polito.it
Politecnico di Torino (logo)

Taste or Reputation: hedonic analysis of Barbera's prices.

Zanon, Maria

Taste or Reputation: hedonic analysis of Barbera's prices.

Rel. Luigi Benfratello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Gestionale (Engineering And Management), 2018

[img]
Preview
PDF (Tesi_di_laurea) - Tesi
Accesso al documento: Accesso libero
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (705kB) | Preview
Abstract:

Taste or Reputation: hedonic analysis of Barbera's's prices. Creation of a data base of most Barbera's produced in Piemonte: prices, objective characteristics, sensorial traits and reputational ones. Construction of a function based on hedonic theories with the aim of understanding which of the traits influence the most on the average consumer purchase.

Relatori: Luigi Benfratello
Anno accademico: 2018/19
Tipo di pubblicazione: Elettronica
Soggetti:
Corso di laurea: Corso di laurea magistrale in Ingegneria Gestionale (Engineering And Management)
Classe di laurea: Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-31 - INGEGNERIA GESTIONALE
Aziende collaboratrici: NON SPECIFICATO
URI: http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/8829
Modifica (riservato agli operatori) Modifica (riservato agli operatori)