Alessio Canuto
Cockpit-opening optimization of a CFRP monocoque. Applied study on an FSAE race-car.
Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
|
PDF (Tesi_di_laurea)
- Tesi
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (35MB) | Preview |
Abstract: |
Cockpit-opening optimization of a CFRP monocoque. Applied study on an FSAE race-car: this paper is aimed at studying in detail the cockpit opening of a formula student single-seater racing-car, in order to improve chassis torsional stiffness, monocoque laminate robustness and reducing weight. This paper demonstrates how some structural features improve the chassis response, concerning both strength and stiffness. |
---|---|
Relatori: | Andrea Tonoli |
Anno accademico: | 2019/20 |
Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
Numero di pagine: | 108 |
Soggetti: | |
Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) |
Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA |
Ente in cotutela: | Oxford Brookes University (REGNO UNITO) |
Aziende collaboratrici: | NON SPECIFICATO |
URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/14224 |
Modifica (riservato agli operatori) |