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Marco Marzulli. Simulazione numerica dei processi di iniezione e combustione nei motori ad idrogeno = Numerical simulation of Injection and Combustion processes in Hydrogen Fuelled Internal Combustion Engine. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, NON SPECIFICATO, 2024
Nicola Moschetti. Three-Way Catalyst (TWC) physico-chemical model development in GT-SUITE. Rel. Federico Millo, Andrea Piano, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, NON SPECIFICATO, 2024
Antonino Lorefice. Numerical Modeling of Diesel Injection for Hydrogen Dual-Fuel ICE. Rel. Federico Millo, Andrea Piano, Benedetta Peiretti Paradisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Francesco Diaferia. Development of a 1D Model of an Evaporative Emission Control System. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Marco Orlando. Computational Fluid Dynamics investigation on Ducted Fuel Injection operation with Multi-Injection strategies. Rel. Federico Millo, Andrea Piano, Cristiano Segatori. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Matteo Gritti. Numerical analysis of the direct injection and combustion processes in a spark ignition hydrogen internal combustion engine. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Daniele Iacoponi. Studio numerico di strategie per la riduzione delle emissioni di idrocarburi incombusti in un motore a gas naturale di grande cilindrata a miscela magra con accensione in precamera = Numerical investigation on hydrocarbon emissions reduction strategies in a lean burn prechamber-ignited large bore gas engine. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2023
Guglielmo Rossi. 3D-CFD modelling of combustion and knock risk assessment in a high-performance gasoline direct injection engine. Rel. Federico Millo, Luciano Rolando, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2023
Gerardo Stanzione. Optically Accessible Direct-Injection Spark-Ignited (DISI) Engine – Experimental Analysis and 3D-CFD Simulation. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2022
Marco Manta. Numerical Simulation of the Knocking Phenomena in a High-Performance Spark Ignition Engine. Rel. Federico Millo, Luciano Rolando, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2022
Vincenzo Mascaro. Assessment of the predictive capabilities of a multizone predictive combustion model for a prechamber-ignited large bore gas engine. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica (Mechanical Engineering), 2021
Francesco Pucillo. Analisi numerica del processo di iniezione diretta e combustione in un motore alimentato a idrogeno. = Numerical analysis of direct injection and combustion process in a hydrogen internal combustion engine. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Vito Leo. Sviluppo di un modello di combustione predittivo 1D per un motore alimentato ad idrogeno con iniezione PFI = Development of a 1D predictive combustion model for a hydrogen fuelled engine with PFI injection. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2021
Tomasz Marek Bassi. Calibration and assessment of the GT-Power “DIPulse” predictive model for a light duty compression ignition engine. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Andrea Scalambro. High-performance Gasoline Direct Injection engine - 3D-CFD spray and combustion simulation. Rel. Federico Millo, Luciano Rolando, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Cristiano Segatori. Ducted Fuel Injection: a Computational Fluid Dynamics analysis of soot formation mitigation mechanisms. Rel. Federico Millo, Andrea Piano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Meccanica, 2020