A Daily comparing MY19 vs MY21. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alexandra Szabo. "PRODUCTIVITY MEASUREMENT IN MANUFACTURING, IMPACT OF SARS-COV-2 AND RECOVERY TECHNIQUES". Rel. Marco Gobetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Muhammad Yousuf Tabrez. GT-Power simulation of light-duty turbo diesel engine (1.9 L) with electrified water pump to explore efficiency improvements. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Mattia Tassinari. Creation of a Smart factory as an environment with specific digital technologies to be utilised. Rel. Marco Gobetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Manlio Terrana. Modelling and simulation of a shim valve for shock absorbers applications. Rel. Massimo Rundo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Amritesh Thusu. “Database Harmonization and Automation: A Case Study for CNH Industrial”. Rel. Antonio De Marco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Simone Todaro. Drowsiness detection levels Design and analysis of drowsy driver model. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Emilio Tola. Sabelt case study: overall plant continuous improvement actions. Rel. Anna Corinna Cagliano, Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Cesare Tomassoni. Non-linearities modeling for high-fidelity vehicle models. Rel. Stefano Alberto Malan, Davide Gorgoretti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Manfredi Tornabene. Rotary Regenerative Shock Absorber for Automotive Applications: Control Strategies and Hardware-In-the-Loop Implementation. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Salvatore Circosta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Alessandro Torta. Archetype of a battery module production line. How to flexibly produce battery modules for electric vehicles. Rel. Giovanni Belingardi, Giulio Mangano, Francesco Beccarisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Eugenio Tramacere. Path planning for an autonomous racecar with Rapidly-exploring Random Tree. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Alessia Valle. Bilby Rover autonomous mobile robot in the context of Industry 4.0 - Survey on sensor-enabled applications through Webots simulations and implementation of Hector-SLAM algorithm for autonomous navigation. Rel. Giovanni Belingardi, Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Tommaso Veneri. Spot welding of aluminum alloys for automotive applications. Rel. Paolo Matteis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Gennaro Volpe. FEM analysis of the EVO 37’s frame and carbon fiber body. Rel. Francesca Maria Cura'. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Jingang Wang. FEM SIMULATION OF FRICTION STIR WELDING PROCESS ON SYSWELD. Rel. Franco Lombardi, Pasquale Russo Spena, Manuela De Maddis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Giuseppe Welz. Market analysis on BBM business across Covid-19 pandemic and peculiarities of the 2WP division within Bosch Group. Rel. Andrea Tonoli, Paolo Federico Ferrero. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Lei Xia. Real Time SOC Estimation Based On EKF And UKF. Rel. Stefano Carabelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Haoning Yu. Design of a Felxible and Efficient On-board Gateway Controller Testing System. Rel. Guido Albertengo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Matteo Zambianchi. Progetto e verifica prestazionale del cassoncino di aspirazione di un motore da competizione mediante analisi CFD = Design and CFD analysis performance evaluations of an intake manifold for motorsport application. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Stefano Zarrella. Deformation and damage models of high strength steels for automotive applications. Rel. Paolo Matteis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Charbel Zgheib. Sheet steels for cold forming of car-body parts. Rel. Paolo Matteis. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Qiyu Zhang. Motion Planning and Control under Cut-in Scenario Considering Dynamic Games Theory in Autonomous Vehicle. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Zheyuan Zhang. Digital Twin at Urban Scale for a Master Plan in the Area of the CEBU Airport (Philippine). Rel. Anna Osello, Francesca Maria Ugliotti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Hanqing Zhao. Design and development of the position control of a motorized axis with Arduino. Rel. Andrea Mura. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Yue Zhao. Design and application of aluminum foams for car body structures. Rel. Giovanni Maizza. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Alessandro Zinveli. The Barrel Internal Combustion Engine. Rel. Cristiana Delprete, Carlo Rosso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Questa lista è stata generata il Wed Mar 27 15:59:48 2024 CET.