Alessio Canuto
Cockpit-opening optimization of a CFRP monocoque. Applied study on an FSAE race-car.
Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
             
  | 
          
            
PDF (Tesi_di_laurea)
 - Tesi
   Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (35MB) | Preview  | 
          
| Abstract: | 
         Cockpit-opening optimization of a CFRP monocoque. Applied study on an FSAE race-car: this paper is aimed at studying in detail the cockpit opening of a formula student single-seater racing-car, in order to improve chassis torsional stiffness, monocoque laminate robustness and reducing weight. This paper demonstrates how some structural features improve the chassis response, concerning both strength and stiffness.  | 
    
|---|---|
| Relatori: | Andrea Tonoli | 
| Anno accademico: | 2019/20 | 
| Tipo di pubblicazione: | Elettronica | 
| Numero di pagine: | 108 | 
| Soggetti: | |
| Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) | 
| Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA | 
| Ente in cotutela: | Oxford Brookes University (REGNO UNITO) | 
| Aziende collaboratrici: | NON SPECIFICATO | 
| URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/14224 | 
![]()  | 
        Modifica (riservato agli operatori) | 
      


Licenza Creative Commons - Attribuzione 3.0 Italia