Nicolo' Fabbri
Torque vectoring differentials comparison and effect on vehicle dynamics.
Rel. Enrico Galvagno, Mauro Velardocchia, Alessandro Vigliani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018
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- Tesi
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| Abstract: |
The thesis is about different torque vectoring technology used during the last 20 years on cars, each system in analized using the approach of the applied mechanic and a different approch, normally used for gearboxes, named Velocity Diagram approach. Then, one system is implemented in a car dynamic simulator to test the performances improvement fittig this kind of technology on a vehicle. |
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| Relatori: | Enrico Galvagno, Mauro Velardocchia, Alessandro Vigliani |
| Anno accademico: | 2018/19 |
| Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
| Numero di pagine: | 68 |
| Soggetti: | |
| Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) |
| Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA |
| Aziende collaboratrici: | NON SPECIFICATO |
| URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/9868 |
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