polito.it
Politecnico di Torino (logo)

Elenco delle tesi del corso di laurea "Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo)" nell'anno "2018"

Livello precedente
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Raggruppa per: Autori | Tipologia del documento | Nessun raggruppamento
Numero di pubblicazioni : 119.

Giuseppe Adiletta. ANALYSIS OF A STRUCTURAL CRITICALITY ON A C-SUV DOORFRAME AND OF THE RESPECTIVE TECHNICAL COUNTERMEASURES. Rel. Lorenzo Vaschetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Filippo Aglietti. Investigation of pneumatic boost systems and their ability to reduce turbo-lag. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Alessandro Allisiardi. Longitudinal speed estimation in vehicles and road condition identification using Artificial Neural Networks. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Joao Pedro Almeida Vianna. Torque Vectoring in Electric Vehicles with In-Wheel Motors. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Lorenzo Appino. Influence of tyre pressure on vehicle dynamics. Rel. Alessandro Vigliani, Enrico Galvagno. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Marco Argese. Experimental and numerical analysis of ringing and detonation on a SI NG engine: cycle-to-cycle variability and knock prediction. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Marco Attanasio. EFFECT OF ELECTROMAGNETIC-SENSITIVE PARTICLES ADDITION ON REVERSIBILITY PERFORMANCES OF HOT-MELT ADHESIVES. Rel. Giovanni Belingardi, Luca Goglio, Elsayed Abdel-Ati Nassar. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Marcos Azevedo Meijon Campolina. Improvement on longitudinal behavior of tires - Braking on vehicles. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Luca Barazzoni. MODELLING AND FUEL CONSUMPTION EVALUATION FOR A VARIABLE COMPRESSION RATIO SYSTEM. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Giuseppe Basso. Feasibility analysis of the e-turbo application to a commercial diesel engine vehicle. Rel. Mirko Baratta, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Vincenzo Belmonte. Scientific adoption of virtual reality tools for ergonomic validation and design of a self-configurable seating-buck. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Emiliano Bertoldo. Automatic design tool for timing belt tensioners. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Simone Biagiola. Analysis of parameters influencing acoustics and performance in a high specific power engine. Rel. Federico Millo, Emanuele Servetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Luca Bistolfi. Numerical-experimental analysis of the handling-comfort behaviour of a pneumatic rear suspension for commercial vehicle. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Daniele Bonatti. Design and manufacturing of a formula student car gearbox. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Enrico Bottacini. Industry 4.0 and TEAM tool for Sustainability in Additive Manufacturing. Rel. Paolo Chiabert, Gianluca D'Antonio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Luca Burani. Dashboard module innovation and weight reduction. Case studies on the application of innovative technologies, materials and concepts. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Riccardo Calza. Analysis, modeling and simulation of the production processes for prototype bodywork components. Rel. Franco Lombardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Simona Catanese. Development of control strategies for regenerative automotive suspensions. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Michele Giovanni Ciulla. Design Layout of a High Power Density Range Extender for Hybrid Vehicles and preliminary virtual validation. Rel. Cristiana Delprete. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Giorgio Concu. Transmission Durability Embedded System. Rel. Cristiana Delprete. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Severino Corsini. Design of an electromechanical rotative damper prototype for automotive applications. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Sanjarbek Ruzimov, Renato Galluzzi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Simone Cosentino. Autonomous lane change in virtual environment. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Salvatore Marco Cubisino. Evaluation of alternative approach for suspension corner damping by the use of hydraulic top mounts. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Guilherme Da Costa Barro Novo. Study of an innovative shock absorber based on Permanent Magnets. Rel. Giovanni Maizza. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Soumya Kanta Das. CFD Investigations on Cooling System Behavior of a Pagani Road-Car. Rel. Massimiliana Carello, Paolo Massai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Andrea De Arcangelis. The Impact of Truck Electrification on Urban Logistics. Rel. Eugenio Morello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Carlo Di Pasquale. Analysis of the effect of tire inflation pressure on vehicle dynamics and control strategies. Rel. Stefano D'Ambrosio, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Simone Di Pierro. Electro-mechanical design of a battery pack for an electric vehicle prototype and related thermal analysis for the dimensioning of the cooling system. Rel. Giancarlo Genta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Christian Santiago Diaz Cajas. Upgraded strategies to improve the spare parts management in the Automotive Aftermarket. