Zihao Guo, Simone Manzone, Francesco Marchiori, Sai Santosh Nadakuditi, Andrea Poletti
Hybrid fuel cell and battery EVs_physical modelling and energy management strategies.
Rel. Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro, Elia Grano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2024
Abstract: |
This paper modifies and calibrates the physical model of the fuel cell, integrating it into the battery electric propulsion system to simulate the powertrain of hybrid light commercial vehicles. Two different energy management algorithms are designed, and their advantages and disadvantages are compared through WLTP testing. Based on the results, suggestions for future improvements in energy management algorithms are provided to enhance the performance and efficiency of hybrid powertrains. |
---|---|
Relatori: | Massimiliana Carello, Henrique De Carvalho Pinheiro, Elia Grano |
Anno accademico: | 2024/25 |
Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
Informazioni aggiuntive: | Tesi secretata. Fulltext non presente |
Soggetti: | |
Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) |
Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA |
Aziende collaboratrici: | Politecnico di Torino |
URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/33422 |
Modifica (riservato agli operatori) |