polito.it
Politecnico di Torino (logo)

Elenco delle tesi il cui relatore è "D'Ambrosio, Stefano"

Livello precedente
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Raggruppa per: Data | Nessun raggruppamento
Numero di pubblicazioni : 55.

Simone Baldassa. Analysis and optimization of the Cold Test process for the detection of valve registration anomalies at FPT Industrial. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024

[img] Enrico Rulfi. Optimization of a simulation framework for assessing the NVH signature of an electric drive unit. Rel. Stefano D'Ambrosio, Nicolò Salamone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2024

Mattia Di Martino. Comparative Analysis of Wiener Filtering Techniques for Combustion and Mechanical Noise Breakdown in Diesel Engines. Rel. Stefano D'Ambrosio, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024

Valerio Bertetti. Development and assessment of a light duty commercial vehicle model in GT-SUITE. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024

Gianmarco Tedaldi. Development of a Matlab application to predict the sliding wear of swashplate-pins region on axial piston hydraulic motors. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024

[img] Paolo Dogliotti. Automation and data visualization improvements of an internal combustion engine test bench. Rel. Stefano D'Ambrosio, Andrés Sebastián Herrera. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023

Giuseppe Armando Ciprietti. Virtual calibration of an ICE eco-powertrain and study of NVH implications on the combustion noise through sound quality analysis and fast auralization methods. Rel. Stefano D'Ambrosio, Omar Marello, Nicolò Salamone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023

[img] Rocco Leopardi. Development of Machine Learning techniques for the creation of new fault prevention algorithms. Rel. Stefano D'Ambrosio, Nicola Rao. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023

Vincentiu Mocanu. Engine conformity & quality test. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Mechatronic Engineering (Ingegneria Meccatronica), 2022

[img] Jacopo Sellaro. After treatment systems catalyst zone coating: technical and economical analysis of a cost cutting innovative solution for industrial internal combustion engines. Rel. Stefano D'Ambrosio, Ruggero Coda. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022

[img] Silvia Montagna. Analisi sperimentale della combustione e delle emissioni inquinanti in un motore diesel light duty Euro 6, alimentato con gasolio convenzionale e HVO = Experimental study of combustion and pollutant emissions in a light duty Euro 6 diesel engine, fueled with conventional diesel and HVO. Rel. Stefano D'Ambrosio, Alessandro Mancarella, Andrea Manelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022

Giacomo Forte. Experimental comparison between HVO and non-renewable diesel on performance and emissions in a light-duty diesel engine using conventional and alternative combustion strategies. Rel. Stefano D'Ambrosio, Andrea Manelli, Alessandro Mancarella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022

[img] Stefano Murrieri. EXPERIMENTAL STUDY OF THE EXTINCTION OF A DIFFUSION FLAME BY BLOWING A SINGLE AIR JET IN CROSS CONFIGURATION. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022

[img] Riccardo Guiso. Automatization of an HIL test bench for Engine Control Unit validation. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022

[img] Davide Apa. Model-based optimization of the calibration through Design of Experiments in a diesel engine running with conventional fuel and HVO. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso, Alessandro Mancarella, Andrea Manelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022

[img] Simone Marturana. Model-based calibration of a dual-loop EGR CI engine fueled with conventional Diesel and HVO. Rel. Stefano D'Ambrosio, Alessandro Mancarella, Andrea Manelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

