Fabio Tondo
Finite Element modelling of Moving Progressive Deformable Barrier.
Rel. Alessandro Scattina, Baldoin Erik. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
             
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 - Tesi
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| Abstract: | 
         Design from scratch of a finite element model for the Euro NCAP frontal crash test barrier, Moving Progressive Deformable Barrier. The model is characterized in LS-Dyna by honeycomb blocks built with hexa elements, MODIFIED_HONEYCOMB material and an adequate failure criteria. The goal of the this work is designing a less computing-intensive barrier, compared to the reference one provided by LSTC.  | 
    
|---|---|
| Relatori: | Alessandro Scattina, Baldoin Erik | 
| Anno accademico: | 2020/21 | 
| Tipo di pubblicazione: | Elettronica | 
| Numero di pagine: | 69 | 
| Soggetti: | |
| Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) | 
| Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA | 
| Aziende collaboratrici: | Centro Ricerche Fiat S.C.p.A. | 
| URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/16387 | 
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