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Elenco delle tesi il cui relatore è "Belingardi, Giovanni"

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Numero di pubblicazioni : 72.

[img] Marta De Pascale. HUMAN BODY MODEL E SICUREZZA PASSIVA DEI VEICOLI: STUDIO DELLE LESIONI IN IMPATTI CONTRO BARRIERA MOBILE = HUMAN BODY MODEL AND PASSIVE SAFETY OF VEHICLES: STUDY OF INJURIES IN IMPACTS AGAINST MOBILE BARRIER. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Biomedica, 2023

[img] Pradyumna Saripalli. Multi-obiettivo Strategia di controllo ottimale per la conformità a Ultra-Low NOx nei motori diesel per impieghi gravosi = Multi-objective Optimal control strategy for Ultra-Low NOx compliance in Heavy-Duty diesel engines. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022

[img] Elisa Peroglio. Passive safety of vehicles: FE simulation of different side impact crashes and study of injuries with Human Body Models. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Biomedica, 2022

Edoardo Lelli. SOH prediction model through OCV based on AI for high voltage battery. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi, Alessia Musa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022

Andrea Panfili. Underbody design and layout for efficient and safe Battery Electric Vehicles. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022

[img] Haozhou Zhao. HUMAN BODY MODEL AND PASSIVE SAFETY OF AUTONOMOUS VEHICLES: ANALYSIS OF BIOMECHANICAL RESULTS AND STUDY OF INJURIES. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022

Jurgen David Ascurra. Underbody design and layout for efficient and safe Battery Electric Vehicles. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022

[img] Filippo Luzzi. CAE Model Characterization of an Iveco Daily Airbag. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022

[img] Irene Ricupero. Le dilatazioni termiche nei giunti ibridi acciaio-alluminio in ambito automotive: analisi sperimentale = Thermal expansions in steel-aluminum hybrid joints in the automotive sector: experimental analysis. Rel. Alessandro Scattina, Fiorenza Di Sciullo, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022

[img] Giuseppe Ielo. Applicazione di ruote dentate a profili spostati in una trasmissione di veicolo heavy-duty = Application of addendum modified spur gears in a heavy-duty vehicle gearbox. Rel. Francesca Maria Cura', Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Marco Capello. Ottimizzazione tramite algoritmi 'Particle Swarm Optimization' della strategia di controllo per un veicolo ibrido 'heavy-duty' a 'fuel cells'. = Optimization of the control strategy for a heavy-duty fuel-cell hybrid vehicle using Particle Swarm Optimization algorithm. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi, Matteo Spano, Pier Giuseppe Anselma. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Ilaria Principe. Thermal Modelling of a Fuel Cell System for an Electric Vehicle. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi, Matteo Spano, Pier Giuseppe Anselma. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Romano Alovisetti. PIERCING PHASE SIMULATION OF FLOW DRILL SCREWDRIVING® (FDS®) FOR SHEET METAL JOINING. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Maya Maatouk. Design optimisation of full and plug-in Hybrid electric vehicle powertrains. Rel. Giovanni Belingardi, Pier Giuseppe Anselma. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2021

[img] Sena Beyter. FINITE ELEMENT ANALYSIS BY USING COHESIVE INTERFACE ELEMENT IN DOUBLE CANTILEVER BEAM. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Andrea Iadarola. Effect and characterization of plasma treatments on adhesively bonded joints for automotive applications. Rel. Giovanni Belingardi, Raffaele Ciardiello, Davide Salvatore Paolino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021

[img] Andrea Silvestro. Human Body Model and Passive Safety in Vehicles: Side Impact Crash with Offset Studied with FE Simulation. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

Alessandro Franchino. Development of a collaborative robot use case for automotive assembly. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Bharat Kungwani. Human Body Model and Passive Safety of Vehicles: Study of Injuries on Thoracoabdominal Organs. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Zaheer Ahmed. Planning and Management of Connected and Autonomous Vehicles (CAVs) Implementation for Dense Event. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Federico Garelli. Side impact crash studied with FE simulation and Human Body Model. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Luca Benedetto. Studio del comportamento ad impatto di una crash box innovativa in composito con struttura Origami. = Impact analysis of an innovative composite crash box with Origami structure. Rel. Giovanni Belingardi, Raffaele Ciardiello, Carlo Boursier Niutta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Alessandro Antonini. Valutazione delle modalità di collasso di una crash box in composito con struttura origami soggetta ad impatto obliquo = Failure modes evaluation of a composite material crash box with origami structure when subjected to an oblique impact. Rel. Giovanni Belingardi, Dario Fiumarella, Alberto Ciampaglia. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

