Samuele Cassata
Workflow development for Diesel Aftertreatment kinetic models calibration in the Isight environment.
Rel. Alessandro Ferrari, Paolo Ferreri. Politecnico di Torino, Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo), 2020
Abstract: |
The objective of the thesis will be to develop a methodology/procedure to determine the optimal parameters set of given GT-SUITE 1-D chemical models. To this end, the optimization features provided in the Isight environment (Dassault Systems/Simulia) will be explored and evaluated. The comparison of at least three optimization algorithms (e.g., genetic algorithm, simulated annealing, Nelder-Mead Simplex, ¿) will be performed in terms of both models outputs quality with respect to reference data and computational effort. The activity will focus on at least two Aftertreatment components (e.g., SCR and DOC). |
---|---|
Relatori: | Alessandro Ferrari, Paolo Ferreri |
Anno accademico: | 2019/20 |
Tipo di pubblicazione: | Elettronica |
Numero di pagine: | 119 |
Informazioni aggiuntive: | Tesi secretata. Fulltext non presente |
Soggetti: | |
Corso di laurea: | Corso di laurea magistrale in Automotive Engineering (Ingegneria Dell'Autoveicolo) |
Classe di laurea: | Nuovo ordinamento > Laurea magistrale > LM-33 - INGEGNERIA MECCANICA |
Aziende collaboratrici: | PUNCH Torino S.p.A. |
URI: | http://webthesis.biblio.polito.it/id/eprint/14731 |
Modifica (riservato agli operatori) |