Maria Zanon
Taste or Reputation: hedonic analysis of Barbera's prices.
Rel. Luigi Benfratello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Gestionale (Engineering And Management), 2018
|
PDF (Tesi_di_laurea)
- Tesi
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (705kB) | Preview |
Abstract: |
Taste or Reputation: hedonic analysis of Barbera's's prices. Creation of a data base of most Barbera's produced in Piemonte: prices, objective characteristics, sensorial traits and reputational ones. Construction of a function based on hedonic theories with the aim of understanding which of the traits influence the most on the average consumer purchase. |
---|---|
Relatori: | Luigi Benfratello |
Anno accademico: | 2018/19 |
Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
Numero di pagine: | 86 |
Soggetti: | |
Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Ingegneria Gestionale (Engineering And Management) |
Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-31 - INGEGNERIA GESTIONALE |
Aziende collaboratrici: | NON SPECIFICATO |
URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/8829 |
Modifica (riservato agli operatori) |