Emanuele Greco
Optimization of Lateral Force Variation through product geometric leverages.
Rel. Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2025
| Abstract: |
Lateral Force Variation: Data Analysis. This thesis aims to investigate how variations in tyre structure, particularly carcass turn-up length, bead filler height, and metallic belt widths, influence lateral force variation. The project will begin with an analysis of historical production data to formulate a hypothesis. Following this, a Design of Experiments (DOE) approach will be employed to produce tyre variants and test the hypothesis, with the ultimate goal of understanding and minimizing lateral force variation. |
|---|---|
| Relatori: | Alessandro Vigliani, Angelo Domenico Vella |
| Anno accademico: | 2024/25 |
| Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
| Numero di pagine: | 76 |
| Informazioni aggiuntive: | Tesi secretata. Fulltext non presente |
| Soggetti: | |
| Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) |
| Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA |
| Aziende collaboratrici: | Pirelli Industrie Pneumatici Srl |
| URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/34655 |
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