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Giorgio Fontana. Combustion diagnostics and calibration of the GT POWER "DI-Pulse" heat release model for a 11.0L diesel engine for heavy-duty applications. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso, Omar Marello, Andrea Manelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Simone Marturana. Model-based calibration of a dual-loop EGR CI engine fueled with conventional Diesel and HVO. Rel. Stefano D'Ambrosio, Alessandro Mancarella, Andrea Manelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Davide Apa. Model-based optimization of the calibration through Design of Experiments in a diesel engine running with conventional fuel and HVO. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso, Alessandro Mancarella, Andrea Manelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Giacomo Forte. Experimental comparison between HVO and non-renewable diesel on performance and emissions in a light-duty diesel engine using conventional and alternative combustion strategies. Rel. Stefano D'Ambrosio, Andrea Manelli, Alessandro Mancarella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Silvia Montagna. Analisi sperimentale della combustione e delle emissioni inquinanti in un motore diesel light duty Euro 6, alimentato con gasolio convenzionale e HVO = Experimental study of combustion and pollutant emissions in a light duty Euro 6 diesel engine, fueled with conventional diesel and HVO. Rel. Stefano D'Ambrosio, Alessandro Mancarella, Andrea Manelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022