Livello precedente |
Tugana Aydin. Indoor Environmental Quality Monitoring and Students’ Feedback Collection in University Classrooms at Politecnico di Torino = Indoor Environmental Quality Monitoring and Students’ Feedback Collection in University Classrooms at Politecnico di Torino. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi, Virginia Isabella Fissore. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Per Il Progetto Sostenibile, 2024
Giuseppina Arcamone. PROMET&O PROJECT: OBJECTIVE/SUBJECTIVE BINOMIUM IN INDOOR ENVIRONMENTAL MONITORING. A FOCUS ON THE METROLOGICAL CHARACTERIZATION. Rel. Arianna Astolfi, Virginia Isabella Fissore, Anna Pellegrino, Alessio Carullo, Giuseppina Emma Puglisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Per Il Progetto Sostenibile, 2023
Diego Bevilacqua. PROMET&O PROactive Monitoring system for indoor EnvironmenTal quality & cOmfort. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Per Il Progetto Sostenibile, 2023
Giorgio Brinch. PROMET&O PROactive Monitoring system for indoor EnvironmenTal quality & cOmfort. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Per Il Progetto Sostenibile, 2022
Michele Di Iulio. Speech intelligibility of speakers with masks - How facial masks affect communication in children with cochlear implant. Rel. Arianna Astolfi, Marco Carlo Masoero, Giuseppina Emma Puglisi, Pasquale Bottalico. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Biomedica, 2021
Silvia Fasano. Indoor environmental quality and comfort perception in offices. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi, Giorgia Spigliantini, Louena Shtrepi, Anna Pellegrino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Per Il Progetto Sostenibile, 2021
Giorgio Carzedda. Study and implementation of a methodology for measuring and assessing the Lombard effect in eating establishments during COVID-19 pandemic. Rel. Arianna Astolfi, Marco Carlo Masoero, Giuseppina Emma Puglisi, Pasquale Bottalico. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Del Cinema E Dei Mezzi Di Comunicazione, 2021
Silvia Murgia. Effects of classroom acoustics on the perception of well-being and noise in first grade children. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Costruzione Città, 2018
Greta Minelli. Acustica delle aule scolastiche e capacità cognitive : uno studio longitudinale sui bambini di prima elementare. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi, Andrea Prato, Tiziana Sacco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Costruzione Città, 2017
Silvia Paonessa. Effetti dell'acustica delle aule scolastiche sulle capacità cognitive nei bambini di prima elementare. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi, Andrea Prato, Tiziana Sacco. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Per Il Progetto Sostenibile, 2017
Gianmarco Paglierani. Sound and light in school environments : development of a preliminary parametric design approach. Rel. Arianna Astolfi, Anna Pellegrino, Michela Turrin, Giuseppina Emma Puglisi, Louena Shtrepi, Luigi Giovannini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Costruzione Città, 2017
Filippo Bolognesi. Prevision of optimal speech intelligibility in primary school classrooms through simulation of optimal acoustic absorption and diffusion conditions. Rel. Arianna Astolfi, Birger Kollmeier, Giuseppina Emma Puglisi, Louena Shtrepi, Anna Warzybok. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Costruzione Città, 2016
Marina Bona. The green school project : assessment of the measured and perceived acoustical quality for students and teachers in secondary school, Maxwell and Avogadro institutes. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Costruzione Città, 2015
Sara Fasolis, Valentina Lorenzatti. The Green School project : classrom acoustic and vocal load of teachers in high-school, Maxwell and Avogadro institutes. Rel. Arianna Astolfi, Giuseppina Emma Puglisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Costruzione Città, Corso di laurea magistrale in Architettura Per Il Progetto Sostenibile, 2014
Nicolò Perazzo . Acustica delle aule scolastiche: il caso studio della scuola Roberto D’Azeglio di Tori. Rel. Arianna Astolfi, Alessio Carullo, Giuseppina Emma Puglisi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Architettura Per Il Progetto Sostenibile, 2013