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Fabiano Domaine. Structural optimization of a cylinder head segment for the layout of stiffeners and wall thickness with focus on weight optimization including the evaluation of different design variants. Rel. Cristiana Delprete. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Carlo Doria. Racing motorcycle dynamic analysis models. Rel. Lorenzo Peroni. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Tyler Doyle. Parameterization of exhaust-fascia interface using surrogate modelling. Rel. Renzo Arina, Davide Salvatore Paolino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Nicolo' Fabbri. Torque vectoring differentials comparison and effect on vehicle dynamics. Rel. Enrico Galvagno, Mauro Velardocchia, Alessandro Vigliani. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Benheng Feng. Methodologies for Product Development Excellence. Rel. Marco Gobetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Giovanni Ferrari. Active Platform Control for a Hypercar application - System Definition and Conceptual Study. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Giuliano Ferrari. Application of an AGV system to a cellular manufacturing environment: the Valeo case. Rel. Anna Corinna Cagliano. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Prisco Ferrentino. The impact of vehicle auxiliary systems on battery electric vehicle design and performance. Rel. Ezio Spessa, Daniela Anna Misul, Roberto Finesso, Vittorio Ravello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Enrico Fichera. Vehicle cycle simulation: gear and load-point shift for optimum efficiency of hybrid powertrains. Rel. Giancarlo Genta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Dario Fiumarella. World Class Quality - From Issue to Lesson Learned. Rel. Giancarlo Genta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Maurizio Gentilini. Impact of the V2G ancillary services on the vehicle's battery and power electronics. Rel. Alberto Tenconi, Silvio Vaschetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Alessandro Gianfrate. Sideslip Angle Estimation and Road Condition Identification by Artificial Neural Networks = Sideslip Angle Estimation and Road Condition Identification by Artificial Neural Networks. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati, Angelo Bonfitto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Federico Gioachini. Fast Running Model Building and Application for Fuel Consumption Analysis on Driving Cycles. Rel. Federico Millo, Emanuele Servetto, Marco Arnoletti. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Lorenzo Giorgi. The Idle coasting opportunity as Eco-innovation and its benefit in real world. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Luca Gironda. Application of WCM Methodologies for First Time Quality improvement. Rel. Marco Gobetto, Paolo De Blasi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Stefano Givone. Studio dell'influenza degli accessori veicolo in diversi tipi di motopropulsore tramite modellazione termodinamica. = Consideration of car secondary energy demand sensitivity for different drivetrain concepts through thermodynamic modelling. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Fabio Greco. Material track and trace and estimated time of arrival as key factors for full visibility of inbound and outbound flows in supply chain management. Rel. Eugenio Morello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Marco Guarnieri. Calibration and assessment of the capability of the predictive combustion model SI-Turb. Rel. Federico Millo, Luciano Rolando. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Peiheng Han. SIMULATION AND ANALYSIS OF MINI HYDRAULIC STEERING SYSTEM FOR OFF-ROAD VEHICLES. Rel. Massimo Rundo, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Hossein Hashemi. Modellazione e simulazione di veicoli elettrici ibridi (Confronto tra due configurazioni di veicoli elettrici ibridi) = Modeling and Simulation of Hybrid Electric Vehicles (Comparison between Two Hybrid Electric Vehicle Configurations). Rel. Cristiana Delprete. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Weikang He. Analysis of Industry 4.0 applications in Automotive industry. Rel. Paolo Chiabert, Gianluca D'Antonio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Farschad Heydari Rouhi. DESIGN FOR ADDITIVIE MANUFACTRUING OF CUSTOMIZED GRIPPERS FOR PART HANDLING. Rel. Paolo Minetola. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Wenjin Hou. Flywheel application at customer and electrical grid levels: possibilities and problems. Rel. Bernardo Ruggeri. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Peng Jia. MODELLING OF ELECTRIC VEHICLE WITH ENERGY RECOVERY SYSTEM. Rel. Giancarlo Genta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Riccardo Lavarino. Data Accuracy to support logistics in manufacturing operations One-year follow-up analysis and possible future implementations. Rel. Eugenio Morello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Yongjun Li. Taguchi approach to DOE: using non significant variables to stabilize the output. Rel. Giancarlo Genta, Mario Vianello, Paolo De Blasi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Alessandro Giuseppe Limentato. Drilling-Riveting Coupled Automated System. Rel. Luca Settineri, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Donghao Liu. Die Manufacturing Process: the best flow from the idea to the delivery. Rel. Giancarlo Genta, Renzo Franco Giraudi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Antonio Logaldo. Investigation of 3D Non-Contact Laser-Based Inspection Techniques for Application in Gear Metrology. Rel. Francesca Maria Cura'. