Fabio Tondo
Finite Element modelling of Moving Progressive Deformable Barrier.
Rel. Alessandro Scattina, Baldoin Erik. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
|
PDF (Tesi_di_laurea)
- Tesi
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (5MB) | Preview |
Abstract: |
Design from scratch of a finite element model for the Euro NCAP frontal crash test barrier, Moving Progressive Deformable Barrier. The model is characterized in LS-Dyna by honeycomb blocks built with hexa elements, MODIFIED_HONEYCOMB material and an adequate failure criteria. The goal of the this work is designing a less computing-intensive barrier, compared to the reference one provided by LSTC. |
---|---|
Relatori: | Alessandro Scattina, Baldoin Erik |
Anno accademico: | 2020/21 |
Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
Numero di pagine: | 69 |
Soggetti: | |
Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) |
Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA |
Aziende collaboratrici: | Centro Ricerche Fiat S.C.p.A. |
URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/16387 |
Modifica (riservato agli operatori) |