Gaia Ferrero
Business Intelligence in Demand Forecasting: the case of Procter & Gamble.
Rel. Maurizio Schenone. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Ingegneria Della Produzione Industriale E Dell'Innovazione Tecnologica, 2020
Abstract: |
This thesis investigates the role of Business Intelligence in the forecasting process, especially for companies operating in the Fast-Moving Consumer Goods Industry. A case study based on the working experience at Procter & Gamble is presented and specific improvements to the process and tools used together with their results are discussed. |
---|---|
Relatori: | Maurizio Schenone |
Anno accademico: | 2020/21 |
Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
Numero di pagine: | 102 |
Informazioni aggiuntive: | Tesi secretata. Fulltext non presente |
Soggetti: | |
Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Ingegneria Della Produzione Industriale E Dell'Innovazione Tecnologica |
Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA |
Ente in cotutela: | Institut de Preparation a l'Administration et a la Gestion - IPAG (FRANCIA) |
Aziende collaboratrici: | NON SPECIFICATO |
URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/16543 |
Modifica (riservato agli operatori) |