polito.it
Politecnico di Torino (logo)

Sprint to Innovation in B2B Wine Market: TREdiVINO Start-Up Case

Federico Pirisi

Sprint to Innovation in B2B Wine Market: TREdiVINO Start-Up Case.

Rel. Guido Perboli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Gestionale (Engineering And Management), 2018

Abstract:

The thesis proposes to analyze the potential of the idea of the start-up TREdiVINO within the wine market in Italy. After a careful study of the market structure, the focus will be on how to best define the start-up business model by proposing the best positioning strategy. Secondly, the attention will be on the relationship between TREdiVINO and Horeca and a calculation model will be proposed for the quantification of the proposition value with respect to the B2B market, in particular with respect to restaurants.

Relatori: Guido Perboli
Anno accademico: 2018/19
Tipo di pubblicazione: Elettronica
Numero di pagine: 60
Informazioni aggiuntive: Tesi secretata. Fulltext non presente
Soggetti:
Corso di laurea: Corso di laurea magistrale in Ingegneria Gestionale (Engineering And Management)
Classe di laurea: Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-31 - INGEGNERIA GESTIONALE
Ente in cotutela: Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso (CILE)
Aziende collaboratrici: NON SPECIFICATO
URI: http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/9831
Modifica (riservato agli operatori) Modifica (riservato agli operatori)