 
 
 
 Nicolo' Fabbri
Torque vectoring differentials comparison and effect on vehicle dynamics.
Rel. Enrico Galvagno, Mauro Velardocchia, Alessandro Vigliani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
| 
 | PDF (Tesi_di_laurea)
 - Tesi Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (10MB) | Preview | 
| Abstract: | The thesis is about different torque vectoring technology used during the last 20 years on cars, each system in analized using the approach of the applied mechanic and a different approch, normally used for gearboxes, named Velocity Diagram approach. Then, one system is implemented in a car dynamic simulator to test the performances improvement fittig this kind of technology on a vehicle. | 
|---|---|
| Relatori: | Enrico Galvagno, Mauro Velardocchia, Alessandro Vigliani | 
| Anno accademico: | 2018/19 | 
| Tipo di pubblicazione: | Elettronica | 
| Numero di pagine: | 68 | 
| Soggetti: | |
| Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) | 
| Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA | 
| Aziende collaboratrici: | NON SPECIFICATO | 
| URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/9868 | 
|  | Modifica (riservato agli operatori) | 
 
      

 Licenza Creative Commons - Attribuzione 3.0 Italia
Licenza Creative Commons - Attribuzione 3.0 Italia