Mushtaq Mohammed. “Application and evaluation of multi-sensor fusion technology in diesel engine oil analysis” – A review. Rel. Stefano D'Ambrosio, Sundaram Kannan. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Filippo Pizzo. Refinement of a Matlab tool for combustion analysis applied to CI engines running with conventional diesel fuel and HVO. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Lorenzo Furbatto. Tire design and objective tire characterization vs manufacturing design and process. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Guru Subramanyam Kanakadandi. WIRELESS SENSOR TECHNOLOGY FOR DIESEL ENGINES. Rel. Stefano D'Ambrosio, Sundaram Kannan. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Giorgio Sportelli. Regenerative Internal Combustion Engine for Hybrid Vehicle application. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio, Umberto Lucia. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Giorgio Fontana. Combustion diagnostics and calibration of the GT POWER "DI-Pulse" heat release model for a 11.0L diesel engine for heavy-duty applications. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso, Omar Marello, Andrea Manelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Salvatore Frisulli. Sviluppo di un tool diagnostico zero-dimensionale in ambiente Matlab per l'analisi della combustione e delle emissioni inquinanti in motori diesel = Development of a zero-dimensional diagnostic tool in Matlab environment for the analysis of combustion and pollutant emissions in diesel engines. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021

[img] Muhammad Yousuf Tabrez. GT-Power simulation of light-duty turbo diesel engine (1.9 L) with electrified water pump to explore efficiency improvements. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

[img] Giuseppe Longo. Model-based calibration for diesel engines: comparison between different methods and application to experimental data. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2021

Filippo Bertoli. Analisi dei test indoor per la standardizzazione dei cerchietti = Analysis of indoor tests for the standardization of the bead beads. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Gabriele Sanna. Refinement of a Matlab code for the representation of experimental data and characteristic parameters evaluation for a light-duty application Diesel engine. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Gabriele Trupia. Installazione al banco prova e test preliminari di un motore diesel Euro 6b per applicazioni light-duty = Test bench installation and preliminary tests on a Euro 6b diesel engine for light-duty applications. Rel. Stefano D'Ambrosio, Alessandro Mancarella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Lorenzo Giorgis. Study of the lubrication system of a Wankel rotary engine to be applied as range extender. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Marco Agostini. Development and validation of a mean-value model, in GT-power environment, for the real-time simulation of a 2.3L light-duty diesel engine. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Sebastian Ospina Velez. Analysis of the naval register classification for a marine diesel engines and review of the engine testing, inspection and certification process. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Fabio Napoli. Installation on the test bench and preliminary testing of a light-duty diesel engine for commercial vehicle toward EU 7 regulations. Rel. Stefano D'Ambrosio, Alessandro Mancarella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img] Alberto Depaoli. Affinamento e validazione di un modello monodimensionale, realizzato in GT-Power, di un motore diesel per applicazioni light-duty equipaggiato da sistemi di EGR ad alta e bassa pressione = Refinement and assessment of a 1D GT-power model of a light-duty diesel engine equipped with HP and LP EGR systems. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Cosimo Di Dio. Calibrazione e validazione, in ambiente GT-power, di un modello di rilascio termico predittivo per un motore diesel light-duty equipaggiato da sistemi di EGR ad alta e bassa pressione = Calibration and assessment, in GT-power environment, of a heat release predictive model for a light-duty diesel engine equipped with HP and LP EGR systems. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

Christian Basilio Mario Libri. Installazione, calibrazione degli attuatori ed analisi preliminare di inquinanti e CO2 in un motore prototipale PCCI per applicazioni a veicoli commerciali leggeri. = Test rig set-up, pollutant emissions and fuel economy preliminary analysis in a PCCI engine prototype for light-duty commercial vehicles. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio, Alessandro Mancarella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020

