Fabio Tondo
Finite Element modelling of Moving Progressive Deformable Barrier.
Rel. Alessandro Scattina, Baldoin Erik. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
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- Tesi
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| Abstract: |
Design from scratch of a finite element model for the Euro NCAP frontal crash test barrier, Moving Progressive Deformable Barrier. The model is characterized in LS-Dyna by honeycomb blocks built with hexa elements, MODIFIED_HONEYCOMB material and an adequate failure criteria. The goal of the this work is designing a less computing-intensive barrier, compared to the reference one provided by LSTC. |
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| Relatori: | Alessandro Scattina, Baldoin Erik |
| Anno accademico: | 2020/21 |
| Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
| Numero di pagine: | 69 |
| Soggetti: | |
| Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) |
| Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA |
| Aziende collaboratrici: | Centro Ricerche Fiat S.C.p.A. |
| URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/16387 |
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