Alessandro Torta. Archetype of a battery module production line. How to flexibly produce battery modules for electric vehicles. Rel. Giovanni Belingardi, Giulio Mangano, Francesco Beccarisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Alessia Valle. Bilby Rover autonomous mobile robot in the context of Industry 4.0 - Survey on sensor-enabled applications through Webots simulations and implementation of Hector-SLAM algorithm for autonomous navigation. Rel. Giovanni Belingardi, Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Pietro Assandri. Human Body Model and Passive Safety in Autonomous vehicles: Far Side Impact. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Gianluca Di Blasi. Human Body Model and Passive Safety of Vehicles: study of injuries on abdominal organs using the Peak Virtual Power method (PVP). Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Paolo Ascia. Passive Safety in Autonomous Vehicles: Machine Learning and Artificial Intelligence Applied to Human Body Model Positioning. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Marco Del Prete. High Temperature Sensitive Optimal Calibration of Energy Management for a Parallel-Through-the-Road Hybrid Electric Vehicle. Rel. Giovanni Belingardi, Pier Giuseppe Anselma. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Miriam Galerati. RESIDUAL STRESS PREDICTION OF ADDITIVE MANUFACTURED ELECTRIC MOTOR CORES USING FINITE ELEMENT ANALYSIS. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Claudio Verga. Enhancing composite material structures simulation with multi-scale approach. Rel. Giovanni Belingardi, Davide Salvatore Paolino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Matteo Rosso. Process Development and Characterization of Novel VARTM Fiber Reinforced Thermoplastic Composites. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Daniele Cutrupi. Analisi dei dispositivi anti-backlash nelle trasmissioni per veicoli terrestri = Analysis of anti-backlash devices in land vehicle transmissions. Rel. Francesca Maria Cura', Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Giulio Piazza. EFFECT OF THERMALLY EXPANDABLE PARTICLE ADDITIVES ON THE MECHANICAL PERFORMANCE OF MIXED MATERIAL ADHESIVE JOINTS. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Umberto Coda. Intelligenza Artificiale per la Classificazione del Motore Automobilistico in un Contesto di Diagnostica Vibro-Acustica = Artificial Intelligence for Vehicle Engine Classification and Vibroacoustic Diagnostics. Rel. Giovanni Belingardi, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Gabriele Borsato. Design of a Maraging Steel Steering Knuckle for Additive Manufacturing. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2020

[img] Antonio Suavo Bulzis. Design with Additive Manufacturing of a steering knuckle in AlSi10Mg. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Enrico Lai. FE Simulation of the Hole Expansion Experimental Test of High Strength Aluminium Alloys. Rel. Giovanni Belingardi, Michael Worswick. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Paolo Lorusso. Finite element simulation of the Offset-Deformable Barrier Euro NCAP crash test reproduction on a HYGE sled for assessing ten-year-old child safety. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Andrea Ferrarese. Dynamic delamination testing of a composite material. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Davide Francesconi. Stretch bend limit strain of AA5182-O and AA7075-T6 aluminum alloys at warm temperature conditions. Rel. Graziano Ubertalli, Giovanni Belingardi, Michael Worswick. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Filippo Germanetti. Finite Element Simulation of Impact of Autonomous Vehicle with Human Body Model in Out-of-Position Configuration. Rel. Alessandro Scattina, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Andrea Siletti. Production impact of Innovative Joining Technologies for Multi-Material Lightweight Car Body Structures. Rel. Andrea Tonoli, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Alessandro Simone Giovanni Picchirallo. Component Sizing and Real time Control using the A-ECMS method in a Parallel HEV. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

Matteo Spano. Optimizing Engine Downsizing and Driving Behavior in Conventional and Hybrid Powertrains for Autonomous Driving Applications. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2019