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Lorenzo Maggio. A method for the FRF estimation of an automotive transmission using experimental data from on-road vehicle tests. Rel. Alessandro Vigliani, Enrico Galvagno, Mauro Velardocchia. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Eyosiyas Mamo Manahle. Value stream mapping of Lean manufacturing. Rel. Paolo Chiabert. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Federico Mangolini. Online quality control of Resistance Spot Welding for automotive production. Rel. Paolo Minetola. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Luca Mantovani. Comparison of electric powertrains with front-, rear- and all-wheel-drive. Rel. Andrea Tonoli, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Victor Marco Pacini. Study and analysis of a pneumatic spring for city cars. Rel. Giovanni Maizza. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Carlos Alberto Mariani. One-dimensional model of a range extender with high power density and deep Miller cycle developed with Ricardo WAVE software. Rel. Daniela Anna Misul. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Carlo Marinelli. Mechanical Characterization and Post-Process Heat Treatment of Selectively Laser Melted AlSi10Mg. Rel. Giorgio Chiandussi, Paolo Fino. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Enrico Martelli. Autonomous driving :The influence of steer by torque on vehicle dynamics. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Luca Moscardini. Root Cause Analysis of a Braking System Issue: From Data Analysis to Root Cause Identification. Rel. Daniele Botto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Mohamad Nasrallah. Random fatigue behavior of steel by means of vibrational parameters. Rel. Raffaella Sesana, Cristiana Delprete. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Francesco Natali. Development of a virtual methodology for Real-driving Emissions assessment. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Marco Nesci. ACOUSTIC AND VIBRATIONAL COMFORT IN PASSENGER VEHICLES. Rel. Alessandro Vigliani, Enrico Galvagno, Mauro Velardocchia. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Stefano Niero. Development and implementation of a fleet simulation in SUMO. Rel. Daniela Anna Misul, Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Mohammad Nikouei. Cavitation in Marine Diesel Applications: Effects of Hydro-erosive Grinding on Flow and Nozzle Geometry. Rel. Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Lorenza Olivero. Industry 4.0 and process ergonomics: Exoskeletons application in Automotive. Rel. Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Michele Palmisano. A numerical study on fuel consumption reduction for a SI engine passenger car equipped with an electrically-assisted turbocharger. Rel. Andrea Tonoli, Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Gabriele Panero. Drivers’ comfort zone boundaries when overtaking pedestrians Analysis of naturalistic driving and field test data. Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Marco Parizia. Feasability study of an aluminum front wing for a race car. Rel. Giovanni Belingardi, Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Madalin Parvu. Advanced aesthetic material solutions for car interiors. Rel. Claudio Francesco Badini. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Alberto Paolo Policarpo. Design and validation of a model of acceleration and regenerative braking in co-simulation environment. Rel. Federico Millo, Elvio Bonisoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Simone Prandi. Product Management - Analysis of Toyota processes and application to LCV models in Europe. Rel. Paolo Federico Ferrero. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Salvatore Procopio. Use of Machine Learning techniques and Neural Network algorithms for the Laminar Burning Speed estimation. Rel. Daniela Anna Misul, Mirko Baratta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Alberto Quadarella. Design and Numerical Validation of Active Roll Control Systems for Motor Vehicles. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Renato Galluzzi, Sanjarbek Ruzimov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Antonio Quagliariello. Progetto di veicolo elettrico per record di velocità a zero emissione = Design of electric vehicle for zero emission speed record. Rel. Nicola Amati, Andrea Tonoli, Sanjarbek Ruzimov. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Alberto Quaranta. Generation Z cars: new launches registration figures analysis. Rel. Eugenio Morello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Paolo Ricci. “Headform impact test” under ECE R043 regulation: analysis and processing of data on dedicated program developed to calculate the HIC index and several correlate results. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Leticia Rubinstein Cavalcanti. A BUSINESS MODEL FOR VEHICLE INSURANCE BASED ON BLOCKCHAIN SMART-CONTRACTS. Rel. Anna Filomena Carbone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Hamidreza Saeidi Marzangoo. Accurate GPS Positioning For Autonomous Vehicles. Rel. Carlo Novara. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Alessandro Salgarello. Development of extended testing procedure and physical lump model to describe automotive damping performance. