polito.it
Politecnico di Torino (logo)

Hybrid fuel cell and battery EVs_physical modelling and energy management strategies

Zihao Guo, Simone Manzone, Francesco Marchiori, Sai Santosh Nadakuditi, Andrea Poletti

Hybrid fuel cell and battery EVs_physical modelling and energy management strategies.

Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro, Elia Grano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024

Abstract:

This paper modifies and calibrates the physical model of the fuel cell, integrating it into the battery electric propulsion system to simulate the powertrain of hybrid light commercial vehicles. Two different energy management algorithms are designed, and their advantages and disadvantages are compared through WLTP testing. Based on the results, suggestions for future improvements in energy management algorithms are provided to enhance the performance and efficiency of hybrid powertrains.

Relatori: Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro, Elia Grano
Anno accademico: 2024/25
Tipo di pubblicazione: Elettronica
Informazioni aggiuntive: Tesi secretata. Fulltext non presente
Soggetti:
Corso di laurea: Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo)
Classe di laurea: Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA
Aziende collaboratrici: Politecnico di Torino
URI: http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/33422
Modifica (riservato agli operatori) Modifica (riservato agli operatori)