[img] Chao Yang. Effect of Cyclic Corrosion on Static Strength of Composite/Aluminum Double Lap Joints. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Gabriele Baldassarre. INVECCHIAMENTO ACCELERATO DEL POLIPROPILENE CARICATO CON TALCO = ACCELERATED AGEING OF TALC-FILLED POLYPROPYLENE. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

Matteo De Marco. Virtualizzazione della sonda NOx, con tecniche di machine learning = NOx sensor virtualization, with machine learning techniques. Rel. Giovanni Belingardi, Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Martino Taffetani. Design, Manufacturing and Experimental Testing of a Composite Leaf-Spring Suspension Shackle using “Tailored Fiber Alignment (TFA)”. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Francesco Mariano. Development of an LCM process for rapid curing CFRP parts. Rel. Davide Salvatore Paolino, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Carlo Frasca. Virtual analysis and simulations of Industrial Robots and Automation in Industry 4.0's development for a conveyors cell's application. Rel. Giovanni Belingardi, Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Giuseppe Buccoliero. Design Selection of Multi-Mode Power-Split Hybrid Electric Vehicle Powertrains. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

[img] Alessandra Zannella. Linee guida per la progettazione di un frontale di tram in ottica urto pedone = Design guidelines of a tram front end for pedestrian impact mitigation. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Lucrezia Greco. Caratterizzazione sperimentale di giunti adesivi per applicazioni automotive. = Experimental characterization of adhesive joints for automotive applications. Rel. Giovanni Belingardi, Luca Goglio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Luca Mantovani. Comparison of electric powertrains with front-, rear- and all-wheel-drive. Rel. Andrea Tonoli, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Stefano Niero. Development and implementation of a fleet simulation in SUMO. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Alessandro Giuseppe Limentato. Drilling-Riveting Coupled Automated System. Rel. Luca Settineri, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Marco Attanasio. EFFECT OF ELECTROMAGNETIC-SENSITIVE PARTICLES ADDITION ON REVERSIBILITY PERFORMANCES OF HOT-MELT ADHESIVES. Rel. Giovanni Belingardi, Luca Goglio, Elsayed Abdel-Ati Nassar. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Luca Barazzoni. MODELLING AND FUEL CONSUMPTION EVALUATION FOR A VARIABLE COMPRESSION RATIO SYSTEM. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Silvio Capasso. Hard turning of Inconel DA 718 using PVD nanocomposite coatings for carbide insert: performance improvement and Three-Dimensional tool wear assessment. Rel. Luca Settineri, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Paolo Ricci. “Headform impact test” under ECE R043 regulation: analysis and processing of data on dedicated program developed to calculate the HIC index and several correlate results. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Rossana Donato. Dimensionamento e verifica di un ammortizzatore rotativo per l'applicazione su un veicolo compatto = Sizing and verification of a rotary shock absorber for application on a compact vehicle. Rel. Giovanni Belingardi, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Giovanni Briganti. Scelta e interpretazione del risultato di un'ottimizzazione topologica in funzione della tecnologia di produzione. Caso studio: un bracket in lega di titanio. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Pietro Castelli. 3D Printed Aluminium Radiator: Design and manufacturing. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Gabriele Ferlito. Adaptation of low cost hybrid architecture to a general purpose platform. Rel. Giovanni Belingardi, Francesca Maria Cura'. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Fabrizia Litterio. Adesivi reversibili "hot-melt" per applicazioni automotive = Hot-melt reversible adhesives for automotive application. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Mario Boreanaz. Development of crash box for automotive application. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Isotta Morfini. EFFECT OF AUTOCLAVE CURE TIME AND SURFACE PREPARATION ON FILM ADHESIVE BOND IN LIGHTWEIGHT MATERIAL JOINTS. Rel. Luca Goglio, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2018

[img] Pierluigi Carbonara. Riprogettazione di una staffa dell'hot-end per l'Additive Manufacturing = Redesign of a hot-end bracket for Additive Manufacturing. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Xingtian Zhang. Automotive Weight Management: A Performance Based Approach. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Marco Parizia. Feasability study of an aluminum front wing for a race car. Rel. Giovanni Belingardi, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Gian Marco Tassi. A METHOD TO ENHANCE THE SPATIAL LAYOUT OF LATTICE INFILL IN ADDITIVE MANUFACTURING. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Questa lista è stata generata il Thu Dec 26 21:14:17 2024 CET.