polito.it
Politecnico di Torino (logo)

Cockpit-opening optimization of a CFRP monocoque. Applied study on an FSAE race-car

Alessio Canuto

Cockpit-opening optimization of a CFRP monocoque. Applied study on an FSAE race-car.

Rel. Andrea Tonoli. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020

[img]
Preview
PDF (Tesi_di_laurea) - Tesi
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (35MB) | Preview
Abstract:

Cockpit-opening optimization of a CFRP monocoque. Applied study on an FSAE race-car: this paper is aimed at studying in detail the cockpit opening of a formula student single-seater racing-car, in order to improve chassis torsional stiffness, monocoque laminate robustness and reducing weight. This paper demonstrates how some structural features improve the chassis response, concerning both strength and stiffness.

Relatori: Andrea Tonoli
Anno accademico: 2019/20
Tipo di pubblicazione: Elettronica
Numero di pagine: 108
Soggetti:
Corso di laurea: Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo)
Classe di laurea: Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA
Ente in cotutela: Oxford Brookes University (REGNO UNITO)
Aziende collaboratrici: NON SPECIFICATO
URI: http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/14224
Modifica (riservato agli operatori) Modifica (riservato agli operatori)