[img] Luigi Daddario. STUDIO DI DIFFERENTI ARCHITETTURE PER VEICOLI A PROPULSIONE IBRIDA AL VARIARE DELLA TAGLIA DEL POWERTRAIN DIESEL E DELLA MACCHINA ELETTRICA = STUDY OF DIFFERENT ARCHITECTURES FOR HYBRID PROPULSION VEHICLES FOR VARYING THE SIZE OF THE POWERTRAIN DIESEL AND THE ELECTRIC MACHINE. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Mauro Rigoletti. Sviluppo di un codice per la rappresentazione dei dati sperimentali e valutazione di grandezze caratteristiche di un motore ad accensione comandata = Development of a code able to represent the experimental data and evaluate characteristic quantities about a spark ignition engine. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Ernesto Caccuri. VALUTAZIONE SPERIMENTALE SUGLI EFFETTI DEL RICIRCOLO DI GAS COMBUSTI IN UN PROCESSO DI COMBUSTIONE DIESEL PCCI = EXPERIMENTAL EVALUATION OF EXHAUST GAS RICIRCULATION EFFECTS ON PCCI DIESEL COMBUSTION MODE. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Maicol Cammarata. Validazione di un modello monodimensionale di un motore diesel con cilindrata pari a 2.3L per applicazioni light-duty sviluppato mediante il software GT-Power = Assessment of a 1D simulation model of a 2.3L diesel engine for light-duty applications developed with GT-power software. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Roberto Martinelli. Influence of cooled and uncooled EGR on performance and emissions of 3.0L PCCI diesel engine. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Simone Ragusa. Development of a numerical model for injection control of an ECU for single-cylinder 4-stroke motorcycle engines with different displacements. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Meir Vainer Lechtman. Calibration and assessment of the “Di-Pulse” heat release predictive model for a 2.3L diesel engine for light-duty applications simulated in GT-power. Rel. Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio, Omar Marello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

[img] Davide Spatola. Experimental investigation of multi-pulse injection strategies for pollutant emissions reduction in a PCCI 3.0 L diesel engine. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2019

Simone Setzu. Sviluppo di un motore marino nel rispetto dell'omologazione RCD2, sulla base di una versione heavy duty off-road = Development of a marine engine in compliance with the RCD2 homologation, based on a heavy duty off-road version. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2019

[img] Carlo Di Pasquale. Analysis of the effect of tire inflation pressure on vehicle dynamics and control strategies. Rel. Stefano D'Ambrosio, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Viorel-Florin Gune. Active Tire Pressure Control (ATPC): set up of a test bench for a central tire inflation system for passenger vehicles. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Elettronica (Electronic Engineering), 2018

[img] Gabriele Vandin. Analisi di prove sperimentali su vettura e applicazione di algoritmi per la stima dei consumi = Analysis of experimental tests on passenger cars and application of algorithms for estimating fuel consumption. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Vitolo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Massimiliano Sini. Confronto delle emissioni inquinanti tra un propulsore diesel prototipale ottimizzato per la combustione PCCI e il corrispettivo Euro VI = Comparison of pollutants between a prototypal diesel engine optimized for PCCI combustion and the Euro VI one. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Lorenzo Bacchi. Validazione di un modello di un motore diesel 11.0L heavy-duty mediante GT-Power = Validation of a 11.0L heavy-duty diesel engine model with GT-Power. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Davide Simeone. Effect of hot Exhaust Gas Recirculation "EGR" on low load performances on PCCI diesel engine. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Enrico Oliva. Calibrazione ottimale di una combustione diesel non convenzionale in un motore prototipale tramite l’applicazione di tecniche statistiche (Design of Experiments) = Optimal calibration of a non conventional diesel combustion in a prototypal engine by means of statistical techniques (Design of Experiments). Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Alessandro Mancini. Development of a model-based controller of BMEP and NOx emissions in a 3.0 L diesel engine and assessment by means of the HiL methodology. Rel. Ezio Spessa, Roberto Finesso, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Andrea Panettella. Sviluppo di un metodo innovativo per stimare la massa di un veicolo in real-time = Development of an innovative methodology to estimate the vehicle mass in real-time. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

[img] Davide Tamaddon. Valutazione sperimentale delle potenzialità di un propulsore diesel prototipale progettato per la modalità di combustione PCCI = Experimental evaluation of the potentialities of a prototypal diesel engine designed for the PCCI combustion mode. Rel. Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2018

Shihe Song. Implementation in matlab of the TAF (time average filtering) procedure to filter in-cylinder pressure signals of IC engines. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Questa lista è stata generata il Wed Dec 18 21:32:00 2024 CET.