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Adelson Santos Da Silva Junior. DESIGN OF A VIRTUAL RESOLVER BASED ON HALL EFFECT SENSORS FOR THE MOTOR-IN-WHEEL SOLUTION. Rel. Stefano Carabelli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Fabio Siccardi. Engine Calibration in a Virtual Environment. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Davide Simeone. Effect of hot Exhaust Gas Recirculation "EGR" on low load performances on PCCI diesel engine. Rel. Ezio Spessa, Stefano D'Ambrosio. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Andrea Simonotti. The Diesel Case: Mystification or Subsequent Predestined Decline? An analysis of the current and future situation throughout Dieselgate and Europe 2020. Rel. Paolo Federico Ferrero, Luca Marengo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Shihe Song. Implementation in matlab of the TAF (time average filtering) procedure to filter in-cylinder pressure signals of IC engines. Rel. Stefano D'Ambrosio, Roberto Finesso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Xinrui Song. Integration of safety legislations on vehicle Pedestrian Lower Leg Impact Simulation and Analysis. Rel. Alessandro Scattina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Haiteng Sun. Design and simulation of engine control system. Rel. Raffaella Sesana, Daniela Maffiodo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Enrico Maria Talarico. Development of four-wheel steering rear suspension for handling improvement. Rel. Massimiliana Carello, Paolo Massai. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Vignesh Tamilarasu. Comparison and Validation of Simulation Software for Sheet Metal Forming of Automotive Side Intrusion Beams. Rel. Paolo Minetola. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Yingxiao Tang. Mechanical and morphological characterization of capacitor discharge welding of an automotive material AA6061. Rel. Giovanni Maizza. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Gian Marco Tassi. A METHOD TO ENHANCE THE SPATIAL LAYOUT OF LATTICE INFILL IN ADDITIVE MANUFACTURING. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Adriano Titta. Inglese. Rel. Ezio Spessa. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Tommaso Maria Verri. Euro NCAP 2020: the evolution of partial overlap frontal tests and its impact on effective vehicle safety (A simulation analysis of the Euro NCAP ODB and MPDB procedures). Rel. Andrea Tonoli, Marco Anghileri, Gianpiero Mastinu. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Luigi Vigna. Brake Pedal Feeling: Target Setting Techniques. Rel. Massimiliana Carello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Davide Villa. Investigation of hybrid powertrain architectures with focus on customer relevant conditions. Rel. Federico Millo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Salvatore Violano. PSA Group: "Service Contracts": Tools for customers fidelization. Rel. Paolo Federico Ferrero. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Lorenzo Vitali. Strategic pricing - standardization of procedures and tools for pricing activities. Rel. Paolo Federico Ferrero. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Jiahao Wang. Autonomous driving car model and its control. Rel. Nicola Amati. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Jiagen Wu. VEHICLE DYNAMIC STUDY OF A MACPHERSON SUSPENSION SYSTEM. Rel. Massimiliana Carello, Alessandro Ferraris. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Jiaqi Wu. Interazione tra uomo e robot. Analisi dei rischi in contesti collaborativi = Human-Robot Interaction. Analysing the risks in the collaborative environment. Rel. Micaela Demichela. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Wenjun Wu. Fire protection system between Chinese and UK standard in Automotive engineering. Rel. Micaela Demichela. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Haoli Xu. Thermal management of an ultrafast wireless power transfer system for electric vehicles. Rel. Paolo Guglielmi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Yao Xu. Industry 4.0 in Logistics. Rel. Marco Gobetto. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Ming Xue. To Make Right Decisions, Let The Data Speak -- Analysis Of Opportunities Offered By "Data Science". Rel. Andrea Tonoli, Mario Vianello. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Yu Yan. Investigation of the effects of surface texturing in compression ring - cylinder liner contact. Rel. Federico Colombo. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Keyuan Yang. Impact of Front-end Air Flow Conditions on AC Performance and Real World Fuel Economy. Rel. Marco Carlo Masoero. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Qiao Yang. Disegno di modelli di ingranaggi diversi e TPM con codici Matlab = Different Gear Models Drawing and TPM with Matlab Codes. Rel. Carlo Rosso. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Fuxing Yao. Automotive vibration oriented design of a 100kW integrated liquid cooled wireless power transfer system. Rel. Paolo Guglielmi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Sitong Ye. Prediction of airflow for automotive cooling applications using OpenFOAM. Rel. Renzo Arina. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Fanzhen Zeng. Ergonomics and Industry 4.0. Rel. Maria Pia Cavatorta. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

[img] Xingtian Zhang. Automotive Weight Management: A Performance Based Approach. Rel. Giovanni Belingardi. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2018

Questa lista è stata generata il Thu Mar 28 22:03:29 2024 CET.