polito.it
Politecnico di Torino (logo)

List of theses with "D'Ambrosio, Stefano as relator"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | No Grouping
Number of items: 17.

[img] Maicol Cammarata. Validazione di un modello monodimensionale di un motore diesel con cilindrata pari a 2.3L per applicazioni light-duty sviluppato mediante il software GT-Power = Assessment of a 1D simulation model of a 2.3L diesel engine for light-duty applications developed with GT-power software. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Roberto Martinelli. Influence of cooled and uncooled EGR on performance and emissions of 3.0L PCCI diesel engine. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Simone Ragusa. Development of a numerical model for injection control of an ECU for single-cylinder 4-stroke motorcycle engines with different displacements. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Meir Vainer Lechtman. Calibration and assessment of the “Di-Pulse” heat release predictive model for a 2.3L diesel engine for light-duty applications simulated in GT-power. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Davide Spatola. Experimental investigation of multi-pulse injection strategies for pollutant emissions reduction in a PCCI 3.0 L diesel engine. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Simone Setzu. Sviluppo di un motore marino nel rispetto dell'omologazione RCD2, sulla base di una versione heavy duty off-road = Development of a marine engine in compliance with the RCD2 homologation, based on a heavy duty off-road version. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Carlo Di Pasquale. Analysis of the effect of tire inflation pressure on vehicle dynamics and control strategies. Rel. Stefano D'Ambrosio, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Viorel-Florin Gune. Active Tire Pressure Control (ATPC): set up of a test bench for a central tire inflation system for passenger vehicles. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Elettronica (Electronic Engineering), 2018

[img] Gabriele Vandin. Analisi di prove sperimentali su vettura e applicazione di algoritmi per la stima dei consumi = Analysis of experimental tests on passenger cars and application of algorithms for estimating fuel consumption. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Vitolo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Massimiliano Sini. Confronto delle emissioni inquinanti tra un propulsore diesel prototipale ottimizzato per la combustione PCCI e il corrispettivo Euro VI = Comparison of pollutants between a prototypal diesel engine optimized for PCCI combustion and the Euro VI one. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Lorenzo Bacchi. Validazione di un modello di un motore diesel 11.0L heavy-duty mediante GT-Power = Validation of a 11.0L heavy-duty diesel engine model with GT-Power. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Davide Simeone. Effect of hot Exhaust Gas Recirculation "EGR" on low load performances on PCCI diesel engine. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Enrico Oliva. Calibrazione ottimale di una combustione diesel non convenzionale in un motore prototipale tramite l’applicazione di tecniche statistiche (Design of Experiments) = Optimal calibration of a non conventional diesel combustion in a prototypal engine by means of statistical techniques (Design of Experiments). Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Alessandro Mancini. Development of a model-based controller of BMEP and NOx emissions in a 3.0 L diesel engine and assessment by means of the HiL methodology. Rel. Ezio Spessa, Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Andrea Panettella. Sviluppo di un metodo innovativo per stimare la massa di un veicolo in real-time = Development of an innovative methodology to estimate the vehicle mass in real-time. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Davide Tamaddon. Valutazione sperimentale delle potenzialità di un propulsore diesel prototipale progettato per la modalità di combustione PCCI = Experimental evaluation of the potentialities of a prototypal diesel engine designed for the PCCI combustion mode. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Shihe Song. Implementation in matlab of the TAF (time average filtering) procedure to filter in-cylinder pressure signals of IC engines. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

This list was generated on Thu Nov 21 22:59:56 2019 CET.